ورود زبان چینی و آلمانی به دروس دانش‌آموزان

0
ورود زبان چینی و آلمانی به دروس دانش‌آموزان
وزیر آموزش و پرورش از ورود زبان‌های آلمانی و چینی به دروس اختیاری دانش‌آموزان از سال 1403 خبر داد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش قرار است تا دو زبان جدید در میان دروس اختیاری دانش‌آموزان قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: از سال ۱۴۰۳ چند زبان ازجمله آلمانی و چینی به عنوان دروس اختیاری به درس‌های مدارس کشور اضافه خواهد شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: امروزه دانش‌آموزان به دلیل کار کردن با وسایل نوین، انگلیسی را می‌دانند. البته در بسیاری از جاها همکاران با استفاده از روش‌های مهارت محوری، دانش‌آموزان را به میدان آوردند. همچنین در کانون پرورش فکری نیز زبان‌های مختلف را داریم. ولی در مدارس چند زبان از زبان آلمانی تا زبان چینی را به عنوان اختیاری از سال ۱۴۰۳ اضافه می‌کنیم.

همچنین نوری شب گذشته با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، در پاسخ به پرسشی درباره تعطیلی آموزش حضوری در مدارس به علت آلودگی هوا و تاثیری که بر جریان کلی آموزش دارد نیز اظهار کرد: بی تعارف بگویم این مشکل، مشکل مزمنی است و بنده هم در هیئت دولت به رئیس جمهور عرض کردم و ایشان هم دستور داد که سریعاً کمیته‌ای با مسئولیت وزیر کشور تشکیل شود و برای این امر سریع چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: این چاره اندیشی و زمان به کار بستن آنها، بستگی به طرح‌هایی دارد که ارائه و اجرا می‌شود و قطعاً به امروز و فردا که نمی‌رسد. اما در ایام کرونا علی رغم اینکه مدارس جهان تعطیل نبود، ما تعطیل بودیم و خیلی ضرر کردیم.

* وضعیت آموزش مجازی از طریق شاد

نوری ادامه داد: ما در آموزش مجازی اگر با همین امکانات خوبی که در شبکه شاد داریم و جای قدردانی هم دارد، پیش برویم باز هم کارآمدی‌اش در قیاس با آموزش حضوری بیشتر از یک سوم نخواهد بود. برآیند آموزشی و پرورشی که انتظار داریم از طریق آموزش مجازی به طور کامل محقق نمی‌شود و شاد سامانه مکمل است و جریان اصلی برای آموزش و یادگیری در دوره عمومی، در مدارس می‌گذرد.

* نقش آلودگی هوا بر تحصیل دانش‌آموزان

وی در پاسخ به این گزاره که «رئیس جمهور دستور داده‌اند، اما همه ما می دانیم که معضل آلودگی هوا یک روزه و دو روزه حل نمی‌شود.» گفت: بله، این معضل یک روزه و دو روزه حل نمی‌شود. ما در همان جلسه هم از رئیس جمهور خواهش کردیم که اگر امکان دارد مدارس را جزو آخرین مراکزی قرار دهید که قرار است تعطیل شوند. به عنوان مثال طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان می‌توانند دورکار شوند تا جایی که آلودگی به سطح قابل تحمل برای دانش آموزان برسد. منتها میزان آلودگی‌ها در تهران در این چند روز به حدی بود که دانش آموزان هم نمی‌توانستند به مدرسه بروند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کمیته اضطرار بر حسب شاخص‌هایی که وجود دارد تصمیم گیری می‌کنند و ما هم چون موظف به حفظ سلامتی دانش آموزان هستیم تبعیت می‌کنیم؛ اما از کل جامعه چه صاحبان صنعت و چه مردم، مراقب اقدامات و رفتارهای ترافیکی‌مان باشیم که حتی المقدور از آلودگی‌ها بکاهیم تا فرزندانمان بتوانند مدرسه بروند. امیدواریم حداقل در مراحل بعدی و در آینده شاهد رفع معضل آلودگی هوا باشیم.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    387 بازدید

    0 نظر

    درج: 15 دی 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir