چشم سوم رباتیک به کمک انسان می آید

0
چشم سوم رباتیک به کمک انسان می آید
دانشمندان چشمی رباتیک طراحی کردند که به افراد هنگام استفاده از تلفن همراه کمک می کند.

تلفن‌های همراه جزئی جدا نشدنی از زندگی امروز افراد شده است. مردم بیشتر زمان خود از گوشی استفاده می‌کنند و گاهی اوقات آنچنان غرق آن می‌شوند که دیگر تمام ارتباطات انسانی و فیزیکی را فراموش می‌کنند. در راستای رفع این مشکل دانشمندان چشم سوم رباتیک را طراحی کردند. وقتی مشغول گشتن در شبکه‌های اجتماعی و یا ارسال و دریافت پیام هستید، این چشم سوم رباتیک به شما کمک کند.

چشم سوم ایمنی افراد را هنگام پیاده روی تامین می‌کند

پیاده روی و ارسال پیام کوتاه می‌تواند به اندازه ارسال پیام کوتاه و رانندگی خطرناک باشد. چشم رباتیک یک راه حل منحصر به فرد برای جلوگیری از خطرات ناشی از حواس پرتی است. با بستن دستگاه به پیشانی، این چشم سوم می‌تواند هر قطب، افراد یا ترافیکی را که می‌خواهید مستقیماً وارد آن شوید، تشخیص دهد. این دستگاه توسط مینووک پائنگ، دانشجوی طراحی صنعتی کالج سلطنتی هنر و کالج امپریال لندن طراحی شده که اگرچه ابزاری ساده است، اما هدف و پشت ساخت این گجت جالب است.

هدف از ساخت چشم سوم رباتیک افزایش ایمنی کاربران تلفن همراه است. زمانی که کاربر مشغول کار با گوشی است و سرش را به پایین خم کرده، پلک پلاستیکی دستگاه باز می‌شود و مراقب اوضاع است. این دستگاه ساده به ژیروسکوپ مجهز است که بتواند خم شدن سر کاربر را تشخیص دهد و زمانی که فرد سرش را بالا می‌آورد پلک‌های دستگاه بسته می‌شود.

چشم سوم حسگر سنجش فاصله هم دارد که هنگام نزدیک شدن کاربر به مانعی، بوق می‌زند. این دستگاه هوشمند توسط Arduino، یک نرم افزار منبع باز که معمولاً برای پروژه‌های فناوری DIY استفاده می‌شود، تأمین می‌شود. این دستگاه کاربر را قادر می‌سازد بدون نگرانی از تلفن خود استفاده کند و چشم سوم رباتیکی کمک می‌کند تا وی به مانعی برخورد نکند.
این دستگاه در حد یک گجت ساده طراحی شده و حین رانندگی یا رد شدن از خیابان نمی‌شود از آن استفاده کرد. به طور کلی این چشم رباتیک نمی‌تواند ایمنی فرد را تضمین کند، اما ایده طراحی این چشم می‌تواند کمک کند تا گجتی طراحی شود که ایمنی بیشتری را برای کاربران موبایل به همراه بیاورد.

این دستگاه تصویری از میزان اعتیاد انسان‌ها به تلفن هایشان است. اگر همه چیز به همین شکل پیش برود شاید دانشمندان مجبور باشند در آینده‌ای نزدیک یک چشم سوم واقعی بسیار هوشمند طراحی کنند که بتواند ایمنی کارمندان را فراهم کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    588 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 شهریور 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir