محسن زارعی،سوالات امتحانات نهایی لو نرفته است

0
محسن زارعی،سوالات امتحانات نهایی لو نرفته است
محسن زارعی، رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در واکنش به خبر تقلب در برگزاری آزمون‌های پایان ترم و مواردی که در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در این زمینه منتشر می‌شود، توضیح داد: نمی‌دانم رسانه‌ها چقدر در انتشار این مطالب دقت می‌کنند؛ با فضایی که در خصوص امتحانات ایجاد شده است و تیترهایی که زده می‌شود، اذهان عمومی را مشوش می‌کنند. ما به یکی از جلسات امتحان رفته بودیم و قبل از آغاز امتحان، دانش آموزی اظهار کرد که «می‌گویند سوالات امتحان لو رفته است!» این نگرانی حاصل کاری است که برخی رسانه‌ها موجبش شده‌اند. ما چطور می‌خواهیم جواب همه افراد را بدهیم؟ باید به تک تک آن‌ها بگوییم که باور کنند سوالات لو نرفته است.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: حتی برخی رسانه‌های رسمی نیز این کار را می‌کنند و با اخبارشان جا می‌اندازند که سوالات امتحانات لو رفته است و بعد خبر دیگری می‌نویسند و می‌گویند بعد از زمان امتحانات سوالات لو رفته است. ما نمی‌توانیم در این شرایطی که ایجاد می‌شود به تک تک خانواده‌ها توضیح بدهیم که اگر بعد از توزیع برگه‌های امتحانی اگر سوالات منتشر شود معنای آن لو رفتن نیست. زمانی که دانش آموز تحت مراقبت آزمون می‌دهد، اگر سوالات انتشار پیدا کند، باز هم او در جلسه امتحان که به پاسخ‌ها دسترسی ندارد.

زارعی با تاکید بر اینکه انتشار سوالات آزمون موضوع مهمی است، اظهار کرد: این کار تخلف محسوب می‌شود. یک نفر یا چند نفر از شرکت کنندگان که سوالات آزمون را منتشر کنند، متخلف هستند و ما تا به حال هر فردی را که چنین تخلفی کرده است را شناسایی کرده ایم. تدابیری داریم که به محض تخلف، افراد را شناسایی می‌کنیم و نمره تمام دروسشان صفر می‌شود. همچنین با عوامل اجرایی آزمون که سهل انگاری کرده‌اند و به همین دلیل داوطلب توانسته ابزاری برای عکس گرفتن از برگه امتحان با خودش به داخل جلسه ببرد برخورد کرده ایم. این مواردی که گفتم تخلف است و واقعا با آن برخورد می‌کنیم. نکته اینجاست که یک تخلف اتفاق افتاده و نباید افکار عمومی را مخدوش کنیم و اینطور جا بیندازیم که تقلب سراسری در آزمون پایان ترم رخ داده در حالی که واقعا اینطور نبوده است.

زارعی در ادامه در خصوص نگرانی دانش آموزان و اطمینان به آن‌ها در خصوص سلامت و استاندارد برگزاری آزمون‌های پایان ترم بیان کرد: من به داوطلبان اطمینان صددرصد می‌دهم، نه حتی ۹۹ درصد بلکه اطمینان صد درصد می‌دهم که به هیچ عنوان سوالات ما لو نمی‌رود.

رییس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: فرایند طراحی سوالات در محیط قرنطینه انجام می‌شود و ارسال سوالات به صورت فایل رمز شده برای حوزه‌های اجرایی انجام می‌شود و تکثیر سوالات و دریافت رمز فایل دقایقی قبل از آغاز امتحان اتفاق می‌افتد و ما هیچ گزارشی مبنی بر لو رفتن سوالات نداریم بنابراین اطمینان ۱۰۰ درصد می‌دهیم که لو رفتن سوالات امتحانات آموزش و پرورش منتفی است و هرکسی ادعا دارد که غیر از این است ثابت کند.

او خاطرنشان کرد: در حال فراهم کردن فضایی هستیم تا دانش آموزان، داوطلبان و خانواده‌هایشان اگر اخباری مبنی بر تقلب دارند به ما منعکس کنند و چنین مواردی را پیگیری خواهیم کرد. ما فضا را نمی‌بندیم و نمی‌گوییم کسی حرفی نزند، اما نباید فضا را مسموم کنیم. هم باید به جا صحبت کرد و هم انتقاد جای خودش را دارد، ولی نباید مردم را نگران کنیم. باید واقعیت‌ها را گفت و واقعیت این است که انتشار سوالات آزمون تخلف است، اما معنای آن تقلب گسترده نیست.

زارعی عنوان کرد: به هرحال معدل دانش آموزان برای کنکورشان مهم است و حتما امنیت امتحانات به دقت رعایت می‌شود و رسانه‌ها باید از نزدیک شرایط برگزاری آزمون را ببینند و اگر لازم بود از داوطلبان هم در این خصوص سوال کنند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    373 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 دی 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir