ماشین‌های پرنده از راه رسیدند و می‌توانید آن‌ها را بخرید!

0
ماشین‌های پرنده از راه رسیدند و می‌توانید آن‌ها را بخرید!
ماشین‌های پرونده همیشه نشانه‌هایی از آینده‌ هستند و حالا با خودرو پرنده‌ی Aska A5، به‌نظر می‌رسد درحال زندگی در آینده هستیم.

شاید تا همین چندسال قبل، خودروهای پرنده به‌اندازه‌ی ضرب‌المثل دلفین‌ها پرواز می‌کنند عجیب‌وغریب بود، اما پیشرفت سرسام‌آور فناوری ما را وارد عصر جدیدی کرده است که در آن شاهد نمونه‌هایی از خودروهای پرنده هستیم.

همان‌طور که انتظار داشتیم، نمایشگاه CES ۲۰۲۳، اوج هنر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری را درمورد آینده‌ی خودروهای هوشمند به ما نشان داد. استارتاپی به نام Aska نمونه‌ی اولیه‌ی خودرو پرنده‌ی الکتریکی عمود برخواست خود به نام A5 را رونمایی کرد که از ویژ‌گی‌هایی مثل فرود عمودی نیز بهره می‌برد.

Aska A5 به باتری‌های برقی و موتور گازی کوچکی مجهز شده است که بار هربار شارژ می‌تواند تا ۲۵۰ مایل (حدود ۴۰۰ کیلومتر) مسافت را طی کند.

نمونه‌ی اولیه‌ی Aska A5 که در رویداد CES ۲۰۲۳ به‌نمایش درآمد، یک وسیله‌ی نقلیه‌ی چهار نفره را نشان می‌دهد که ابعادی درحد یک سواری اساندارد دارد اما ملخ و بال‌های آن باعث می‌شود بیشتر شبیه هلیکوپتر به‌نظر برسد.

Aska اعلام کرده است خودرو پرنده‌ی آن درحالت رانندگی، در یک مکان پارک معمولی جا می‌شود و وقتی بخواهید با آن پرواز کنید به ناحیه‌ای به‌ابعاد یک هلی‌پد یا یک باند معمولی‌تر نیاز خواهید داشت.
براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی Aska، می‌توان خودرو پرنده‌ی A5 را در کم‌تر از پنج ثانیه در در فضایی با ابعاد حدود ۲۵۰ فوت (حدود ۷۶ متر) به‌ پرواز درآورد. این خودرو همچنین از طراحی موسوم‌به Drive and Fly بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد از حالت رانندگی به حالت پرواز جابه‌جا شوید. به گفته‌ی Aska، این رویکرد به کاهش هزینه‌های سفر کمک خواهد کرد.

به‌نوشته‌ی ZDNet، رانندگان می‌توانند مثل هر وسیله‌ی نقلیه‌ی برقی دیگری، A5 را در خانه یا ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی شارژ کنند. موتور گازسوز کوچک این محصول نیز امکان طی کردن ۵۰ مایل (حدود ۸۰ کیلومتر) دیگر را فراهم می‌کند. شایان‌ذکر است این موتور به بنزین سوپر نیاز دارد.

اگر خودرو Aska A5 شما را مجذوب خود کرده است، می‌توانید اکنون با یک سپرده‌ی ۵۰۰۰ دلاری، جایگاه خود را در فهرست پیش‌خرید تضمین کنید. قیمت این محصول پس‌از عرضه، معادل ۷۸۹ هزار دلار خواهد بود. البته بهتر است فعلاً خیلی هیجان‌زده نشوید زیرا تا زمانی‌که A5 مجوز FAA را دریافت نکند، قادر به پرواز نخواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود درسال ۲۰۲۶ سرویس سواری براساس تقاضای Aska با تأییدیه‌ی FAA راه‌اندازی شود و بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید آن را خریداری کنید شاید بتوانید از تجربه‌ی استفاده از سرویسی شبیه اوبر ولی با خودروهای پرنده، لذت ببرید.

Aska به‌عنوان یک وسیله‌ی نقلیه‌ی جدید، راحتی یک خودرو را با سهولت و کارایی پرواز VTOL و STOL ترکیب می‌کند. گایه کاپلینکسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Aska می‌گوید A5 وسیله‌ی نقلیه‌ای است که نه‌تنها افراد عادی را مدنظر قرار داده است، بلکه پتانسیل تجاری درخورتوجهی در حوزه‌هابی مختلف ازجمله خدمات اضطراری، نظامی و همچنین حمل‌ونقل مبتنی‌بر تقاضا دارد.

Aska تصمیم دارد پس‌از CES ۲۰۲۳، آزمایش پرواز را در مقیاس کامل انجام دهد و تجاری‌سازی آن نیز در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    606 بازدید

    0 نظر

    درج: 17 دی 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir