جت پرینتر چگونه به شما کمک می کند؟

0
جت پرینتر چگونه به شما کمک می کند؟
هنگام خرید کلاها ، خصوصا مواد خوراکی و دارویی ،آگاهی از اطلاعات مهمی مثل تاریخ تولید و انقضاء از مهمترین اولویتها است. جت پرینتر ، چاپگری صنعتی است که این اطلاعات را با سرعت و تیراژ بالا ، روی محصول چاپ می کند.
نام جت پرینتر شاید برای بسیاری از افراد عادی ، آشنا نباشد ولی همه مردم به نوعی از وجود جت پرینتر و عملکردش بهره می برند.
هر زمان کالایی مصرفی ، می خرید مهمترین چیزی که جستجو می کنید ، چک کردن تاریخ تولید و انقضای آن است و درج این تاریخ در کارخانجات ، توسط جت پرینتر انجام می شود .
جت پرینترها ، در واقع پرینترهای صنعتی مخصوص درج اطلاعات مهم محصول در مراحل انتهایی تولید و بسته بندی کالا هستند و می توانند روزانه هزاران بار ، عمل چاپ را با دقت و سرعت بالا انجام دهند .


رایج ترین انواع جت پرینتر  

جت پرینتر صنعتی شامل بخش های الکترونیکی و مکانیکی مختلفی است .  ولی مهمترین بخش آن هد دستگاه است . پس از نصب و راه اندازی جت پرینتر توسط متخصصین ، کالا با فاصله ای اندک توسط نوار نقاله از مقابل جت پرینتر عبور کرده و هد دستگاه با پاشش جوهر روی سطح کالا یا بسته بندی  ، اطلاعات مورد نظر را درج می کند .

انعطاف پذیری فراوان جت پرینتر در نوع و قابلیت ها ، باعث شده بتوان برای تمام کالاها از کوچکترین آنها تا کالاهای بسیار حجیم و سنگین ، از آنها استفاده کرد .

جت پرینتر امکان چاپ روی پارچه ، شیشه ، نایلون ، چرم ، فلز ، کاغذ ، چوب ، سیمان و.... حتی سطوح ناصاف را دارد .

جت پرینترها انواع مختلفی دارند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم :


1.جت پرینتر صنعتی
این نوع جت پرینتر به دلیل سرعت و توانایی بالا در تعداد چاپ ، در کارخانجاتی استفاده می شود که محصولات خود را در  تیراژ بالا تولید می کنند . به عنوان مثل شرکت های دارویی ، مواد شوینده ، بهداشتی ، صنایع غذایی و... از این نوع جت پرینتر استفاده می کنند .

جت پرینترهای صنعتی قادرند انواع متن مورد نظر را با کیفیت بالا و جوهری که به آسانی پاک نمی شود ، روی کالا یا بسته بندی آن درج کنند. جت پرینتر های صنعتی معمولا بطور ثابت در خط تولید قرار می گیرند و به نام جت پرینتر ثابت نیز شناخته می شوند .



2.جت پرینتر های دستی
جت پرینترهای دستی ، در ابعادی کوچک و قابل حمل ساخته می شوند . لذا بنام جت پرینتر پرتابل نیز معروف هستند .
این نوع جت پرینتر اگر چه کوچک هستند ، اما قابلیت های بزرگی دارد. جت پرینتر دستی ، توسط دست اوپراتور روی سطح کشیده شده و عمل چاپ را با وضوح و دقت بالا انجام می دهد .
مهمترین کاربرد جت پرینتر ، استفاده از آنها برای کالا و سطوح حجیم است .
همچنین این نوع از جت پرینتر ، به دلیل آنکه نسبت به نوع ثابت از استهلاک بالاتری برخوردار است در خطوط کم تیراژ کاربرد دارد .
چاپ اطلاعات روی انواع بشکه ، لوله ، قطعات صنعتی بزرگ و...   توسط جت پرینترهای دستی انجام می شود .


3.جت پرینتر لیزری یا لیزر جت
لیزر جت ها بر خلاف جت پرینترهای صنعتی و دستی که از جوهر برای درج اطلاعات استفاده می کنند مجهز به پرتوهای لیزر هستند . لیزر جت ، عمل درج اطلاعات را با دقت بسیار بالا ، توسط لیزری که روی سطح تابانده می شود انجام می دهد و در واقع روی سطح حک می کند .
لیزر جت ها قابلیت حک اطلاعات روی انواع سطوح فلزی را دارند و به دلیل دقت زیاد ، در صنایع سنگین ، هوافضا ، صنایع فلزی ، صناج چرم ، انفورماتیک و ... کاربرد گسترده ای دارند .
از دیگر ویژگی های این دستگاه ها ، مصرف کم برق ، عدم دارا بودن ولتاژ بالا ، دارا بودن قابلیت سیستم خنک کننده آب و سرعت بالای تکرار لیزر اشاره نمود .


مهمترین ویژگی های جت پرینتر که هنگام خرید باید بدانید :

جت پرینتر ، مانند سایر لوازم و تجهیزات ، از قطعاتی ساخته شده که در معرض استهلاک و خرابی هستند . لذا برای خرید جت پرینتر کارامد و با دوام لازم است نکاتی را در نظر گرفت .

از شرکت های با سابقه و کارشناسان خبره مشاوره گرفته و خرید کنید.
از برندی خرید کنید که در بازار شناخته شده و اصطلاحا امتحان خود را پس داده است .
فروشندگان معتبر ، جت پرینتر را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می دهند . علاوه بر این آموزش استفاده و نصب در محل را نیز انجام می دهند .
از خرید جت پرینتر از اشخاص مجهول و فاقد تجربه پرهیز کنید. سرویس و نگهداری جت پرینتر و تامین مواد مصرفی مثل جوهر و حلال ، نیاز به افراد متبحر و مسئول دارد.
حتما از زبان شیرین پارسی پشتیبانی کند.  

سخن پایانی
بدون شک جت پرینتر ، کمک بزرگی به همه مصرف کنندگان کالا می کند . چراکه کالای بدون تاریخ می تواند خطرات بزرگی برای مصرف کننده به دنبال داشته باشد . خصوصا کالاهای پزشکی و خوراکی و حساس صنعتی .

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    669 بازدید

    0 نظر

    درج: 26 اسفند 1400

    توسط: u-143390
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir