سنجش سلامت ۸۷۰ هزار کلاس اولی

0
سنجش سلامت ۸۷۰ هزار کلاس اولی

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره آمار سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار کرد: برای سنجش   نوآموزان بدو ورود به دبستان تا تاریخ ۲۵ مرداد ۹۸، تعداد ۸۷۰ هزار و ۷۶۴ نفر نوبت‌گیری کردند که ارزیابی ۷۸۳ هزار و ۴۰۰ نفر تمام شده است.

وی با بیان اینکه چیزی حدود ۱۰۰ هزار نوآموز در نوبت سنجش قرار دارند، افزود: حدود ۳۸۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی سال گذشته غربالگری شدند که با این ۸۷۰ هزار نفر، حدود ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر می‌مانند و این نوآموزان در شهریور مراجعه می‌کنند که به رقم یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر که هدف‌گذاری کردیم، خواهیم رسید.

قدمی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم خانواده‌ها از آخرین لحظات استفاده کنند، گفت: خانواده‌ها تا ۳۱ شهریور فرصت دارند که برای سنجش مراجعه کنند و ارائه برگه سنجش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس الزامی است.

وی تصریح کرد: در مدرسه‌ای که دانش‌آموز کلاس اولی بدون برگه سنجش ثبت‌نام شود، تخلف مدیر صورت گرفته است و برخورد می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به دلنگرانی‌های والدینی که فرزندان‌شان دچار مشکل، تشخیص داده می‌شوند، افزود: برخی والدین در چنین شرایطی، فرزندان‌شان را سر کلاس می‌برند بدون اینکه ثبت‌نام کرده باشند که تخلف است و در این راستا برای اینکه به خانواده‌ها مشاوره دهیم، طرحی را اجرا کردیم.

وی اضافه کرد: در این طرح که ۲ میلیارد تومان برای‌ ما هزینه برداشت، در هر پایگاه یک مشاور گذاشتیم که خانواده‌ها را راهنمایی کند.

قدمی درباره سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی، گفت: در پیش‌دبستانی‌، نوبت‌گیری ۱۴۹ هزار و ۱۹۰ نفر در کشور انجام شده است که ۱۱۱ هزار و ۷۹۲ نفر غربالگری شدند؛ در سال گذشته ۳۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی غربالگری شدند که آمار امسال تاکنون ۵۰ درصد پارسال است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۴۵ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور داریم که ۷۸ هزار نفر در مدارس خاص تحصیل کرده و مابقی در سیستم فراگیر درس می‌خوانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره جهش تحصیلی هم اظهار کرد: در نوبت‌گیری جهش تحصیلی ۱۰ هزار و ۴۰۵ نفر درخواست کردند که تا سال گذشته ۹ هزار نفر شرکت کردند و نشان می‌دهد تمایل به جهش بیشتر شده است و تاکنون ۱۰۸۲ نفر در تست تخصصی جهش شرکت کردند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    901 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 شهریور 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir