اولین نمونه از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر

0
اولین نمونه از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر

بی شک هر کسی دوست دارد که تا حد ممکن صفحه نمایش بزرگ تری تعامل کند ، حال این تعامل برای تماشای یک فیلم یا اجرای یک بازی باشد یا حتی برای استفاده از ماشین حساب گوشی ، چرا که صفحه نمایش بزرگتر علاوه بر این که دید واضح تری از تصویر و جزئیات موجود در آن به ما می دهد ، بلکه استفاده از قابلیت لمس پذیری هندست مربوطه را نیز برای ما آسانتر می نماید اما این کل داستان نیست و در این میان مشکلاتی نیز وجود دارند.

هدف از ساخت این گوشی های انعطاف پذیر چیست ؟

از شواهد چنین بر می آید که هدف اصلی از ساخت این دستگاه های انعطاف پذیر در واقع دست یابی به دیوایس های چند کاره ای است که می توانند همزمان کاربرد های متفاوتی را از خود نشان دهند. به عبارت دیگر این هندست ها به نوعی همه فن حریف خواهند بود. در واقع شاید این تکنولوژی را بتوان نقطه مقابل تکنولوژی کامپیوتر های چند منظوره ای مانند سرفیس پرو دانست. همچنین با توجه به تلاش های کمپانی مایکروسافت در این زمینه ، امکان ترکیب این دو تکنولوژی در آینده نزدیک ، زیاد هم دور از تصور نیست.

 

 
 

 

معایب این گوشی ها

در واقع این تجربه که شما هر زمان بخواهید بتوانید گوشی خود را به تبلت و بالعکس تبدیل کنید بسیار جالب و شگفت انگیز می باشد ، اما آیا لزوما کاربران نیازی به این تغییر و تحول دارند؟ باید توجه داشت در همین ابتدا سایز، وزن و ضخامت دستگاه بیشتر خواهد شد. عمر باتری هم مسئله بسیار حیاتی دیگر است. حداقل در نسل اول این هندست ها، با معضل تمام شدن سریع شارژ باتری دستگاه رو به رو خواهیم شد مگر آنکه با افزودن باتری های بیشتر، وزن آن را نیز بالاتر ببریم. البته آنطور که از تجربه بر می آید ، چنین مشکلاتی غیر قابل حل نمی باشند و بی شک تکنولوژی در آینده ای نه چندان دور راه کار های مناسب را برای رفع این مشکلات و نقایص پیدا خواهد کرد اما چیزی که واضح و آشکار است این است که این تکنولوژی هنوز نو پا بوده و راه زیادی تا تکامل و بهینه شدن دارد.

اولین نمونه از گوشی های هوشمند انعطاف پذیر

گفته می شود که اولین نمونه تجاری ساخته شده از این نسل از گوشی های همراه FlexPai نام دارد. که قرار است به زودی وارد بازر شود. بعلاوه شایعاتی نیز به گوش می رسد مبنی بر این که شرکت مایکروسافت سال هاست بر روی طرحی به نام Andromeda کار می کند و در حال حاضر شرکت های بزرگی چون سامسونگ و گوگل نیز ادامه دهنده این مسیر هستند و قرار است در آینده نزدیک هندست های منعطف خود را رونمایی کنند.

در زمینه سیستم عامل نیز گفته می شود شرکت گوگل در تلاش است تا معماری سیستم عامل آندروید را با این سخت افزار جدید تطبیق دهد تا امکان سازگاری و ارتباط بهتر با چنین گوشی های منعطف فراهم آید.

 

 
 

 

این اقدام به منظور بهبود عملکرد در هنگام سوئیچینگ بین حالت های گوشی و تبلت ، صورت می پذیرد. این شرکت پیش از این نیز توانسته بود با بهینه سازی سیستم عامل کروم ، اغلب اشکالات پیش رو برای چنین دستگاه هایی را مرتفع سازد و اکنون نیز بیشتر اپلیکیشن های اندرویدی سازگاری خوبی با این نمایشگر‌ها دارند و در هنگام تغییر اندازه صفحه و چیدمان اجزای موجود در صفحه نمایش به خوبی عمل می‌کنند.

شرکت های تولید کننده اسمارت فون ها ، در این مسیر چه گامی برداشته اند ؟
شرکت سامسونگ

 

 
 

 

بی شک زمانی که حرف از گوشی و صنعت تولید گوشی های همراه به میان می آید ، سامسونگ یکی از اولین نام هایی است که در ذهن بسیاری از مخاطبین نقش می بندد. این کمپانی که همواره یکی از کمپانی های پیشرو در زمینه ساخت و ارائه گوشی های به روز با قابلیت ها گوناگون به بازار های جهانی بوده ، این بار هم بی کار ننشسته و اقدام به ارائه اولین گوشی خود با قابلیت خم شدن نموده است.حدود سه ماه پیش این کمپانی از گوشی منعطفی با نمایشگر Infinity Flex رو نمایی کرده بود اما این دستگاه  یک محصول تجاری نبود و تنها به منظور به نمایش در آوردن یک نمونه اولیه مجهز به Infinity Flex به روی صحنه آمد. لیکن اخیرا طی تیزر تبلیغاتی جدیدی که توسط این کمپانی به منظور تاکید بر رویداد روز بیستم فوریه ( اول اسفند) منتشر شده است ،  سامسونگ به وضوح به در راه بودن یک گوشی منعطف اشاره نموده است. به این ترتیب گویا بعد هشت سال انتظار ، سر انجام اولین گوشی منعطف شرکت سامسونگ پا به عرصه جهانی خواهد گذاشت. البته هنوز نام دقیق این گوشی منعطف  جدید سامسونگ مشخص نیست. هر چند حدس هایی همچون گلکسی اف ، گلکسی فولد و گلکسی فلکس ، زده می شود اما در نهایت ممکن است سامسونگ نام دیگری را برای این گوشی جدید خود انتخاب نماید.

شرکت اپل

 

 
 

 

با داغ شدن بازار گوشی های منعطف و بالا گرفتن رقابت بین شرکت های گوناگون تولید کننده گوشی های هوشمند در سراسر دنیا ، شرکت اپل نیز به عنوان یکی از سه گوشی ساز برتر دنیا به هیچ عنوان دوست ندارد از این قافله عقب بماند از این رو نخستین گوشی انعطاف پذیر اپل در دست توسعه قرار گرفته است. نکته قابل توجه درباره اولین گوشی هوشمند منعطف اپل، داشتن طراحی متفاوت نسبت به محصولات مشابه دیگر شرکت ها است. به عنوان نمونه ، برخلاف گوشی تا شونده سامسونگ ، که یک گوشی منعطف تا شونده به داخل محسوب می شود، نخستین گوشی انعطاف پذیر اپل به بیرون تا خواهد شد. گفته می شود این نوع طراحی گوشی های منعطف به مراتب راحت تر است، اما سبب افزایش اندازه و ضخامت دستگاه شده و به همین دلیل از زیبایی آن می کاهد. مشکل دیگر، افزایش احتمال آسیب دیدگی نمایشگر است. به هر حال ما اطلاعات زیادی از این هندست جدید اپل در دست نداریم ، لذا فعلا چگونگی و امکانات موجود در این محصول اپل به طور واضح آشکار نیست.

شرکت هوآوی

 

 
 

 

.شرکت هواوی نیز جدیدا اقدام به انتشار رندرهای سه بعدی از گوشی منعطف جدید خود کرده است. گفته می شود که این کمپانی قصد دارد این گوشی جدید خود را در نمایشگاه MWC 2019 معرفی نماید.
نخستین بار در اکتبر سال 2017 بود که ریچارد یو، مدیرعامل گروه کسب و کار مصرفی هواوی ، خبر از در حال کار بودن هواوی بر روی یک گوشی انعطاف پذیر را داد. ریچارد یو همچنین افشا کرده بود که این کمپانی در حال حاضر مشغول کار بر روی یک طرح مفهومی است که از دو نمایشگر بهره می برد و تنها فاصله ی بسیار کمی بین این دو نمایشگر است که آن ها سخت در حال کار برای بر طرف کردن این مشکل هستند.همچنین خود ریچارد یو اخیرا در خلال رونمایی از تراشه 5G این شرکت ، اعلام کرده است که گوشی منعطف این کمپانی به زودی در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا معرفی خواهد شد. انتظار می رود این گوشی از تراشه ی 5 جی جدید هواوی پشتیبانی کند که می تواند پاسخ مستقیمی به مودم 5G اسنپدراگون  X50 کوالکام باشد. علاوه بر این هنوز مشخص نیست که هواوی می خواهد قلم M-Pen خود را نیز به صورت پیشفرض در داخل جعبه ی این گوشی قرار دهد یا خیر. در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر ، باید تا زمان رونمایی از گوشی منعطف هواوی در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا منتظر بمانیم.

شرکت ال جی

 

 
 

 

فعلا اطلاعات موثقی از چگونگی تکنولوژی گوشی های خم شونده ال جی در دست نیست منتها بنا بر سابقه این شرکت در زمینه صفحات نمایش خم شونده و نیز پتنت های ثبت شده این شرکت در این زمینه ، گمان می رود که ال جی نیز در حال کار بر روی چنین تکنولوژی می باشد.تصاویری که ضمیمه یکی پتنت های این شرکت بودند ، نشان می دهد که نمایشگرهای این گوشی ، در بخش‌های بالایی و پایینی به واسطه دو لولا به یکدیگر متصل شده‌اند. این طراحی به دستگاه اجازه می دهد تا هنگام باز شدن، یک صفحه نمایش بزرگ را پیش روی کاربر قرار دهد. یکی از موارد قابل توجه در طراحی ، وجود دو باتری و دو جک هدفون جداگانه است. در این صورت ، کاربران می تواند به صورت هم زمان مشغول تماشای دو ویدیوی متفاوت شوند. این پتنت در سپتامبر 2016 به ثبت رسیده و به وجود اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اصلی نیز اشاره دارد.

شرکت لنوو

 

 
 

 

شرکت لنوو ماه گذشته نمونه اولیه گوشی منعطف و تاشو سی پلاس (Cplus) را به نمایش گذاشت. اکنون جدیدترین تصاویر گوشی منعطف لنوو سی پلاس منتشر شده اند که دید بهترین از این محصول ارائه می دهند.انعطاف‌ پذیری گوشی موبایل لنوو Cplus به حدی است که کاربر می تواند آن به صورت یک مچ بند به دست خود ببندد. البته بیشتر کاربران، آن را به یک ساعت هوشمند غول پیکر تشبیه کرده اند. این کمپانی بزرگ چینی ، در کنفرانس TechWorld که در هفته جاری در شانگهای برگزار شد ، گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود را مجددا به نمایش گذاشت. منتها در مقایسه با اولین نسخه‌ای که لنوو در ماه گذشته میلادی رونمایی کرد ، به نظر می رسد محصول به نمایش در آمده در کنفرانس TechWorld دارای نمایشگر بزرگتری است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    885 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 مرداد 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir