ایلان ماسک از مدل اولیه یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد

0
ایلان ماسک از مدل اولیه یک ربات انسان‌نما رونمایی کرد
ایلان ماسک در جریان رویداد AI Day 2022 از مدل اولیه ربات انسان‌نمای Optimus رونمایی کرد که تا حد قابل توجهی از نرم‌افزار و برخی سنسورهای استفاده شده برای سیستم رانندگی خودکار خودروهای تسلا بهره می‌برد.

آقای ماسک در جریان این رویداد گفته که این مدل اولیه برای اولین بار امشب بدون کمک‌های جانبی توانسته راه برود و کارهای موردنظر را انجام دهد. ایلان ماسک بعد از مراسم در جلسه‌ی پرسش و پاسخ گفته که این ربات احتمالا در نهایت با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار به دست خریداران می‌رسد و با توجه به تجربه‌ای که تسلا در زمینه‌ی هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی دارد، این شرکت در حوزه‌ی رباتیک هم حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

او گفته که تفاوت اصلی ربات Optimus و ربات‌های ساخت دیگر شرکت‌ها این است که Optimus برای تولید انبوه در حد میلیون‌ها واحد طراحی و توسعه پیدا کرده. در صحنه‌ این مراسم، ربات Optimus حرکاتی مانند راه رفتن و حتی رقصیدن را انجام داد اما ایلان ماسک گفت که برای کاهش ریسک، مجموع حرکات این ربات در این مراسم بسیار محدود‌تر از حالت عادی است.

او همچنین چند ویدیو از کاربردهای چنین رباتی را نمایش داد که مثلا در یکی از آن‌‌ها می‌توانیم برداشتن جعبه‌ها را توسط ربات موردنظر ببینیم. در ادامه متخصصان این شرکت یک نمونه اولیه دیگری را به روی صحنه آوردند که به گفته‌ی ایلان ماسک، مدل نهایی ربات Optimus از چنین شکل و شمایلی بهره می‌برد ولی حرکات این ربات عمدتا محدود به دست آن بود.


بر اساس اعلام آقای ماسک، ربات ابتدایی که به نمایش درآمد طی ۶ ماه گذشته توسعه پیدا کرده و برای آماده‌سازی آن چالش‌های زیادی پشت سر گذاشته شده است. همچنین او اظهار امیدواری کرده که طی چند ماه یا حتی چند سال آینده، روند آماده‌سازی نهایی شود.

درون این ربات انسان‌نما یک باتری ۲.۳ کیلووات ساعتی تعبیه شده که از چیپست ساخت تسلا هم بهره می‌برد. همانطور که گفتیم، نرم‌افزار Autopilot از خودروهای تسلا راهی این ربات شده‌اند تا بتواند در محیط‌های مختلف به راحتی حرکت کند. تسلا برای آموزش دادن ربات انسان‌نمای خود، فیلم‌های زیادی از فعالیت‌های فیزیکی انسان‌ها مانند برداشتن جعبه‌ها ضبط کرده تا تمام این فعالیت‌ها به ربات منتقل شود.

آقای ماسک که سال گذشته خبر توسعه‌ی چنین رباتی را رسما اعلام کرد، در همان مراسم گفت که این ربات می‌تواند تحولی جدی در خطوط تولید کارخانه‌ها ایجاد کند. او می‌گوید این ربات در نهایت می‌تواند اهمیت بیشتری نسبت به کسب‌و‌کار خودروهای تسلا پیدا کند.


در این میان، کارشناسان حوزه‌ی رباتیک بر این باور هستند که هنوز نباید ادعاهای ایلان ماسک در زمینه‌ی همه‌گیری ربات‌های انسان‌نما را چندان جدی گرفت. این افراد بر این باور هستند که برخی شرکت‌ها در زمینه‌ی ساخت ربات‌های انسان‌نما که می‌توانند فعالیت‌های ساده‌ای مانند راه رفتن، دویدن یا حتی پریدن را انجام دهند، به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند ولی هیچکدام از این شرکت‌ها ادعای جایگزینی نیروی انسانی را هنوز مطرح نکرده‌اند.

شرکت تسلا بارها در مورد ایده‌های نوآورانه‌ای صحبت کرده که بسیاری از آن‌ها به واقعیت تبدیل نشده‌اند. بنابراین باید ببینیم که آیا این ربات انسان‌نما در نهایت به مرحله‌ی تولید انبوه می‌رسد یا نه.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    326 بازدید

    0 نظر

    درج: 25 مهر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir