خانه هوشمند و 6 وسیله با هوش: بلندگو تا یخچال

0
خانه هوشمند و 6 وسیله با هوش: بلندگو تا یخچال
شاید اوج فناوری را در جنگنده‌های آمریکایی تماشا کنیم اما فناوری سرشکن می‌شود. سرشکن شدن فناوری، خانه ما را به خانه‌ای هوشمند تبدیل می‌کند. یک خانه که دستگاه‌های مختلف آن به کمک وای‌فای به یکدیگر متصل شده‌اند.

ارتباط آن‌ها با دنیای اینترنت به ساده‌تر شدن زندگی مردم کمک می‌کند. وظیفه آن‌ها صرفه جویی در زمان، انرژی و هزینه است. آیا به داشتن یک خانه هوشمند فکر می‌کنید؟

1. بلندگو هوشمند

شاید محبوب‌ترین دستگاه یک خانه هوشمند، بلندگو هوشمند باشد. این دوست کوچک تنها یک دستگاه پخش موسیقی نیست. یک دستیار هوشمند است که شما را همراهی می‌کند. بلندگو هوشمند را می‌توانید در هر گوشه از خانه قرار دهید.
برخی از آن‌ها از یک نمایشگر لمسی برای کنترل بهتر کمک می‌گیرند. نسخه‌های گران قیمت بلندگو هوشمند کیفیت صدای بسیار بالایی را به شما هدیه می‌کنند. برخی دیگر به کمک یک دوربین تماس ویودئویی را در دسترس کاربران قرار می‌دهند.

یک بلندگو هوشمند به سوالات شما در مورد اخبار، ترافیک و آب و هوا پاسخ می‌دهد. آن‌ها به خوبی می‌توانند کودک دلبند شما را سرگرم کنند. بلندگو هوشمند می‌تواند با دیگر دستگاه‌های خانه ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را کنترل کند.
آیا در زمان تماشای فیلم می‌‌خواهید نور خانه کاهش پیدا کند؟ به بلندگو هوشمند دستور بدهید! کنترل دمای خانه، ارتباط با قهوه ساز و دیگر موارد به راحتی انجام می‌شود.


2. دوشاخه هوشمند

درست مثل هر دوشاخه دیگری در خانه به نظر می‌رسد. شما می‌توانید آن‌ها را در پریزهای دیواری موجود در خانه متصل کنید، سپس با شبکه وای‌فای یا بلوتوث ارتباط برقرار می‌کنند.
استفاده از دوشاخه هوشمند، کنترل دستگاه‌های خانه به کمک دستیار گوگل و الکسا را ممکن می‌کند. پس از راه اندازی دوشاخه هوشمند، می‌توانید دستگاه‌های مختلف را روشن یا خاموش کنید. حتی امکان برنامه ریزی پریز وجود دارد.

پخت غذا چه مقدار زمان نیاز دارد؟ با تنظیم زمان، دوشاخه هوشمند دستگاه مورد نظر شما را خاموش کرده و از سوختن غذا جلوگیری می‌کند. دوشاخه هوشمند یک راه آسان و ارزان برای خانه هوشمند حساب می‌شود.


3. لامپ هوشمند

لامپ‌های هوشمند را تقریبا تمام مردم می‌شناسند. آن‌ها برای نصب به تجهیزات اضافی نیاز ندارند. به سادگی به سرپیچ متداول متصل شده و با دیگر تجهیزات خانه ارتباط برقرار می‌کنند.

آن‌ها می‌توانند به میلیون‌ها رنگ نور را منتشر کنند و قابل برنامه ریزی هستند. لامپ‌های هوشمند با گذر زمان تکامل پیدا کردند. امروزه می‌توانند با موسیقی یا فیلم در حال پخش هم‌گام ‌شوند. برخی از محصولات برای هم‌گام سازی با اسپاتیفای بهینه شده‌اند.


4. ترموستات هوشمند

گرم یا سرد کردن خانه به انرژی قابل توجهی نیاز دارد. استفاده از یک ترموستات هوشمند صرفه جویی در مصرف انرژی را ممکن می‌کند. ترموستات هوشمند نحوه استفاده از انرژی در خانه هوشمند را یاد گرفته و روند آینده را برنامه ریزی می‌کند.
در چه ساعتی از روز به حمام می‌روید؟ تمام روند با ساعت خواب و بیداری شما تنظیم خواهد شد. شرایط به شکلی مرتب می‌شود تا در کنار بهره‌وری، حداکثر راحتی را تجربه کنید.

حسگرهای ترموستات هوشمند حضور اشخاص را تشخیص می‌دهند. روند کنترل دمای محیط بر اساس حضور افراد تعیین می‌شود. یک ترموستات پیشرفته به تلفن هوشمند متصل شده و موقعیت مکانی شما را ردیابی می‌کند.  اگر در خانه هوشمند نباشید، سیستم گرمایش یا سرمایش را خاموش می‌کند.


5. پخت و پز هوشمند

پخت غذا دیگر یک ماموریت غیر ممکن نیست! یک دستگاه پخت و پز هوشمند پخت غذا با کم‌ترین زحمت را ممکن می‌کند. به کمک یکی از آن‌ها می‌توایم غذا را وزن کرده، خرد کرده و مخلوط کنید.
برخی از اجاق‌های هوشمند با یک قفسه بخار پز همراه می‌شوند. روی برخی دیگر می‌توانید یک صفحه لمسی برای تنظیم شعله و دیگر موارد را پیدا کنید.


6. یخچال هوشمند

در خانه هوشمند کدام بخش را مهم‌تر از یخچال می‌دانید؟ این دستگاه به وای‌فای متصل شده و تمام عملکرد آن با تلفن هوشمند قابل کنترل خواهد بود.
کنترل دمای آب آشامیدنی، مشاهده فیلم به کمک صفحه لمسی دستگاه و دریافت دستور پخت از ویژگی‌های یک یخچال هوشمند به حساب می‌آید. برخی از یخچال‌ها به کمک یک دوربین تصاویر داخل دستگاه را برای شما ارسال می‌کنند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    982 بازدید

    0 نظر

    درج: 9 آذر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir