مصوبه ستاد ملی کرونا برای سازمان آموزش و پرورش

0
مصوبه ستاد ملی کرونا برای سازمان آموزش و پرورش
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا برای همه سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا است و همه مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود.

معاونت ابتدایی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به حضوری شدن مجدد مدارس به صورت کامل که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا اتخاذ شده است افزود: همه دانش‌آموزان از نیمه آبان ماه حضور در مدرسه را تجربه کرده‌اند بنابراین آمادگی‌های لازم از قبل برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه وجود دارد.

وی یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش پیش از این هم تجربه‌ای در این زمینه داشته و دستورالعمل‌های متعددی را با همکاری وزارت بهداشت تنظیم کرده است و بر اساس مصوبه جدید، آخرین تغییرات را متناسب با شرایط کنونی در شیوه‌نامه‌های قبلی اعمال و به مدارس ابلاغ خواهد کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش به نتایج گزارش‌ها از تجربه حضور دانش‌آموزان در فواصل زمانی گذشته اشاره کرد و گفت: مدارس از مکان‌هایی بودند که بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشتند.

حکیم ‌زاده خاطرنشان کرد: کودکان در سنی هستند که نه تنها می‌توانند بسیاری از رفتارهایی که به ارتقای سواد سلامت کمک می‌کند، یاد بگیرند بلکه قادرند مروج فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با وجود آمادگی‌هایی که خانواده ها ظرف دوسال گذشته کسب کرده اند ابراز امیدواری کرد تمهیدات اندیشیده شده کمک کند که با استفاده از تجارب به دست آمده و همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانیم شرایط حضور ایمن دانش آموزان را در مدرسه فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: مصوبه ستاد ملی کرونا برای همه سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش لازم الاجرا است و همه مدارس دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود و  با همکاری اولیا، اشتیاق دانش آموزان و آمادگی همکاران روز چهاردهم فروردین آموزش‌ها به شکل حضوری از سر گرفته خواهد شد.

حکیم زاده درباره نحوه رصد آموزش‌های حضوری در سطح مدارس گفت: مدیران مدارس، تیم‌های نظارتی ستادی و مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش پیگیر اجرای این مصوبه در همه مدارس سطح کشور خواهند بود و در صورت مشاهده عدم رعایت آن، امکان پیگیری از طرف خانواده‌ها وجود دارد.

احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته ششم فروردین ماه در نشست هماهنگی بازگشایی مراکز آموزشی در ۱۴ فروردین که با حضور وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان وزارت بهداشت برگزار شد، تاکید کرد همه مدارس و مراکز آموزشی باید از ۱۴ فروردین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به برگزاری کلاس‌های حضوری برای همه دانش‌آموزان و دانشجویان اقدام کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و همچنین حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و روسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس‌ها فراهم شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: بر اساس جمع‌بندی انجام شده، دانش‌آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس های درس حاضر شوند. مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش آموزی دچار علائم بیماری بود، از دیگران جدا شود.

وی همچنین تاکید کرد همه مدارس باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و تزریق واکسن کرونا مورد تاکید و تشویق مدیران مدارس قرار گیرد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    623 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 فروردین 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir