اخذ هرگونه وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است

0
اخذ هرگونه وجه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دریافت هرگونه وجه نقد به جزء وجوه بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در مدارس دولتی ممنوه بوده و نباید دانش آموزان به این دلیل از ثبت نام محروم شوند.

سعیده بهادرزاده در گفت‌وگو باخبرنگاران با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف در استان، اظهار کرد: ثبت نام پایه اول از اول خرداد آغاز شده و خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزند خود باید مراحلی را طی کنند که نخستین مرحله ثبت نام مراجعه به مدرسه نزدیک به محل سکونت خود و ارائه تقاضای ثبت نام است.

وی با بیان این‌که مدارس اقدام به پیش ثبت نام می‌کند و دانش آموز را برای ارزیابی و سنجش سلامت به پایگاه های سنجش معرفی می‌کند افزود: مرحله دوم با تایید وضعیت سلامت توسط پایگاه سنجش دانش آموز برای ثبت‌نام نهایی به مدرسه نزدیک به محل سکونت ارجاع داده می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در خصوص ثبت‌نام میان پایه‌ها عنوان کرد: ثبت‌نام میان پایه ها بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سامانه سیدا و از درگاه pada.medu.ir به صورت خودکار انجام می شود.

به گفته بهادرزاده، دانش آموز در پایه های بالاتر همان مدرسه ثبت نام می شود و اصلا نیازی به مراجعه حضوری دانش آموز و اولیا برای ثبت نام در مدرسه نیست اما دانش آموزانی که محل زندگیشان تغییر کرده باید در بازده زمانی مشخص شده به سامانه سیدا درگاه pada.medu.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که با مراجعه به سامانه می توانند چهار مدرسه دیگری که محدوده محل زندگی خودشان است را انتخاب کنند اضافه کرد: در ستاد ثبت نام، انتخابها بررسی شده و مدرسه‌ای که تایید شده است نمایش داده می‌شود و دانش‌آموز می‌تواند مجددا درخواست ثبت نام بدهد و به محض تایید ثبت نام نهایی دانش‌آموز به صورت خودکار تمام اولویت‌های انتخابی دیگر حذف خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی استان با تاکید بر این‌که تمامی این مراحل بدون اخذ وجه است و خانواده ها برای ثبت نام نبادی هیچ پولی پرداخت کنند اظهار کرد: دریافت هرگونه وجه به جزء وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی در زمان ثبت نام ممنوع است و نباید دانش آموز به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار مبنی بر دریافت وجه در مدارس با عناوین مختلف افزود: برای گرفتن وجوه اختیاری مانند وجوه مربوط به کمکهای مردمی و فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی و ... با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدارس و با رعایت قانون و مقررات بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    821 بازدید

    0 نظر

    درج: 10 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir