سند تحول آموزش و پرورش به مجموعه‌ از راهبردها تبدیل شود

+1
سند تحول آموزش و پرورش به مجموعه‌ از راهبردها تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش؛ حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور با بیان اینکه سند تحول بنیادین و مساله تحول موضوعی است که دامنه‌ای از تغییرات را ایجاد می‌کند، افزود: برای تغییر ساختاری و محتوایی از یک نقطه ‌به ‌نقطه دیگر، باید مجموعه گام‌های موثر مشخص شود.

وی ادامه داد: قبل از آن نیز باید بردارهای تحول تعیین و بر اساس آن بردارها و حرکت پلکانی تغییر، به سمت نقطه مطلوب حرکت شود. این حرکت،‌ حرکت چند نفر از کارشناسان و تصمیم از بالا به پایین نیست، بلکه باید بتواند جمع زیادی از فرهنگیان مانند مدیران، معلمان و کارشناسان را با خود همراه کند.

بهجت پور اظهار داشت: برای انجام این کار و همراه کردن کادر آموزش‌ و پرورش برای اجرا کردن سند تحول بنیادین، باید چند اقدام مهم مورد توجه قرار گیرد. اولین اقدام این است که همگان باید به‌ضرورت تغییر دست پیدا کنند، یعنی بپذیرند که شرایط فعلی شرایط مناسبی نیست،‌ در دومین اقدام جمع باید متقاعد شوند تغییرات را در سلسله همراهان قرار دهند که برای این کار باید اطلاع‌رسانی کافی شود.

عضو شورای عالی آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: اگر سند تحول بنیادین نتواند به‌اندازه کافی درباره راهبردها و مراحل تغییر خود اطلاع‌رسانی کند و اضطرار بیافریند، این سند هیچ‌وقت اجرا نمی‌شود.

بهجت پور با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی در این بخش حرف اول را می‌زند، افزود: برای اطلاع‌رسانی دو حوزه اضطرار سازی و توضیح ضرورت تحول و حوزه تغییر و راهها و گام‌های تغییر مهم است. همچنین برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در حوزه مهارت‌آموزی و آموزش نیز باید اقداماتی صورت گیرد.

عضو شورای عالی آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین باید از بیرون نیز حمایت‌هایی باشد، گفت: این موضوع باید به‌صورت یک مطالبه درآید تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان نیز به آن ورود پیدا کنند. ایجاد تصویر شفاف از آینده و تحولات آموزش‌ و پرورش جلوی چشم خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش‌آموزان مهم است تا شوق همراهی را با تحول و تغییرات پیدا کنند.

بهجت پور تاکید کرد: باید سند تحول بنیادین به مجموعه‌ای از راهبردها تبدیل شود؛ چون اگر این سند به بخشنامه‌ و جملات زیبایی که در تابلوهای مدارس نوشته می شود، بدل شود، هیچ‌ گاه به یک برنامه برای تحول آموزش و پرورش تبدیل نخواهد شد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    912 بازدید

    0 نظر

    درج: 29 مهر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir