سیاه‌ترین ساعت جهان با پوشش وانتابلک معرفی شد

0
سیاه‌ترین ساعت جهان با پوشش وانتابلک معرفی شد
شرکت H. Moser & Cie ساعت جدیدی به نمایش گذاشته که با وانتابلک، سیاه‌ترین رنگ جهان، پوشانده شده است.

از آنجاکه ساعت‌های هوشمند با ویژگی‌های فراوان و ظاهر فریبنده‌ی خود دل افراد بسیاری را می‌ربایند، سازندگان ساعت‌های مکانیکی سنتی باید به‌دنبال راه‌هایی برای تبدیل محصول‌های خود به جایگزینی منحصربه‌فرد و قانع‌کننده باشند؛ اما آیا واقعاً شما دوست دارید ساعتتان با وانتابلک، سیاه‌ترین رنگ مشکی جهان، پوشانده شده باشد و به‌راحتی آن را در تاریکی گم کنید؟

شرکت H. Moser & Cie با کانسپت جدید خود که در نمایشگاه تجاری Watches & Wonders ژنو به نمایش گذاشته شده، طراحی ساعت‌ها را به مرحله‌ی دیگری برده است.

وانتابلک (Vantablack) رنگ ویژه‌ای است که توسط شرکتی بریتانیایی به نام Surrey NanoSystems ساخته شد. این رنگ می‌تواند ۹۹٫۹۶۵ درصد از نور مرئی را به خود جذب کند. وانتا در واقع مخفف «آرایه‌های نانولوله‌ای تراز عمودی» (Vertically Aligned Nanotube Arrays) است و این همان ویژگی‌ است که به آن خواص غیرعادی می‌دهد. رنگ مذکور از نانولوله‌های کربنی عمودی در مقیاس میکروسکوپی تشکیل شده است که فوتون‌ها را به دام می‌اندازد و آن‌ها را در بین لوله‌ها پراکنده می‌کند. به قدری تعداد کمی از فوتون‌ها قادر به فرار هستند که برای چشم انسان هر چیزی که با وانتابلک رنگ شده مانند فضای خالی سیاه به نظر می‌رسد.



در سال ۲۰۱۶ هنرمند آنیش کاپور توانست به‌طور انحصاری مجوز وانتابلک برای استفاده در خارج از برنامه‌های نظامی و هوافضا را بگیرد. دو سال پیش H. Moser & Cie اولین آزمایش‌های ساعت‌شناسی خود را با این ماده انجام داد. این شرکت از سیاه‌ترین رنگ دنیا در صفحه ساعت‌های خود استفاده کرد و روی آن‌ها برچسب قیمت بین ۲۶۶۰۰ تا ۶۹۰۰۰ را قرار داد. چنین طراحی‌ای ظاهر منحصربه‌فردی به محصولات H. Moser & Cie آن داد؛ زیرا هنگامی که به ساعت نگاه می‌کنید گویی عقربه‌ها در فضایی خالی شناور هستند.

حال H. Moser & Cie یک قدم فراتر گذاشته و ساعتی جدیدی خلق کرده که تمام بدنه‌ی آن با وانتابلک پوشیده شده است و آن را Blacker Than Black می‌نامد. در نمایشگاه تجاری مذکور، این ساعت درمقابل پس‌زمینه‌ای قرار گرفت که آن هم با سیاه‌ترین رنگ جهان پوشانده شده بود. این امر باعث می‌شد که همه بخش‌های محصول به جز عقربه‌های آن از بعضی زاویه‌ها به‌طور کامل ناپدید شود.

متأسفانه به نظر نمی‌رسد شرکت سازنده برنامه‌ای برای فروش ساعت جدید خود داشته باشد. در واقع، نمونه اولیه‌ای که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، بسیار شکننده است. حتی به نمایش گذاشتن آن درون ویترینی شیشه‌ای در نمایشگاه Watches & Wonders نیز بدون چالش نبود. بااین‌حال، مدیرعامل H. Moser & Cie گفت در حال کار روی راه‌هایی برای بهبود دوام روکش وانتابلک هستند تا روزی نمونه اولیه تبدیل به قطعه‌ای شود که کلکسیونرها می‌توانند آن را بخرند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    680 بازدید

    0 نظر

    درج: 14 تیر 1401

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir