اپلیکیشن Samsung Health چیست؟

0
اپلیکیشن Samsung Health چیست؟
اپلیکیشن Samsung Health برنامه‌ای کامل و کاربردی برای تناسب‌اندام است. با استفاده از این اپ، می‌توانید با تعیین هدف بر عادت‌های خود نظارت داشته باشید.
اپلیکیشن Health سامسونگ تصویر کامل و بدون ابهامی در‌اختیار کاربران قرار داده است. برنامه‌ی تناسب‌اندام سامسونگ به شما امکان می‌دهد اهداف سلامتی موردنظرتان را تعیین کنید، آمارها را ببینید، تعداد قدم‌های برداشته‌شده در طول روز را پیگیری کنید و به موارد کاربردی دیگر نیز دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، این اپ در ابعاد مختلفی از صفحه‌نمایش‌ها از ساعت‌های هوشمند گرفته تا تلفن‌ها و تلویزیون‌های هوشمند دردسترس است.

اپلیکیشن Samsung Health چیست؟
اپ Samsung Health برنامه‌ی سلامت‌محور و ویژه‌ی تناسب‌اندام است که کاربران را به تعیین اهداف و فعال ماندن تشویق می‌کند. این برنامه که در گوشی‌های اندروید و iOS دردسترس قرار دارد، داده‌های فعالیت‌های روزانه‌ی شما را به‌همراه دیگر معیارهای تأثیرگذار بر سلامتی‌تان پیگیری می‌کند و به شما در ایجاد دیدگاهی درباره‌ی سلامتی‌تان کمک می‌کند. این اپ همچنین برنامه‌ای مناسب تناسب‌اندام برای گجت‌های پوشیدنی‌ سامسونگ و سایر دستگاه‌ها است.

برنامه‌ی Samsung Health لزوما پیچید‌ه‌ترین یا پرداده‌ترین برنامه‌ی موجود در بازار نیست؛ اما پلتفرمی مناسب برای حفظ سبک زندگی سالم است. این اپ به‌کمک ابزارهای متنوع به شما در مدیریت عناصر مختلف مانند استرس، خواب، غذا و تناسب‌اندام کمک و همه‌ی داده‌هایتان را روی یک رابط بصری سازمان‌دهی می‌کند. ازطریق اپ Health سامسونگ، می‌توانید به منابع خوبی ازجمله مربیان تناسب‌اندام و تمرینات ذهن‌آگاهی و جامعه‌ای از کاربران همفکر دسترسی پیدا کنید.

اپ Health سامسونگ چه می‌کند؟
برنامه‌ی Samsung Health بسیاری از اصول اولیه‌ی سلامت و تناسب‌اندام را دنبال می‌کند. کاربران می‌توانند به‌کمک این برنامه تعدادی از تمرینات مختلف به‌علاوه تعداد گام‌ها، ضربان قلب، مدت زمان فعال‌بودن و خواب را ضبط کنند. بسته به مدل دستگاه، Samsung Health می‌تواند به‌طور خودکار خوابتان را پیگیری کند یا به شما اجازه دهد داده‌های خواب را به‌صورت دستی وارد کنید. برخی از دستگاه‌های سازگار می‌توانند سطوح اکسیژن خون (SpO2) و خُروپُف و میزان صدای محیط را نیز هنگام خواب ردیابی کنند. این برنامه همچنین می‌تواند به شما در ثبت و ارزیابی وزن و مصرف آب و کالری کمک کند.

اگرچه ارزیابی کالری مصرفی در این اپ پیشرفته‌ترین ردیابی کالری‌ای نیست که می‌توانید پیدا کنید، اگر می‌خواهید تمام اطلاعات مرتبط به سلامتی و رژیم غذایی و ورزشی خود را در یک مکان نگه دارید، مطمئنا اپ Health سامسونگ گزینه‌ی کارآمدی خواهد بود. علاوه‌بر‌این، برنامه‌ی Samsung Health به کاربران کمک می‌کند تا با ردیابی ضربان قلب و داده‌های استرس و بسته به نوع دستگاه سطح گلوکز‌خون و فشار‌خون و اکسیژن خون بر عملکرد قلب خود نظارت کنند.
علاوه‌بر موارد ذکرشده، این برنامه داده‌های مرتبط به سلامت زنان، از‌جمله چرخه‌ها و علائم قاعدگی را نیز ردیابی می‌کند. درمجموع، می‌توان گفت Samsung Health برنامه‌ای جامع برای ثبت مهم‌ترین داده‌های سلامت کاربران و ابزاری عالی برای مدیریت سلامت کلی شما است.

با حساب سامسونگ خود می‌توانید وارد اپ Samsung Health شوید. اگر حساب سامسونگ ندارید، برای استفاده از برنامه باید حساب شخصی ایجاد کنید. هنگامی که برنامه را دانلود کردید و از شما خواسته شد که وارد شوید، روی Create account ضربه بزنید و جزئیات لازم برای ایجاد حساب سامسونگ را وارد کنید. پس از ورود به برنامه، چهار تب اصلی را مشاهده خواهید کرد: Home ،Together ،Fitness و My Page. در‌ادامه، می‌توانید درمورد هریک از این تب‌ها بیشتر بدانید.

Home: تب اصلی برنامه‌ی Samsung Health است. کاربران در این تب می‌توانند اهداف خود را تعیین و پیگیری و تمام معیارهای سلامت فعلی خود را پیدا کنند. برای مشاهده‌ی آمار مرتبط به عملکرتان یا افزودن دستی داده‌ها از‌جمله وزن یا دوره‌ها یا میزان مصرف آب و غذا، به تب Home مراجعه کنید. اگر به پایین این تب بروید، می‌توانید با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی Manage items به افزودن یا حذف موارد اندازه‌گیری خاص به تب Home بپردازید.

Together: صفحه‌ای است که می‌توانید در آن چالش‌ها را وارد و داده‌های خود را با سایر کاربران سامسونگ هلث مقایسه کنید. همچنین، می‌توانید از دوستان خود برای پیوستن به چالش‌ها دعوت کنید یا با برقراری ارتباط با سایر کاربران، به ایجاد و حفظ انگیزه در سفر تناسب‌اندام خود بپردازید.

Fitness: روی تب Fitness ضربه بزنید تا ویدئو تمرینی ۱۵ دقیقه‌ای ببینید یا قبل از خواب به داستان گوش کنید یا مطالبی در‌مورد PMS بخوانید. این تب شامل مجموعه‌ی گسترده‌ای از منابع ورزشی و تندرستی از‌جمله برنامه‌های تمرینی، ویدئوها، محتوای شرکای Health TV سامسونگ و ابزارهایی برای تمرکز حواس و سلامت زنان است.

My page: این تب جایی است که کاربران می‌توانند پروفایل خود را ویرایش کنند. کاربران می‌توانند ازطریق این تب جنسیت، قد، وزن و تاریخ تولد خود را برای محاسبه‌ی مقادیر مهمی مانند کالری سوزانده‌شده و محدوده‌ی ضربان قلب اضافه کنند. همچنین، می‌توانید سطح فعالیت معمول روزانه‌ی خود را از مقیاس یک تا چهار تنظیم کنید. تب My page داده‌های باارزشی مانند خلاصه‌های هفتگی و بهترین‌های شخصی و نشان‌های کسب‌شده‌ی کاربر را در خود جای داده است.



در تمام تب‌ها، با ضربه‌زدن روی آیکون سه‌نقطه‌ی افقی در گوشه‌ی بالایی سمت راست صفحه می‌توانید به منویی چهار‌گزینه‌ای دسترسی پیدا کنید:

For you: در این بخش، خلاصه هفتگی نتایج ثبت‌شده از‌جمله داده‌های مربوط به فعالیت و خواب خود را پیدا خواهید کرد.

Promotions: در بخش تبلیغات، پلاگین‌های بازاریابی و سایر محصولات سامسونگ را خواهید یافت.

Notices: در این بخش، به‌روزرسانی‌های تیم سامسونگ ازجمله تغییرات درون برنامه و اطلاعاتی درباره‌ی محتوای Samsung Health را خواهید یافت.

Settings: مانند منو تنظیمات معمولی، در اینجا می‌توانید به جزئیات حسابتان دسترسی داشته باشید، اعلان‌ها را مدیریت کنید، تنظیمات حریم خصوصی خود را مرور کنید و موارد دیگر را تغییر دهید.

تعیین و پیگیری اهداف
در برنامه‌ی Samsung Health، کاربران به ‌‌‌دنبال‌‌کردن اهداف سلامتی مختلف تشویق می‌شوند. برجسته‌ترین هدف قابل‌اشاره در‌این‌میان هدف‌گذاری برای دقایق فعال در طول روز است. هر دقیقه‌ فعالیت سبک یا متوسط یا شدید ازجمله گام‌های ردیابی‌شده و ورزش و تمرین در این هدف‌گذاری محاسبه خواهد شد. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند هدفی را برای میزان کالری دریافتی روزانه، تعداد قدم‌ها، ترکیب بدن، مصرف آب و اهداف ردیابی خوابشان انتخاب کنند.

یکی از ویژگی‌های مهم برنامه‌ی Samsung Health، گزینه‌های متنوعی است که کاربران می‌توانند برای مشاهده‌ی داده‌های ردیابی‌شده‌ی خود به آن‌ها دسترسی داشته باشند. از برگه‌ی Home، روی هر‌یک از دسته‌ها (ورزش، خواب، ضربان قلب و...) ضربه بزنید تا صفحه‌ی جدیدی با تفکیک گسترده‌تری از نتایج شما باز شود. سپس در گوشه‌ی بالایی سمت راست، روی آیکون تقویم یا نمودار میله‌ای ضربه بزنید تا در یک نگاه نتایج هفته یا ماه یا سال گذشته خود را ببینید.

برنامه‌های سازگار با Samsung Health
برخلاف سایر برنامه‌های تناسب‌اندام مانند Google Fit یا Apple Health، برنامه‌ی Health سامسونگ با بسیاری از برنامه‌های شخص ثالث که سامسونگ از آن‌ها به‌عنوان «سرویس‌های متصل» یاد می‌کند، یکپارچه‌ نمی‌شود. برنامه‌ی محبوب دویدن و دوچرخه‌سواری Strava و پلتفرم سلامتی Technogym در این مورد استثنا هستند.

دستگاه‌های سازگار با Samsung Health
بسیاری از دستگاه‌های تناسب‌اندام و سلامت ازجمله تعدادی از ساعت‌های هوشمند سامسونگ با Samsung Health سازگار هستند. برای مشاهده‌ی فهرست کامل دستگاه‌های سازگار در برنامه، روی More (آیکون سه‌نقطه‌ی عمودی در گوشه بالایی سمت راست بالای صفحه‌ی برنامه) ضربه بزنید و سپس گزینه‌ی Settings را لمس کنید. درادامه، به پایین صفحه بروید و روی Accessories ضربه بزنید و دستگاه‌های فهرست‌شده در هر دسته را مرور کنید.

در‌ادامه، می‌توانید ردیاب‌ها و ساعت‌های هوشمند سازگار با Samsung Health را مشاهده کنید:

مچ‌بند و ردیاب‌های تناسب‌اندام
گلکسی فیت سامسونگ
گلکسی فیت 2 سامسونگ
گلکسی فیت ای سامسونگ
سامسونگ Gear IconX 2018
گیر فیت سامسونگ
گیر فیت 2 سامسونگ
گیر فیت 2 پرو سامسونگ
ساعت‌های هوشمند
گلکسی واچ سامسونگ
گلکسی واچ اکتیو سامسونگ
گلکسی واچ اکتیو 2 سامسونگ
گلکسی واچ 3 سامسونگ
گلکسی واچ 4 سامسونگ
گلکسی واچ 4 کلاسیک سامسونگ
گیر اس سامسونگ
گیر اس 2 سامسونگ
گیر اس 3 سامسونگ
گلکسی گیر سامسونگ
گیر 2 سامسونگ
گیر 2 نئو سامسونگ
گیر اسپرت سامسونگ

همچنین، می‌توانید در تلویزیون‌های سازگار به Samsung Health دسترسی داشته باشید تا داده‌ها و تمرین‌ها را در صفحه‌ی بزرگ‌تر ببینید. این قابلیت گزینه‌ای محبوب برای انجام تمرینات در خانه است. با همان حساب سامسونگی که برای برنامه‌ی تلفن‌همراه Samsung Health استفاده کردید، وارد تلویزیون خود شوید و این دو را در برنامه‌ی Samsung Health TV به یکدیگر متصل کنید.

برنامه‌ی Samsung Health در گوشی هوشمند شما
بهترین تجربه‌ی کاربری استفاده از برنامه‌ی Health را روی گوشی‌های هوشمند دریافت خواهید کرد. مشاهده‌ی اطلاعات دقیق در صفحه‌نمایش بزرگ‌تر مانند گوشی درمقایسه‌با ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای تناسب‌اندام آسان‌تر است. علاوه‌بر گوشی‌های سامسونگ، می‌توانید این برنامه را در دستگاه‌هایی با اندروید ۸ و جدیدتر یا iOS 9 و جدیدتر نصب کنید. توجه داشته باشید که آیپدهای اپل و آیپاد تاچ پشتیبانی نمی‌شوند.

سؤالات متداول درمورد اپ Samsung Health
آیا Samsung Health با Fitbit همگام می‌شود؟
متأسفانه در‌حال‌حاضر برنامه‌ی Samsung Health نمی‌تواند با Fitbit همگام شود.

چگونه می‌توان اپ Samsung Health را به‌روز کرد؟
برای اینکه ببینید آیا برنامه‌ی Samsung Health نیاز به به‌روزرسانی دارد، برنامه را در گوگل‌ پلی یا اپ استور پیدا کنید. اگر گزینه‌های فهرست‌شده در زیر نام برنامه Uninstall و Open بودند، در‌حال‌حاضر آخرین نسخه‌ی Samsung Health را اجرا می‌کنید. اگر به‌جای Open، گزینه‌ی دوم Update بود، برای شروع به‌روزرسانی برنامه‌ی خود به جدیدترین نسخه روی آن ضربه بزنید.

چگونه Samsung Health را خاموش کنم؟
برای غیرفعال‌کردن Samsung Health در تلفن هوشمند خود، برنامه را در گوگل‌ پلی یا اپ استور پیدا کنید. روی Uninstall ضربه بزنید. اگر می‌خواهید بدون حذف برنامه فقط تشخیص خودکار برای تمرینات را غیرفعال کنید، می‌توانید این کار را در منو تنظیمات برنامه Health انجام دهید.

آیا Samsung Health رایگان است؟
برنامه‌ی Samsung Health کاملا رایگان است. با‌این حال، برخی از منابع موجود partner service مانند Calm ممکن است به خرید اشتراک یا پرداخت هزینه نیاز داشته باشند.

اپلیکیشن Health سامسونگ از دیدگاه کاربران
براساس نظرات کاربران، بزرگ‌ترین نقص Samsung Health حذف یا کاهش ویژگی‌های موجود است. در بازطراحی اخیر نمایشگر داده‌ی ضربان قلب، سامسونگ نمودار خط ضربان قلب پیوسته را حذف کرد؛ قابلیتی که ترجیح بسیاری از کاربران بر وجود آن بود. همچنین در سال ۲۰۱۸، سامسونگ یکپارچگی با برنامه‌های شخص ثالث و ردیابی دما و رطوبت را از این اپ حذف کرد.

همان‌طور‌که در بالا ذکر شد، برنامه‌ی Samsung Health دیگر با بسیاری از خدمات شخص ثالث همگام نمی‌شود. د‌رمقایسه‌با رقبای کاملا یکپارچه‌ای مانند Google Fit یا Apple Health، این یکی از بزرگ‌ترین کاستی‌های اپ Health است. متأسفانه ورزش‌کارانی که به‌دنبال لینک‌کردن حساب Samsung Health خود با برنامه‌های قدرتمندتر یا خاص‌تری مانند Runkeeper یا Headspace هستند، از نصب این برنامه ناامید خواهند شد.

برخی از دسته‌های ردیابی سلامت خاص در Samsung Health نیز کمبودهایی دارند. برای مثال، هنگام افزودن غذا به ردیابی کالری، هیچ گزینه‌ای برای اسکن بارکد یا واردکردن دستور‌العمل‌های شخصی وجود ندارد. ردیابی خواب به کاربران این امکان را نمی‌دهد که زمان‌های خواب یا چُرت‌های جداگانه را اضافه کنند. هنگامی که ردیابی اجرا می‌شود، برنامه تعداد مایل‌های پیموده‌شده در هفته را ارائه نمی‌دهد. همچنین، امکان ایجاد تمرینات اینتروال برای کاربران وجود ندارد. با‌این‌حال، به‌دلیل ردیابی قدرتمند اپ سامسونگ هلث، تمام موارد بالا انتقادات جزئی و جبران‌شدنی‌ای هستند که به این برنامه وارد می‌شود.

به‌طور‌کلی، Samsung Health برنامه‌ی تناسب‌اندام قوی و گزینه‌ی خوبی برای گجت‌های پوشیدنی سامسونگ است. این اپ داده‌های زیادی را ردیابی و سازمان‌دهی می‌کند تا به کاربران در ایجاد عادت‌های سالم و کنترل تناسب‌اندامشان کمک کند. تعداد بی‌انتهای تمرین‌ها و چالش‌های جامعه‌سازی هر دو جنبه‌ای از برنامه‌ی Health هستند که باعث تمایز آن شده‌اند. ازآنجاکه بازار برنامه‌های تناسب‌اندام رقابتی است، ادغام‌نشدن شخص ثالث در برنامه‌ی Health سامسونگ ممکن است باعث از‌دست‌دادن کاربران شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    775 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir