سنسور هوشمند نظارت بر گل و گیاه چیست؟

0
سنسور هوشمند نظارت بر گل و گیاه چیست؟
امروزه با وجود زندگی در آپارتمان ها داشتن یک گلدان یا گلخانه کوچک می تواند فضای خانه را شاداب تر کند. اما گاهی پیش می آید که بدون آنکه دلیلش معلوم باشد گیاه پژمرده و مریض می شود. در این مواقع یا آنقدر دیر شده است که گیاه کاملا از بین می رود یا آنکه با انجام هر روشی گیاه خوب نمی شود. برای پیش گیری از این اتفاقات می توان از سنسورهای هوشمند پرورش گیاهان استفاده کرد تا همیشه از مناسب بودن نور، دما، آب و کود گیاه مطمئن بود و در صورت مناسب نبودن هر یک از این موارد سنسور آن را تشخیص دهد و هشدار بدهد.

سنسور هوشمند پرورش گیاه توانایی تشخیص نور، دما، آب و کود مناسب بیش از 7000 نوع گیاه را دارد. قرار دادن این سنسور کنار گیاه در خاک گلدان یا خاک باغچه و انتخاب گیاه از کتابخانه گیاه های نرم افزار می توان از بروز مشکلات برای گیاه جلوگیری کرد و احتیاجات گیاه را مانیتور کرد.  سنسور هوشمند میزان رطوبت خاک، نور خورشید، دما و کود را تشخیص می دهد و هنگامی که یکی از این موارد مناسب گیاه نباشد یک هشدار به تلفن هوشمند ارسال می کند تا به گیاه آب داده شود یا مکان گلدان را برای رسیدن نور بیشتر به گیاه تعویض شود و حتی اگر لازم باشد یک هشدار برای تعویض خاک گدان بر روی تلفن هوشمند ارسال می کند.



شروع کار

با قرار دادن باتری در جای مخصوص چراغ روی سنسور شروع به چشمک زدن می کند که در این حالت تنها کافیست نرم افزار را در تلفن هوشمند یا تبلت نصب کرد تا با روشن کردن Bluetooth تلفن هوشمند بطور مستقیم به سنسور هوشمند متصل شود. البته باید توجه داشت که با قرار دادن کامل این سنسور در خاک می بایست مدت زمان 24 ساعت به این سنسور زمان داد تا بتواند اطلاعات کافی از موقعیت گیاه را شناسایی کند تا به صورت زنده میزان آب، نور، دما و کود گیاه را نشان دهد و پیشنهادات مناسبی برای شاداب نگه داشتن گیاه در اختیار کاربران قرار دهد.

نظارت همزمان

اطلاعات دریافت شده بوسیله سنسور هوشمند پرورش گیاه از طریق بلوتوث به تبلت یا اسمارت فون شما ارسال می گردد. بلوتوث فن آوری ارسال اطلاعات بصورت بی سیم است که با مصرف انرژی بسیار کمی انتقال اطلاعات را انجام می دهد. هنگامیکه شما در نزدیکی سنسور خود قرار دارید با استفاده از حالت Live می توانید شدت نور، درجه حرارت محیط و رطوبت خاک را بررسی نمایید. هر ۱۵ دقیقه سنسور از چهار منبع اطلاعات را اندازه گیری و در حافظه خود ذخیره سازی می نماید. سنسور هر ۲ ساعت یکبار اطلاعات را از طریق بلوتوث به اسمارت فن ارسال می نماید. اگر شما در محدود تحت پوشش بلوتوث نباشید اطلاعات تا ۸۰ روز در حافظه سنسور ذخیره می گردند تا اینکه شما وارد محدود بلوتوث گردید. علائم هشدار هر باز از یکی از گیاهان که نیاز به توجه دارند به گوشی هوشمند شما ارسال می گردند. یک سنسور می تواند چندین گیاه در یک گلدان یا یک تکه زمین را در صورتیکه از شرایط آبیاری، زهکشی خاک و قرار گرفتن در معرض خورشید و باد یکنواخت برخوردار باشند، تحت نظارت خود داشته باشد.

مناسب برای فضای باز و فضای گلخانه ای

با وجود استاندارد IPx7 و IPx5 می توان این سنسورها را هم در فضاهای باز و هم در خانه یا گلخانه بکار برد. البته در هنگام قرار دادن سنسور در خاک و کنار گیاه می بایست به این نکته توجه کرد که دو تیغه سنسور کاملا در خاک قرار بگیرند و برگ ها یا شاخه های گیاه جلوی سنسور نباشد و مانعی برای نرسیدن نور خورشید وجود نداشته باشد تا سنسورها بدرستی اطلاعات را دریافت کنند.

مدیریت آسان پرورش گیاه

بعد از نصب اولیه این سنسور و گذشت 24 ساعت، نرم افزار در صورت مناسب نبودن آب، نور، دما و کود گیاه، نرم افزار هشدار می دهد بطور مثال در صورت کم بودن نور خورشید پیشنهاد می هد تا جای گیاه یا گلدان جابه جا شود یا زمانی که آب آن کم است با یک هشدار می گوید آب گیاه کم است. این نرم افزار جزئیات میزان نور، رطوبت خاک، دما و کود را در طول روز ذخیره می کند و به صورت نمودار های روزانه، هفتگی یا ماهانه در اختیار کاربران می گذارد. حتی می توان یک لیست از کار هایی که می بایست انجام شود نوشت تا این نرم افزار در ساعت و روز تعیین شده آن را یادآوری کند بطور مثال می توان زمان آب دادن به گیاهان را در این لیست قرار داد تا با یادآوری این نرم افزار به موقع به گیاهان آب داده شود.

بانک اطلاعاتی کامل

در کتابخانه نرم افزار این سنسورها اطلاعات مقدار آب، نور، خاک و دما مورد نیاز بیش از 7000 نوع گیاه، شامل انواع گل، درخت و گیاهان رونده وجود دارد. با وجود این اطلاعات جامع حتی کسانی که اطلاعات اولیه ای راجع به گل و گیاه دارند می توانند یک پرورش دهنده گل و گیاه حرفه ای شوند.



آب و کود

اپلیکشن سنسور بر سطح رطوبت در اطراف خاک گیاه شما نظارت و پی گیری در کل زمان را دارد و اجازه می دهد تا شما برای آبیاری برنامه ریزی منظمی انجام دهید. همچنین برای نظارت بر سطح کود، شما قادر خواهید بود برنامه ریزی زمانی دقیقی برای اضافه نمودن مواد غذایی گیاه داشته باشید.

هشدارها

زمانیکه سطوح آب، گرما، نور و یا کود گیاه شما نیاز به توجه ویژه دارد، اپلیکشن این سنسور یک پیغامی ایجاد خواهد کرد که بشما میگوید که چه باید انجام گیرد.

لیستی برای انجام

همانگونه که روی وضعیت انواع گیاهان نظارت داریم، اپلیکشن این سنسور یک لیستی برای انجام، ایجاد خواهد کرد که براساس آن هشدارهای موجود و وضعیت گیاهان شما در چند روز آینده پیش بینی خواهد شد.

حرارت و نور

اپلیکشن سنسور یک جدولی از سطوح حرارتی در خاک گیاه شما را ایجاد می نماید و آنرا با سطح ایده آل آن گونه گیاهی مقایسه می نماید. این سنسور همچنین مقدار نور دریافتی گیاه شما را تعقیب می نماید و وضعیت سایه یا نور بیش از حد را هشدار خواهد داد.

برنامه ریزی از پیش مشخص شده

اگر همه سطوح مورد اندازه گیری در حال حاضر خوب هستند، اپلیکیشن آن می تواند به شما کمک نماید که برنامه ریزی نماییم که چه زمانی آبیاری و تغذیه گیاهان را انجام دهیم.

ماندگاری باتری

با اینکه این سنسور از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می شود که باعث می شود مصرف باتری تلفن هوشمند بالا برود اما با استفاده از بلوتوث کم انرژی سعی شده میزان مصرف را به حداقل برساند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    685 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir