چهار دلیل برای نخریدن شارژر‌های بی‌سیم (وایرلس)

0
چهار دلیل برای نخریدن شارژر‌های بی‌سیم (وایرلس)
امروزه بسیاری از گجت‌ها مثل گوشی‌ها، ایرپاد‌ها و ساعت‌های هوشمند، شارژر بی‌سیم را ساپورت می‌کنند. با وجود این که تمام برندهای معروف به سرعت شارژرهای بی‌سیم خود افتخار می‌کنند، اما آیا فکر می‌کنید که این تکنولوژی جدید به مرحله عرضه جهانی رسیده و کارآمد است؟ ما در این مقاله، چهار دلیل برای شما آماده کردیم که معایب استفاده از شارژر بی‌سیم را توضیح می‌دهد.

1. شارژرهای بی‌سیم، در واقع اصلا بی‌سیم نیستند
بیایید یک حقیقت واضح در مورد شارژرهای بی‌سیم که می‌گوید آن‌ها اصلا بی‌سیم نیستند را قبول کنیم. شاید لازم نباشد که گوشی خود را به صورت مستقیم به کابل وصل کنید، اما خود داک شارژر بی‌سیم دارای کابلی بوده که به پریز برق وصل می‌شود. این ضعف باعث شده تا شارژرهای بی‌سیم، ماهیت بی‌سیم بودن خود را از دست بدهند.

شما اگر نزدیک پریز برق بمانید و از شارژرهای معمولی استفاده کنید، حداقل می‌توانید گوشی خود را بردارید و از آن استفاده کنید. اما با شارژرهای بی‌سیم، گوشی باید دست نخورده و به صورت ثابت روی شارژر بماند تا شارژ شود و به محض اینکه گوشی را بردارید و به عنوان مثال یک متن را تایپ کنید، پروسه شارژ گوشی به طور کامل متوقف می‌شود.

در شرایط ایده‌آل، یک شارژر بی‌سیم باید گوشی شما را بدون توجه به موقعیت مکانی شما شارژ کند. اگر یک ماژول دوربرد شارژر داشته باشید، پروسه شارژ گوشی شما حتی اگر در جیب شما یا روی میز باشد هم انجام می‌شود. خبر خوب این است که ما این تکنولوژی را در اختیار داریم و اما خبر بد اینکه آنقدر خوب کار نمی کند که به صورت کارآمد مورد استفاده قرار گیرد.

2. شارژر بی‌سیم کاربردی ندارد
شاید بزرگترین مشکل در مورد شارژرهای بی‌سیم، ناکارآمدی آن باشد. اگر توجه کرده باشید، با یک شارژر سیمی، برق از طریق ترانس شارژر مستقیما به گوشی شما می‌رسد، اما با پد شارژر بی‌سیم، برق باید از محفظه پلاستیکی پد و قاب پشت گوشی شما عبور کند.

این عایق‌های موجود، جریان الکترون‌ها را تنبل کرده و کل فرآیند شارژ کردن را کُند می‌کند. در دنیایی که فست شارژ سیمی به 100 وات یا بیشتر وجود دارد، شارژرهای بی‌سیم حتی به گرد پای آن‌ها هم نمی‌رسند. شارژرهای بی‌سیم نه تنها وقت شما را تلف می‌کند، بلکه برق را نیز هدر می دهد.

شارژ بی‌سیم اغلب برای دستگاه‌‌های کوچک‌تر مانند ایرپادها، ساعت‌های هوشمند، اسپیکرهای قابل حمل، موس‌های کامپیوتر و چیزهایی از این قبیل مناسب است. هرچه گجت بزرگ‌تر باشد، استفاده از شارژر بی‌سیم ناکارآمدتر می‌شود. دلیل این که ما نمی‌توانیم لپ‌تاپ، دوچرخه‌های الکترونیکی و خودروهای الکتریکی به صورت بی‌سیم شارژ کنیم هم همین است.
3. شارژر بی‌سیم باعث داغ شدن بیش از حد گوشی می‌شود
یکی از عوارض جانبی و ناخوشایند فست شارژ این است که گرمای زیادی تولید می‌کند و همانطور که می‌دانید، گرمای بیش از حد به سلامت کلی باتری شما آسیب می‌رساند. شارژرهای بی‌سیم نیز این مشکل را بزرگتر می‌کنند.

تمام انرژی اضافی که در طول انتقال بی‌سیم به باتری شما وارد نمی‌شود، در اثر تشعشعات حرارتی از بین خواهد رفت و به گرما تبدیل می‌شود. به همین دلیل است که یک فست شارژر بی‌سیم همیشه گرمای بیشتری نسبت به یک فست شارژر سیمی با همان وات تولید می‌کند.

4. شارژرهای بی‌سیم گران هستند
شما به راحتی می توانید یک فست شارژر سیمی 20 واتی را با قیمت کمتر از 10 دلار خریداری کنید. اما برای خرید یک فست شارژر بی‌سیم با همان مقدار وات، باید بین 12 تا 25 دلار یا حتی بیشتر خرج کنید. این یعنی برای خرید یک شارژر بدتر که به دلیل گرم شدن بیش از حد، به باتری شما آسیب می‌زند، باید هزینه بیشتری بپردازید. اگر نظر ما را بخواهید، این انتخاب اصلا منطقی نیست.
شارژرهای بی‌سیم پول و وقت شما را هدر می‌دهند

زمان برای بسیاری از مردم، بسیار ارزشمند است. اما شارژرهای بی‌سیم هم زمان و هم پول شما را هدر می‌دهند. این نوع از شارژر‌ها نه تنها گران هستند، بلکه زمان زیادی را صرف می‌کنند تا گوشی شما را شارژ کنند. تکنولوژی شارژر بی‌سیم هنوز راه زیادی در پیش داشته و در وضعیت فعلی، مزایای به صرفه و جذابی را ارائه نمی‌دهند. تا زمانی که این تکنولوژی به سطح قابل قبولی ارتقا پیدا نکند، نمی تواند جایگزین شارژرهای سیمی شوند.

اگر به دنبال خرید یک شارژر جدید در بازار هستید، فقط به دنبال خرید یک فست شارژر سیمی باشید. هر شارژر سیمی از 20 وات یا بالاتر، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    602 بازدید

    0 نظر

    درج: 3 آبان 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir