ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور

0
ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور پیامی صادر کرد.
 از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

به نام آن که تن را نور جان داد خرد را سوی دانایی عنان داد

به راستى ستایش، زیبنده خدایی است که دانش را مایه حیات دل‌ها، روشن کننده دیدگان و نیروبخش جان ها قرار داده و تکریم، شایسته ی رسولی است که فضیلت علم آموزی زگهواره تا ملکوت را برای انسان ها به ارمغان آورد.

این روزها که مواجهه با عوارض بیماری وسیع همه گیر جهانی کرونا کام همگان را تلخ نموده است، تنگناها و مشکلات گوناگون پیرامون می تواند فرصتی برای نگرشی نو و آغاز تحولی در آموزشی متفاوت باشند. تهدید ویروس کرونا ضرورت توجه به انواع جدید آموزش را دوچندان کرده است و محرومان از تحصیل در این فرصت باید اولویت همگانی باشند، به نظر می رسد آموزش از راه دور نزدیک ترین راه برای دستیابی و تعالی کودکان و نوجوانان مشتاق علم و ادب است. به همین منظور ششم آذر ماه سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور که با اندیشه و فکر و با نگاهی عمیق به آینده این ظرفیت قانونی را برای آیندگان به ارمغان آورده است را پاس می‌داریم.

در دولت تدبیر و امید مدارس آموزش از راه دور با شعار « آموزش‌آسان، با کیفیت، همیشه و همه جا و برای همه » در جهت فرصت های برابر یادگیری و رفع محرومیت ها، پوشش حداکثری تحصیلی و ایجاد ‌شوق یادگیری مورد حمایت بوده و گام های موثری در کنار سایر فعالیت های آموزش و پرورش برداشته است. آﻣﻮزش از راه دور صرف نظر از همه محدودیت های بازدارنده به عنوان یک شیوه آﻣﻮزﺷﯽ با از ﻣﯿﺎن ﺑﺮداﺷﺘﻦ ﻣﻮاﻧﻊ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، یادگیری را با بهترین شکل ممکن می تواند در دانش آموزان و فراگیران نهادینه نماید. تجربه ارزشمند بهره برداری از آموزش الکترونیکی در مناطق آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه و سیل در استانهای خوزستان، لرستان و سیستان و بلوچستان و اخیراً ترویج این شیوه آموزشی در شرایط بحران کرونا در سایر مدارس با ابتکار راه اندازی شبکه ملی شاد و تلاش های ارزشمند معلمان سراسر کشور در این زمینه، آحاد جامعه را با این فرصت آموزشی بیشتر مأنوس نموده است.

در سالی که مزّین است به عنوان"جهش تولید" انتظار دارد مدارس آموزش از راه دور با الهام از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای مطلوب بسته تحولی طرح آشتی با آموزش (آبا) را که دریچه ای نوین با استفاده از فناوری های جدید را به روی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی و علی الخصوص دختران می گشاید به بهترین شکل ممکن با مشارکت خیرین گرامی اجرا نمایند تا بدین وسیله هیچ دانش آموزی به هیچ دلیلی فرصت یادگیری را از دست ندهد.

ضمن پاسداشت زحمات خالصانه مؤسسان، مدیران، عوامل اجرایی و معلمان مدارس آموزش از راه دور از تمامی مسؤولان ستادی و استانی انتظار می رود بیش از پیش در جهت تقویت این بخش از آموزش نظام تعلیم و تربیت همت گمارند . توفیق روز افزون همگان را از درگاه ایزد منان مسألت دارم .

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,045 بازدید

    0 نظر

    درج: 6 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir