معرفی تلویزیون 110 اینچ میکرو LED سامسونگ

0
معرفی تلویزیون 110 اینچ میکرو LED سامسونگ

تلویزیون ۱۱۰ اینچ جدید سامسونگ که مجهز به فناوری میکرو LED فعلا برچسب قیمت مشخصی ندارد؛ اما کیفیت تصویر «خیره‌کننده» و صدای «نفس‌گیر» ارائه می‌دهد.

طی سال‌های اخیر سامسونگ چند بار تلویزیون آینده‌نگرانه‌ی ماژولار خود را که با نام Samsung The Wall شناخته می‌شود و از فناوری پیشرفته‌ی میکرو ال ای دی (MicroLED) پشتیبانی می‌کند، به‌نمایش گذاشته است. میکرو LED مجموعه‌ای از بهترین مزیت‌های فناوری OLED را در خود دارد و بسیاری از اشکالاتی را که متوجه نمایشگرهای OLED است حذف می‌کند.

تحلیلگران مدت‌ها است ادعا می‌کنند میکرو LED قرار است جهش مهم بعدی در صنعت نمایشگر باشد و به‌همین دلیل شرکت‌های حوزه‌ی فناوری در تلاشند زودتر از رقبا سراغ پیاده‌سازی فناوری میکرو LED در محصولات خود بروند. یکی از شرکت‌هایی که تلاش‌های زیادی در این حوزه انجام داده، سامسونگ است. سامسونگ تخصصی طولانی‌مدت در صنعت نمایشگر دارد و به‌نظر می‌رسد بیشتر از هر شرکت دیگری برای استفاده از میکرو LED آماده است.

سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد فناوری میکرو LED را درون تلویزیونی با فرم فاکتور مرسوم‌تر نسبت‌به The Wall جای دهد. در همین راستا کره‌ای‌ها تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED خود را رونمایی کردند. پیش‌فروش تلویزیون غول‌پیکر سامسونگ از امروز در کره‌ی جنوبی آغاز شده است و این محصول در سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده‌ی میلادی به‌صورت جهانی عرضه می‌شود.

 

 
 

 

به‌هنگام صحبت درمورد تلویزیون ۱۱۰ اینچ سامسونگ، قطعا سؤالی در ذهن اکثر کاربران شکل می‌گیرد و آن،‌ قیمت محصول است. سامسونگ فعلا ترجیح داده درباره‌ی قیمت تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED خود سخنی به‌میان نیاورد. میکرو LED فناوری جدید و پیشرفته‌ای است که هنوز به‌طور کامل در صنعت نمایشگر پیاده‌سازی نشده و این یعنی فعلا در اول مسیر قرار دارد؛ به‌همین دلیل انتظار قیمت زیادی برای تلویزیون سامسونگ داشته باشید. محصول موردبحث قطعا بسیار گران‌قیمت‌تر از دیگر دستگاه‌های 4K یا حتی 8K سامسونگ خواهد بود. 

در تصاویری که سامسونگ منتشر کرده است عملا حاشیه‌ای در اطراف نمایشگرِ تلویزیون دیده نمی‌شود و این یعنی با دستگاهی تمام‌صفحه طرف هستیم. سامسونگ ادعا می‌کند تلویزیون ۱۱۰ اینچش نسبت نمایشگر به بدنه‌ی فک‌انداز ۹۹٫۹۹ درصد دارد؛ با وجود نداشتن حاشیه، کره‌ای‌ها موفق شده‌اند آن چیزی را که خودشان «سیستم صوتی باشکوهِ تعبیه‌شده» می‌نامند، در محصول قرار دهند. سامسونگ می‌گوید سیستم صوتی تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED این شرکت «صدای نفس‌گیر ۵٫۱ را بدون هیچ‌گونه اسپیکر خارجی ارائه می‌دهد». 

سامسونگ درباره‌ی کیفیت تصویر تلویزیون خود نیز جزئیاتی منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید تلویزیون ۱۱۰ اینچ موردبحث از «چراغ‌های LED در ابعاد میکرومتر» به‌منظور ازبین‌بردن نور پس‌زمینه و همچنین فیلترهای رنگیِ‌ موجود در نمایشگرهای مرسوم، استفاده می‌کند. چراغ‌های LED تلویزیون سامسونگ «از خود نور ساطع می‌کنند»؛ به‌بیانی دیگر این تلویزیون «نور و رنگ را از پیکسل‌های خود تولید می‌کند».

تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED سامسونگ ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI و Adobe RGB را پوشش می‌دهد و می‌تواند «به‌شکلی دقیق تصاویرِ دارای گستره‌ی رنگی وسیع را که توسط دوربین‌های رده‌بالای DSLR ثبت می‌شوند» نشان دهد. این موارد دست‌به‌دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند تلویزیون جدید سامسونگ محتوای بصری را ازطریق وضوح 4K نمایشگر خود، به‌شکلی «خیره‌کننده» و با «رنگ‌های واقع‌گرایانه» و «روشنایی دقیق» به‌نمایش بگذارد.

از آن‌جایی که تمامی هشت میلیون پیسکلِ به‌کاررفته در تلویزیون سامسونگ به‌صورت اختصاصی نور تولید می‌کنند، این تلویزیون رنگ مشکی را به‌شکلی بسیار عمیق به‌نمایش می‌گذارد و کنتراست عالی در حد نمایشگرهای OLED ارائه می‌دهد. بااین‌حال نکته‌ی مهم‌تر این است که میکرو LED برخلاف OLED، غیر ارگانیک است و به‌همین دلیل در بلندمدت دوام بیشتری دارد (OLED مخفف دیود نورگسیل ارگانیک است). 

 

 
 

 

همچنین مشکل سوختگی داخلی نمایشگرهای OLED برای میکرو LED پیش نمی‌آید؛ البته این مشکل در تلویزیون‌های مدرن OLED بسیار کم شده است. سامسونگ تخمین می‌زند که تلویزیون ۱۰۰ اینچش حدودا ۱۰۰٬۰۰۰ ساعت عمر یا «حداکثر یک دهه» عمر داشته باشد.

در تلویزیون The Wall، میکرو LEDها درون پنل‌های ماژولار جای گرفته‌اند تا بتوان تلویزیون‌ها را کنار هم قرار داد و تلویزیونی واحد با تقریبا تمامی اندازه‌های ممکن خلق کرد؛ البته به شرطی که از لحاظ مالی توانایی انجام این کار را داشته باشید. بااین‌حال تلویزیون ۱۱۰ اینچ میکرو LED سامسونگ، فرم فاکتور مرسوم‌تری دارد.

سامسونگ فعلا به این موضوع اشاره نکرده است که آیا تلویزیون موردبحث از درگاه HDMI 2.1 و تمامی مزیت‌های آن (نظیر تجربه‌ی بازی‌ها با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز) بهره می‌برد یا خیر. سامسونگ می‌گوید یکی از قابلیت‌های نرم‌افزاری تلویزیونش این است که می‌توان روی صفحه‌نمایش ۱۱۰ اینچ آن به‌طور هم‌زمان چهار محتوای بصری را از چهار منبع مختلف مشاهده کرد (حتی ازطریق درگاه‌های مختلف HDMI). این امکان ازطریق قابلیت Multi View تلویزیون ارائه می‌شود.

سامسونگ می‌گوید ساخت تلویزیونی که ۱۱۰ اینچ اندازه داشته باشد و از فناوری میکرو LED استفاده کند، بدون نوآوری‌های چند وقت اخیر غیرممکن بود. سامسونگ می‌گوید با الهام‌‌ گرفتن از واحد تجاری خود در صنعت نیمه هادی، فرایند تولید جدیدی را برای تلویزیو‌ن‌هایش آغاز کرده است.

تلویزیون‌های کوچک‌تر مجهز به فناوری میکرو LED نیز در راه هستند. بنابراین گرچه تلویزیون ۱۱۰ اینچ به‌حدی گران خواهد بود که بسیاری از افراد توانایی خریدنش را نخواهند داشت، اما روزی خواهد رسید که تلویزیون‌های میکرو LED به محصولاتی مین‌استریم تبدیل شوند.

سامسونگ قصد دارد ماه آینده‌ی میلادی در جریان برگزاری مراسم CES ۲۰۲۱ به‌صورت آنلاین، سری جدید تلویزیون‌های QLED خود را با وضوح 4K و 8K رونمایی کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,195 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir