پهپاد DJI Mavic Air 2 معرفی شد

+1
پهپاد DJI Mavic Air 2 معرفی شد

مویک ایر ۲ جدیدترین پهپاد DJI است که حسگر دوربین بزرگ‌تر و باتری پرظرفیت‌تری نسبت‌به مدل اولیه دارد و با قیمت ۷۹۹ دلار راونه‌ی بازار می‌شود.

پس از گذشت حدودا دو و نیم سال از معرفی مویک ایر، DJI ساعاتی پیش به‌صورت رسمی از جدیدترین پهپاد خود به‌عنوان جایگزین آن پرده‌برداری کرد. مویک ایر ۲ دی‌جی‌آی (DJI Mavic Air 2) نسبت‌به مدل پیشین از حسگر بزرگ‌تری برای تصویربرداری استفاده می‌کند و در آن خبری از وای‌فای نیست؛ پهپاد جدید DJI به‌جای وای‌فای از فناوری ویژه‌ی این شرکت با نام OccuSync برای انتقال فایل بهره می‌گیرد. با یک بار شارژ مویک ایر ۲، این پهپاد می‌تواند به‌مدت ۳۴ دقیقه پرواز کند. به‌علاوه این پهپاد دارای کنترلری کاملا بازطراحی‌شده نسبت‌به گذشته است.

DJI پیش‌فروش پهپاد Mavic Air 2 را از روز گذشته با قیمت ۷۹۹ دلار آغاز کرده است؛ طبق اعلام رسمی، پهپاد موردبحث قرار است در تاریخ ۱۱ مه ۲۰۲۰ (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹) به‌صورت رسمی در بازار آمریکا عرضه شود. همچنین DJI قصد دارد بسته‌ای ویژه تحت عنوان Fly More به‌فروش برساند؛ در این بسته‌ی ویژه پهپاد مویک ایر ۲ به‌همراه فیلتر کاهنده‌ی نور (ND)، کیف، محافظی خاص برای پره‌ها، شارژر و سه باتری مجزا قرار گرفته‌اند. بسته‌ی Fly More قرار است با قیمت ۹۸۸ دلار در دسترس قرار گیرد.

DJI از مویک ایر ۲ به‌عنوان کوچک‌ترین و امن‌ترین پهپاد خود یاد می‌کند. مویک ایر ۲ دارای قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه‌ای است تا با اتکا بر آن‌ها بتواند تصاویری بهتر ثبت کند. DJI می‌گوید پهپاد جدیدش از چندین حالت تشخیص صحنه‌ی ازپیش‌برنامه‌ریزی‌شده پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند در زمانی سریع حالتی خاص انتخاب کند و از طریق آن به تصویربرداری از سوژه‌های مختلف نظیر درختان،‌ برف، چمن، آسمان آبی، غروب خورشید و طلوع خورشید بپردازد. به‌علاوه تمامی حالت‌های پرواز خودکار DJI در پهپاد جدید بهبودهایی به‌خود دیده‌اند تا کارایی‌شان بیشتر شود. 

 

 
 

 

حسگر دوربین جدیدی که در مویک ایر ۲ به‌کاررفته است اندازه‌ای معادل نیم اینچ دارد و از قابلیت Quad Bayer بهره می‌برد. در آرایه‌ی فیلتر رنگ کواد بایر هر چهار پیکسل مجاور هم با یکدیگر ترکیب می‌شوند و پیکسل بزرگ‌تری را با ابعاد ۲×۲ تشکیل می‌دهند؛ این پیکسل‌های مجاور رنگ یکسانی دارند. بدین ترتیب، امکان عکاسی با حساسیت بالا فراهم می‌شود. چنین قابلیتی باعث می‌شود حسگر پهپاد مویک ایر ۲ بتواند تصاویری با نور مناسب در شب و به‌طور کلی محیط‌های تاریک ثبت کند.

حسگر دوربین مویک ایر ۲ شباهت زیادی به حسگرهای ۴۸ مگاپیکسلی دارد که طی سال‌های اخیر در گوشی‌های هوشمند متنوعی دیده‌ایم. فناوری کواد بایر باعث می‌شود حسگر موردبحث به‌صورت پیش‌فرض تصاویری با خروجی ۱۲ مگاپیکسلی ثبت کند. بااین‌حال امکان ثبت تصاویری پروضوح‌تر با استفاده از وضوح کامل حسگر، وجود دارد. DJI می‌گوید حسگر پهپاد مویک ایر ۲ در پشت لنزی ۲۸ میلی‌متری با دیافراگم f/2.8 جای گرفته است.

مویک ایر ۲ در زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز محصولی درخورتوجه به‌شمار می‌آید. براساس گفته‌های DJI، پهپاد جدید می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۶۰‌ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. دوربین این پهپاد همچنین به‌هنگام ضبط ویدئوی 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و توانایی ثبت تصاویر پانورامای HDR را نیز دارد.

پهپاد مویک ایر ۲ DJI افزون بر موارد یادشده می‌تواند ویدئوهای تایم‌لپس 8K ضبط کند. البته ظاهرا تمامی حالت‌های فیلم‌برداری محصول به‌هنگام عرضه‌ی اولیه‌ی آن از وضوح 8K پشتیبانی نخواهند کرد. گفته‌ می‌شود DJI قصد دارد با به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اواخر ژوئن ۲۰۲۰ (اوایل تیر ۱۳۹۹) پشتیبانی از 8K را به حالت‌های مختلف اضافه کند.

مویک ایر ۲ نخستین پهپادی به‌شمار می‌آید که به‌صورت پیش‌فرض با ایرسنس (AirSense) در دسترس قرار می‌گیرد. ایرسنس نوعی فناوری ویژه است که توانایی شناسایی هواپیماهای بدون سرنشین نزدیک و اخطار به کنترل‌کننده‌ی آن‌ها را دارد. قابلیت موردبحث قرار است در ابتدا برای آمریکای شمالی در دسترس قرار گیرد. طبق اعلام DJI مدل‌های مجهز به فناوری ایرسنس پهپاد مویک ایر ۲ قرار است از تابستان امسال برای دیگر نقاط دنیا در دسترس قرار گیرند. این تأخیر در عرضه‌ی مدل‌های مجهز به ایرسنس مویک ایر ۲ به‌دلیل بروز مشکلاتی در خطوط تولید در پی همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاده است.

 

 
 

 

مویک ایر ۲ همچنین از لحاظ امنیت، پهپادی بسیار خوب به‌حساب می‌آید. DJI می‌گوید پهپاد موردبحث در بخش‌ جلو و عقب خود حسگرهایی ویژه برای شناسایی موانع دارد؛ این حسگرها به کاهش تصادفات احتمالی پهپاد با موانع مختلف، کمک شایانی می‌کنند.

به‌علاوه در بخش پایینی پهپاد نیز حسگرهایی خاص در کنار چراغ زیرین قرار گرفته‌اند تا روند فرود آمدن پهپاد در محیط‌های کم‌نور، ساده‌تر شود. همان‌طور که گفتیم DJI از اعمال برخی به‌روزرسانی‌ها در سیستم پرواز خودکار پهپاد جدیدش سخن به میان آورده است؛ البته این شرکت می‌گوید نباید انتظار داشته باشید که حالت‌های پرواز خودکار مویک ایر ۲ عملکردی مثل حالت‌های پرواز خودکار پهپاد Skydio از خود نشان دهند.

در زمینه‌ی طراحی، مویک ایر ۲ برخی تغییرات به‌خود دیده است. این پهپاد نسبت‌به مدل اولیه اندکی سنگین‌وزن‌تر است و اندازه‌ای به‌نسبت بزرگ‌تر دارد؛ اما با وجود این‌ها در مقایسه با پهپادهایی نظیر مویک ۲ پرو (Mavic 2 Pro) و مویک ۲ زوم (Mavic 2 Zoom) همچنان پهپادی کوچک به‌نظر می‌رسد. تمامی سه پهپاد موردبحث طراحی مشابه دارند و از بدنه‌ای خاکستری‌رنگ بهره می‌گیرند. بدین ترتیب پهپادهای موردبحث در نگاه اول همچون اعضای یک خانواده به‌نظر می‌رسند. 

مویک ایر ۲ همچنین کنترلری جالب دارد که اندازه‌ی آن اندکی بزرگ‌تر از کنترلر مدل اولیه است و از لحاظ ظاهری تغییراتی درخورتوجه به‌خود دیده؛ در کنترلر مویک ایر ۲ خبری از آنتن‌های مجزای بخش بالایی نیست. آن بخشی از کنترلر که پیش‌تر محل قرارگیری آنتن بود، در مدل جدید مجهز به نوعی مانت خاص برای متصل کردن گوشی به کنترلر شده است. 

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    689 بازدید

    0 نظر

    درج: 16 اردیبهشت 1399

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir