کانن دوربین 5D Mark IV را معرفی کرد

0
کانن دوربین 5D Mark IV را معرفی کرد
دوربین 5D Mark IV برای عکاس‌های حرفه‌ای و آن‌هایی که مایل هستند با دوربین DSLR فیلم‌برداری کنند ساخته شده است. این دوربین از نظر ظاهری بسیار شبیه به نسل قبل است و تنها سخت‌افزار داخلی آن تغییر کرده است.
 
 
 
در این دوربین از سنسور با رزولوشن بالاتر به همراه پشتیبانی از فوکوس خودکار Dual Pixel استفاده شده است. نسل جدید 5D نسبت به Mark III حالا از سیستم فوکوس به مراتب سریع‌تر و پیچیده‌تری بهره می‌برد و صفحه نمایش آن نیز لمسی شده است تا دسترسی به تنظیمات دوربین ساده‌تر شده و از نمایشگر برای فوکوس سریع روی بخشی از تصویر نیز به راحتی استفاده کرد. این دوربین همچنین دارای وای-فای، GPS و NFC است تا امکان اتصال دوربین به شبکه‌ی داخلی و انتقال سریع تصاویر به گوشی هوشمند یا کامپیوتر میسر شود.دوربین فایو دی مارک 4 کانن به سنسور ۳۰.۴ مگاپیکسلی از نوع CMOS مجهز شده است و پردازنده‌ی Digic 6+ دارد. سیستم فوکوس این دوربین نیز پیشرفت کرده و از فوکوس مشابه‌ی دوربین پرچمدارِ کانن یعنی 1DX Mark II بهره می‌برد. این سیستم فوکوس شامال ۶۱ نقطه‌ی فوکوس خودکار بهره می‌برد که ۲۴ درصد وسیع‌تر از سطح فوکوسی است که در مارک ۳ وجود داشت.دوربین 5D Mark III با وجود اینکه بر روی عکاسی تمرکز داشت اما به دلیل کیفیت بسیار بالای آن در فیلم‌برداری، به گزینه‌ی مناسبی برای فیلم‌برداری تبدیل شده بود. حالا کانن بخش فیلم‌برداری در 5D Mark IV را بهبود بخشیده و امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ یا ۲۴ فریم در ثانیه را در آن فراهم کرده است.
 
 
 
البته اگر قصد داشته باشید با نرخ ۳۰ فریم در رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنید تصویر کراپِ ۱.۶۴ برابر می‌خورد. تمام فیلم‌ها نیز با فرمت Motion JPEG ذخیره می‌شوند. اما خوشبختانه حتی در حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه باز هم سیستم فوکوس Dual Pixel فعال است تا سوژه‌ی مورد نظر کاربر همیشه در فوکوس باقی بماند. دوربین 1DX Mark II کانن قادر است با نرخ ۶۰ فریم در رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند و دلیل اصلی آن استفاده از دو پردازنده‌ی Digic 6+ است. در فایو دی مارک ۴ یک پردازنده‌ی Digic 6+ بکار گرفته شده است.کانن می‌گوید سنسور بکار رفته در مارک ۴ داینامیک رنج وسیع‌تری دارد و فوکوس آن دقیق‌تر و سریع‌تر از نسل قبل است.اما شاید مهم‌ترین پیشرفت در 5D را در ارتقاء سیستم فوکوس خودکار باشد. این دوربین بالاخره به گزینه‌ی مناسب برای عکاس‌های ورزشی تبدیل شده است. سنسور ۱۵۰ هزار پیکسلیِ فاصله‌سنجِ RGB-IR که وظیفه‌ی انتقال اطلاعات صحنه به سیستم فوکوس را دارد از دوربین 1DX آمده است تا سوژه‌ها با سرعت فوق‌العاده بیشتری تشخیص داده شده و فوکوس بر روی آن‌ها انجام شود.


اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,880 بازدید

    0 نظر

    درج: 4 شهریور 1395

    توسط: najafi
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir