نماشگرهای مینی LED -تولید مک‌بوک پرو و آیپد پرو

0
نماشگرهای مینی LED -تولید مک‌بوک پرو و آیپد پرو

با نزدیک‌شدن به سال آینده‌ی میلادی، انتظار می‌رود اپل آیپد پرو و مک‌بوک پرو را با نمایشگرهای Mini-LED در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۱ عرضه کند.

برنامه و علاقه‌ی اپل برای استفاده از نمایشگر مینی LED در آیپد پرو بسیار واضح است و در یک ‌سال گذشته، بارها شایعاتی درباره‌ی استفاده‌ی اپل از این نوع صفحه‌نمایش‌ منتشر شده است. حال جدیدترین گزارش دیجی‌تایمز زنجیره‌ی تأمین این نمایشگرها را مشخص می‌کند. براساس این گزارش، اپل قصد دارد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱، حداقل یک مدل آیپد پرو را با نمایشگر مینی LED روانه‌ی بازار کند. افزون‌براین، گفته می‌شود که به‌دنبال عرضه‌ی اولین مدل آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ با نور پس‌زمینه Mini-LED، اپل مدل‌های جدید مک‌بوک پرو را نیز با همین نمایشگرها در نیمه‌ی دوم سال آینده میلادی عرضه کند.

گزارش یادشده تأیید می‌کند که تأمین‌کنندگان اپل در تایوان شامل شرکت Epistar به‌منظور تولید تراشه‌های LED، شرکت FitTech متخصص آزمایش و مرتب‌سازی، شرکت SMT ارائه‌دهنده‌ی خدمات، شرکت Zhen Ding Technology تأمین‌کننده‌ی پنل‌های نور پس‌زمینه، شرکت Auras Technology ارائه‌دهنده‌ی سیستم‌های خنک‌کننده و شرکت All Ring Technology سازنده‌ی تجهیزات پردازشی، همگی برای تأمین تجهیزات و فناوری‌های لازم برای نمایشگرهای مینی LED در حال تلاش هستند. افزون‌بر‌این منابع خبری به این نکته اشاره می‌کنند که محموله‌ها و دستگاه‌های آینده‌ی اپل با نور پس‌زمینه mini-LED رشد چشمگیری خواهند کرد.

 

 
 

 

طبق گفته‌های دیجی‌تایمز، شرکت فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی اپل، درکنار شرکت کومپال الکترونیک (Compal Electronics) مونتاژ آیپد پرو مجهز به نمایشگر مینی LED را برعهده خواهند داشت و طبق روال معمول، شرکت کوانتانا (Quanta) و بخش دیگری از فاکسکان نیز نمایشگر مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌ی M1 را تولید می‌کنند. درادامه‌ی این گزارش آمده است که در میان شرکای زنجیره تأمین اپل، شرکت TSMC همچنان بیشترین سود را از این دستگاه‌ها خواهد برد؛ زیرا تولید تمام سفارس‌های تولید پردازنده‌های پنج‌نانومتری برای آیپدها و کامپیوترهای مک مجهز به مینی LED را برعهده دارد.

به‌گفته‌ی مینگ‌چی کو، تولید نمایشگرهای مینی LED در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ آغاز و اولین آیپدهای مجهز به این نمایشگرها در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ و مک‌بوک پرو ۱۴٫۱ اینچی نیز در نیمه‌ی دوم سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهند شد. نمایشگرهای Mini-LED و OLED درمقایسه‌با LCDهای سنتی مزایای یکسانی، از‌جمله روشنایی بیشتر، بهبود نسبت کنتراست، طیف رنگی گسترده و افزایش بازده انرژی دارند و مینگ‌چی کو می‌گوید که این نمایشگرها تجربه‌ی کاربری و بهره‌وری این محصولات را به‌طورچشمگیری افزایش می‌دهند. انتظار می‌رود همه‌ی مدل‌های آینده مک‌بوک پرو مجهز به تراشه‌های اپل سیلیکون دردسترس قرار گیرند.

ناگفته نماند اپل آخرین مدل از آیپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به‌روزرسانی نسبتا جزئی عرضه کرد. کوپرتینویی‌ها در آیپد پرو جدید از پردازنده‌ی A12Z Bionic به‌عنوان قلب تپنده‌ی آن استفاده کردند که درواقع، همان پردازنده‌ی A12X با یک هسته‌ی گرافیکی بیشتر به‌حساب می‌آید. افزون‌براین، اپل از دوربینی فوق‌عریض و حسگر لایدار برای تقویت تکنولوژی واقعیت افزوده و میکروفون‌های بهبودیافته در‌مقایسه‌با آیپد پرو ۲۰۱۸ استفاده کرده است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    983 بازدید

    0 نظر

    درج: 19 آذر 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir