داوطلبان کنکور در روزهای پایانی از چه منابعی استفاده کنند؟

0
 یک مشاوره تحصیلی گفت: داوطلبان کنکور در این زمان باقی مانده بهتر است حداقل هفته‌ای یکبار تست بزنند به این صورت که دانش‌آموزان متوسط یا ضعیف هفته‌ای یکبار برنامه تست زدن را داشته باشند.
علی میر صادقی مشاوره تحصیلی در گفت‌وگو باشگاه خبرنگاران، در خصوص تقسیم‌بندی مطالب در روزهای پایانی اظهار کرد: مطالب تقسیم می شوند به مطالبی که بر روی آنها تسلط کامل داریم که متاسفانه بچه‌ها این مطالب را کنار می‌گذارند بدون توجه به اینکه باید تسلط خود را تا زمان آزمون حفظ کنند و بهتر است داوطلبان با زدن تست های دوره‌ی این تسلط خود را تا پایان حفظ کنند.
 
وی ادامه داد: تست‌های دوره به این معنا است که دانش آموزان تست های کنکور سال گذشته را داشته باشند و حداقل هفته‌ای یکبار تست بزنند و در پایان به رفع اشکال تمام تست‌ها بپردازند بنابراین با زدن تست‌های دوره‌ قبل نقاط قوت خود را دوره می کنند.
 
میرصادقی بیان کرد: اشتباه بزرگ در خصوص داوطلبان متوسط یا ضعیف این است که فکر می کنند با زدن تست های دوره‌ای اطلاعاتشان را خراب می کنند و ترجیح می‌دهند ابتدا مطالب را بخوانند و بعد تست بزنند.
 
این مشاوره تحصیلی گفت: داوطلبان با انجام تست‌های دوره‌ی  حتی در دروسی که ضعیف هستند، به این صورت که یک روز جمعه از صبح تا ساعت 12 ظهر تست بزنند مانند اینکه در جلسه کنکور هستند و بعد از اتمام و خودرن وعده غذایی به رفع اشکال تمامی تست ها بپردازند.
 
وی در خصوص رفع اشکال داوطلبانه ادامه داد: رفع اشکال تقریبا 6 ساعت طول می کشد و اگر داوطلبی زودتر از این زمان رفع اشکال را به پایان رساند یا تسلط کافی داشتند و درصد خوبی کسب کرده و یا از مطالب بدون دقت کافی گذشته است و بهتر است و بعد از رفع اشکال 10 سوال از میان سوال‌ها به صورت انتخابی ، انتخاب کنند و دوباره کتاب را باز کنند و از خودشان سوال بپرسند اگر مسلط نبودند حتما رفع اشکال شان اشتباه داشته است.
 
میرصادقی تاکید کرد: داوطلبان در روزهای پایانی به دنبال کتاب ها و جزوات جدید نباشند و انجام این کار خطا است، اگر هم به دنبال جزو هستند بهتر است از قبل جزوات‌شان را بررسی کنند تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوند زیرا کتب و جزوات جدید داوطلبان را از زمان باقی مانده عقب می‌اندازد.
 
وی توصیه کرد: با توجه به شجاعت قهرمانان، داوطلبان باید قدرت ریسک داشته باشند به این معنا که اگر در برخی از تست‌ها نتیجه خوبی نگرفتند دیگر بر روی آن صحبت کار نکنند و آن را کنار بگذارند و در خصوص جزواتی که کار نکرده‌اند به دنبال خرید کتب و سی دی جدید نروند و از همان منابعی که دارند به خوبی استفاده کنند.
 
میر صادقی در پایان گفت: با توجه به نزدیک شدن برگزاری نمایشگاه کتاب داوطلبان کنکور روز خود را برای رفتن به نمایشگاه هدر ندهند زیرا برای داوطلبان کنکوری اتفاقی بزرگی نمی افتد و بهتر است داوطلبان هر شب یک آزمون عمومی سال‌های قبل را بزنند و هر هفته یک آزمون کامل را داشته باشند و اگر دانش آموز فوق العاده‌ای هستند هر سه روز یکبار حتما تست بزنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    4,156 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 اردیبهشت 1394

    توسط: safari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir