درمان تنبلی چشم کودکان با هدست واقعیت مجازی

0
درمان تنبلی چشم کودکان با هدست واقعیت مجازی
سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) برای اولین بار نوعی روش درمانی با کمک هدست واقعیت مجازی را برای کودکان مبتلا به اختلال بینایی آمبلیوپی یا تنبلی چشم تایید کرد. در این روش، بیماران برای بهبود بینایی خود از طریق یک هدست واقعیت مجازی، ویدیوهایی را مشاهده می‌کنند.
«اسکات شیائو» مدیر اجرایی «Luminopia»، شرکتی که این روش درمانی را توسعه داده است، در بیانیه مطوبعاتی اعلام کرد:
ما افتخار می‌کنیم که امروز بخشی از تصمیم نوآورانه FDA برای تصویب اولین درمان دیجیتالی در نوع خود هستیم که به بیماران اجازه می‌دهد برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه خود را برای بهبود بینایی مشاهده کنند.
تنبلی چشم زمانی به وجود می‌آید که ارتباط صحیح مغز و چشم متوقف شود و حدود ۳ درصد از کودکان مبتلا به این عارضه هستند. در این شرایط مغز از یک چشم پشتیبانی می‌کند که این امر منجر به مشکلات بینایی برای چشم دیگر می‌شود. در این شرایط معمولا با مسدود کردن چشم قوی‌تر، مغز را مجبور می‌کنند تا به چشم ضعیف توجه کند اما اکنون شیوه درمان جدیدی تایید شده است.


در رویکرد شرکت Luminopia برای بهبود چشم ضعیف‌تر از فیلم و سریال استفاده می‌شود و چشم‌ها را برای همکاری با یکدیگر آموزش می‌دهد. بیماران این برنامه‌ها را از طریق هدست تماشا می‌کنند که تصاویر را به صورت جداگانه به هر چشم نشان می‌دهد. تصاویری که برای چشم قوی‌تر نشان داده می‌شود کنتراست کمتری دارند و آن‌ها همچنین با لایه‌هایی ارائه می‌شوند که مغز را مجبور به استفاده از هر دو چشم برای دیدن آن‌ها می‌کند.

طبق تحقیقات این شرکت بینایی کودکانی که از این شیوه درمان و عینک استفاده می‌کنند نسبت به کودکان دیگری که فقط از عینک استفاده می‌کنند بیشتر بهبود پیدا کرده است. در واقع پس از ۱۲ هفته تماشای این برنامه‌ها به صورت یک ساعت در روز و شش روز در هفته، بینایی ۶۲ درصد از کودکان تقویت پیدا کرد، در حالی که فقط حدود یک سوم کودکان گروه دیگر در طول ۱۲ هفته پیشرفت‌های مشابهی را تجربه کردند.
Luminopia در روش خود بیش از ۷۰۰ ساعت محتوای ویدیویی را قرار داده است و برای توسعه این ابزار با توزیع کنندگان محتوای کودکان مانند Nelvana و Seasam Workshop همکاری کرده. Luminopia در بیانیه خود اعلام کرد که قصد دارد درمان با این روش را از سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    639 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir