اعلام طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان

0
اعلام طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان
اختصاص ۶ نمره درس تربیت بدنی دانش آموزان به تکالیف حرکتی و کار پوشه های تغذیه ای
معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص ۶ نمره ارزشیابی درس تربیت‌بدنی به طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (طرح کوچ) در نوبت اول خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت در اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان «کوچ»، در خصوص چگونگی اختصاص ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی به این طرح در ارزشیابی نوبت اول دانش‌آموزان اعلام کرد: با فرارسیدن ارزشیابی نوبت اول، مقتضی است طبق دستورالعمل ارسالی «اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی در شرایط کرونا» به ادارات آموزش‌وپرورش استان‌های کشور، ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی در سه حیطه مهارت‌های ورزشی، آمادگی جسمانی و موضوعات دانشی به اجرای طرح کوچ اختصاص یابد.

بر این اساس در حیطه مهارت‌های ورزشی طرح کوچ، با توجه به پوشه کاری دانش‌آموز و مشاهده رفتار توسط والدین ۲ نمره، در حیطه آمادگی جسمانی طرح، انجام تکالیف حرکتی آمادگی جسمانی، با توجه به پوشه کاری دانش‌آموز و مشاهده رفتار توسط والدین ۲ نمره و در بخش موضوعات دانشی با توجه به پروژه‌های دانشی و آزمون‌های آنلاین معلم ساخته طرح کوچ ۲ نمره و بنابراین درمجموع ۶ نمره از درس تربیت‌بدنی به این موضوع مهم در طرح کنترل وزن و چاقی اختصاص یابد.

بر اساس آخرین آمارهای مسوولان وزارت آموزش و پرورش از سنجش دانش‌آموزان، ۲۱.۲ درصد دانش آموزان و ۱۴ درصد نوآموزان دارای اضافه وزن و چاقی هستند. بنابراین به منظور حفظ سلامت دانش آموزان باید کنترل وزن در دوره پیش دبستانی از سوی آموزش و پرورش و همچنین خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به دنبال این موضوع، وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرد و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها کلید زد.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان قرار است از ۳ آبان تا ۳۰ بهمن ماه برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرایی شود. همچنین از دوم تا هشتم اسفند انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان نیز برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    680 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir