با این خودروی تلسکوپ‌دار به دل آسمان شب سفر کنید

0
با این خودروی تلسکوپ‌دار به دل آسمان شب سفر کنید
یک طراح مفهومی، خودرویی مخصوص علاقه‌مندان آسمان شب را معرفی کرده است که می‌تواند نگاهی کاملا شفاف را به این طبیعت بالای سر ارائه دهد.

اگر بخواهیم صادق باشیم، اکثر طرح‌های مفهومی که در زندگی می‌بینیم هرگز به واقعیت تبدیل نمی‌شوند. با این حال برخی از آن‌ها به اندازه‌ای جالب توجه هستند که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن‌ها گذشت و زودیاک هم، چنین است.

این وسیله‌ی نقلیه، کمی متفاوت از چیزی است که معمولا به دیدن آن عادت کرده‌ایم. مطمئنا این یک خودرو است، چهار چرخ دارد، الکتریکی است و می‌تواند مسافران را به مقصد برساند و بازگرداند. اما همه‌ی شباهت‌ها با خودروهای عمومی در همین‌جا به پایان می‌رسد، زیرا «زودیاک» (Zodiac) دارای یک توانایی ذاتی است تا شما را از نزدیک و مستقیما به دل آسمان شب ببرد.


شاید بتوان به زودیاک نام دیگری هم داد: «ستاره‌نگر» (Stargazer). چون ساختار مرکزی عظیم آن یک تلسکوپ غول‌پیکر است که دو نفر می‌توانند در آن جای گرفته و آسمان شب را به شیوه‌ای کاملا متفاوت کاوش کنند.

این پروژه‌ی مفهومی توسط «هیونسیک مون» (Hyunsik Moon) یک دانشجوی طراحی که قبلا هم کارهای جالب توجهی ارائه داده است، خلق شده است. با درنظر داشتن سال ۲۰۵۰، مون (به معنای ماه) به‌سادگی از نام خانوادگی خود الهام گرفته و ایده‌ی خودرویی را مطرح کرده است که تماما به آسمان شب اختصاص دارد.

حال، برای اینکه بفهمیم دقیقا با این خودرو چه اتفاقی می‌افتد، بیایید یک سفر کوتاه تخیلی داشته باشیم و ببینیم در سال ۲۰۵۰ چه چیزی می‌توانیم سوار شویم، با این فرض که همه‌ی ما تا این سال پیش رفته‌ایم و این ایده هم اجرایی شده است.

بیایید بدون هیچ مقدمه‌ای به درون این خودروی منجم برویم و ببینیم چه چیزی دارد. اما چطور باید به فضای داخلی دسترسی پیدا کنیم؟ خب، باور کنید یا نه، هیچ در کلاسیکی وجود ندارد که از آن برای سوار شدن استفاده کنید. تنها نقطه‌ی دسترسی که مون در طراحی گنجانده است، جلوی محفظه‌ی عظیم آن قرار دارد. لنز مانند ورودی یک زیردریایی باز می‌شود و شما فقط با بالا رفتن از آن به داخل و به سمت عقب می‌روید، جایی که دو صندلی قرار دارند.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که بنشینید و از سواری لذت ببرید. با نگاهی دقیق‌تر به طرح‌های مون، متوجه می‌شوم که هیچ کنترلی برای راننده در داخل این خودروی جوینده‌ی آسمان وجود ندارد و ظاهرا کل وسیله‌ی نقلیه به شکل خودران طراحی شده است.

با ورود به خودرو و سفر به کویرهای محلی برای برای داشتن بهترین منظره‌ی بدون آلودگی نوری، زودیاک ناگهان متوقف می‌شود. ممکن است پیامی صوتی دریافت کنید که به شما درباره‌ی صورت‌های فلکی و/یا سیاراتی که در آسمان امشب قرار دارند، اطلاع می‌دهد. بدون هیچ هشداری، کل عدسی همراه با شما که در آن قرار دارید، به سوی موقعیتی می‌چرخد تا ستاره‌ها را از نگاهی تازه به شما نشان دهد. قطعا باید تجربه‌ی خوبی باشد!


یک کسب‌وکار را در جایی از دنیا تصور کنید که تورهای آسمان شب را ارائه می دهد. در مورد آن فکر کنید، برای مثال ۵۰ دلار یا بیشتر به ازای هر نفر بپردازید و افق دید خود را کاملا متفاوت با قبل گسترش دهید. مطمئنا امروز به جز یک تلسکوپ نصب شده در تخت وانت، نمی‌توان به این هدف دست یافت، اما این آینده‌ای است که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم و در آن همه چیز متفاوت خواهد بود.

در نهایت هرچند ممکن است این دستگاه هرگز رنگ واقعیت را نبیند اما نمی‌توان این را انکار کرد که برای برداشتن ابزار رصدی، سوار ماشین شدن و رانندگی تا خارج از شهر برای تماشای آسمان شب بسیار الهام‌بخش است. خودتان امتحان کنید. این کار راهی عالی برای درک تخیل طراح این طرح مفهومی است.در نهایت هرچند ممکن است این دستگاه هرگز رنگ واقعیت را نبیند اما نمی‌توان این را انکار کرد که برای برداشتن ابزار رصدی، سوار ماشین شدن و رانندگی تا خارج از شهر برای تماشای آسمان شب بسیار الهام‌بخش است. خودتان امتحان کنید. این کار راهی عالی برای درک تخیل طراح این طرح مفهومی است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    658 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 مرداد 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir