برگزاری آزمون جبرانی برای دانش آموزان کرونایی در مرداد و

0
برگزاری آزمون جبرانی برای دانش آموزان کرونایی در مرداد و شهریور
مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه اگر دانش آموزی در پایه نهم کرونا دارد اشکالی ندارد و می‌تواند در امتحان شرکت نکند گفت: یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که این فرد می تواند در همان آزمون شرکت کنند، اگر نتوانست می تواند در آزمون شهریور شرکت کند. این در حالیست که اگر گواهی داشته باشد که در خرداد کرونا داشته است، نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می شود.

غلامرضا کریمی در پاسخ به پرسشی درباره روند ارزشیابی پایانی دانش آموزان اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط  همه گیری بیماری، شرایط خاصی را برای برگزاری امتحانات و ارزشیابی پایان دوره درنظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی، آزمون‌ها و ارزشیابی‌های تحصیلی به جز در دو پایه نهم و دوازدهم  غیرحضوری است.

وی افزود: در پایه نهم و دوازدهم این ارزشیابی حضوری است و ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موافقت و تایید کرده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه فلسلفه  و ضرورت برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه متفاوت است گفت: پایه نهم، پایان مقطع متوسطه اول و زمان انجام هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است و باید رشته و شاخه تحصیلی خود را مشخص کنند. اگر آزمون‌های استاندارد نداشته باشیم احتمال تضییع حق دانش‌آموزان وجود دارد.

کریمی ادامه داد: منظور از آزمون استاندارد این است که طراحی سوالات در سطح منطقه و استان است و در سطح مدرسه و توسط معلم نیست. یک علت این تاکید، نگرانی از بروز تقلب در آزمون غیرحضوری است. در هدایت تحصیلی موظف هستیم بر اساس کف نمرات اکتسابی افراد را به سمت رشته های تحصیلی مختلف هدایت کنیم. در واقع ورود به رشته ها، بر حسب حدنصاب نمره است. بنابراین باید آزمون استاندارد حضوری برگزار کنیم. آزمون غیرحضوری این امکان را که شرایط دانش‌آموزان برای انتخاب رشته در استان های مختلف را برابر کند بسیار سخت می کند و به دلیل اهمیت این موضوع، آزمون حضوری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این، معدل پایه نهم تا ۵۰ درصد در ورود به مدارس سمپاد تاثیر دارد گفت: معدل پایه نهم در انتخاب دانش آموزان تعیین کننده است و نیاز داریم آزمون استاندارد حضوری برگزار کنیم. در مجموع یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در پایه نهم داریم و حوزه‌های امتحانی را گسترش دادیم و شرایط را به گونه ای تنظیم کردیم که دانش‌آموزان زیادی در یک حوزه تجمع نکنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و پایش کیفیت آموزشی در پاسخ به اینکه طراحی سوالات امتحانات نهایی بر حسب وضعیت قرمز کرونایی چگونه خواهد بود؟ 
گفت: امسال سال تحصیلی متفاوتی بوده است. برخی مناطق، آموزش کامل و برخی مناطق، آموزش کمتری دریافت کردند. بنابراین طراحی وزارت آموزش و پرورش برای آزمون ها این است که تا ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حذفیاتی داشته که در سایت این سازمان و مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی درج شده است و برای پایه دوازدهم هم این حذفیات به سازمان سنجش ارائه شده است که سوال در کنکور از این بخش ها طراحی نشود.

کریمی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما با بیان اینکه اگر دانش آموزی در پایه نهم کرونا دارد اشکالی ندارد و می‌تواند در امتحان شرکت نکند گفت:
ما یک آزمون جبرانی در اواخر تیر و اوایل مرداد داریم که می تواند در همان آزمون شرکت کند. اگر نتوانست می تواند در آزمون شهریور شرکت کند. اگر گواهی  داشته باشد که در خرداد کرونا داشته است نمره اش در بخش امتحانات خرداد ثبت می شود. برای پایه دوازدهم هم همین طور است و اگر کسی کرونا داشت و نتوانست شرکت کند در شهریور شرکت می کند و یک کمیسیون خاص مدارک را بررسی می کند و اگر تایید شد نمره اش برای خرداد ثبت می شود. بنابراین خانواده ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    954 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir