پنجمین همایش ملی روانشناسی مدرسه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
فریبرز درتاج رئیس انجمن علمی علوم تربیتی ایران در این مراسم اظهار کرد: هر وقت از آموزش و پرورش حرف میزنیم میگوییم استرس، اضطراب و کنکور است اما آقای زاهدی آمارهای خوبی را از پیشرفتها ارائه کردند و ما در برخی بخشها مثل عدالت آموزشی، نرخ باسوادی و المپیادها رشد بسیار زیادی داشتیم.
درتاج اضافه کرد: میانگین بهره هوشی در هر نسل درحال افزایش است اما وضع ما بهتر نشده است؛ تحقیقات نشان میدهد آدم های باهوش بیشتر دچار استدلالهای غلط و همه چیز دانی میشوند به همین دلیل تربیت باید به سمت تربید آدم خردمند باشد نه باهوش.
وی ادامه داد: در بحث رشد شاخص کیفیت آموزشی در رتبههای بینالمللی جایگاه خوبی نداریم و باید یک مقدار بودجههای آموزش و پرورش برای آموزش معلمان جدی گرفته شود.
وی به تنوع مدارس اشاره کرد و گفت: اگر به تنوع مدارس نمیشود دست زد ایرادی ندارد اما هیچ مدرسه غیردولتی نباید آزمون ورودی بگیرد ، مدرسه غیردولتی باید روی معلم و شیوههای آموزش خود کار کند و آزمون گرفتن و جذب بهترینها در مدارس غیردولتی به مدارس دولتی آسیب می رساند.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: