رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه شاسی‌بلندی تمام برقی

+2
رونمایی از نخستین خودروی ملی ترکیه شاسی‌بلندی تمام برقی

مدتی بود خبرهایی درباره ساخت خودروی ملی توسط کشور ترکیه به گوش می‌رسید تا اینکه دیروز، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی مراسمی در مرکز تحقیقاتی مرمره واقع در استان صنعتی کوجااِلی (Kocaeli) از این خودرو رونمایی کرد.

سال‌ها است شرکت‌های خودروسازی ترکیه مشغول مونتاژ خودروهایی مدرن و پیشرفته دنیا مانند رنو، پژو، فیات، فولکس واگن و تویوتا هستند تا اینکه پروژه خودروی ملی از چند سال پیش کلید خورده و عملا ۵ خودروساز برای آن شروع به همکاری می‌کنند.

 

 
 

 

پروژه‌ای که هزینه زیادی هم برای دولت دارد؛ چون ترکیه می‌خواهد اولین خودروی ملی آن‌ها یک خودروی کاملا به‌روز و مجهز به فناوری‌های پیشرفته صنعت خودروسازی دنیا باشد.

نخستین خودروی ملی ترکیه با برند TOGG معرفی شده که یک شاسی بلند تمام الکتریکی است. به طور دقیق‌تر، یک کراس‌اوور کلاس C بسیار شیک و زیبا است که با همکاری استودیوی طراحی پینین فارینا خلق شده و قرار است با دو پیشرانه ۲۰۰ و ۴۰۰ اسب بخار وارد بازار شود.

طبق اطلاعاتی که مدیرعامل برند TOGG در اختیار خبرنگاران قرار داده است؛ مدل ۴۰۰ اسب بخاری از دو موتور سود برده و در ۴.۸ ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودروی تمام برقی با یک بار شارژ باتری می‌تواند حدودا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

مدل پایین‌تر یا پایه خودروی TOGG هم دارای شتابی ۷.۶ ثانیه‌ای برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است و با یک بار شارژ باتری می‌تواند مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را پیمایش کند.

 

 
 

 

تحقق رویایی ۶۰ ساله

باتری‌های لیتیوم-یونی این خودروها در داخل خود خاک ترکیه تولید شده و از فناوری شارژ سریع بهره می‌گیرند که در عرض ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شوند.

براساس عکس‌هایی که از این خودرو منتشر شده است؛ باتری در کف خودرو نصب شده و در داخل کابین هم فناوری‌های به‌روزی استفاده می‌شود. مثلا، چندین نمایشگر دیجیتالی در داشبورد می‌بینیم و صندلی‌ها کاملا با کلاس و ظریف طراحی شدند.

گفته می‌شود این خودروی کراس‌اوور ساخت ترکیه تا حدودی خودران هم هست. بنا بر گفته‌های سایت‌های ترکیه‌ای، از استاندارد سطح دوم خودران‌ها سود برده و در یک محیط و شرایط مشخص می‌تواند به راننده کمک کند. همین‌طور، به فناوری‌های ارتباطی ۴G و ۵G مجهز است و خودرویی کاملا سبز و سازگار با محیط زیست است.

 

 
 

 

قرار است طبق برنامه‌ریزی‌ها، خودروی TOGG ترکیه در سال‌های ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ وارد بازار این کشور شود. به جز خودروی کراس‌اوور، از برند TOGG یک خودروی سدان هم روانمایی شده که به نظر می‌رسد دومین خودروی ملی ترکیه است ولی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است.

برند TOGG ترکیه می‌خواهد با حمایت وزارت صنعت و فناوری این کشور تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵ مدل خودروی ملی تولید کند. رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم رونمایی از خودروهای ملی این کشور، به رویای ۶۰ ساله این کشور برای تولید خودروی ملی اشاره می‌کند و از ۱۰۰ مهندس داخلی فعال در این پروژه تمجید کرده است.

 

 
 

 

دقت کنید تمام مشخصات این خودروها با مدرن‌ترین محصولات دنیا برابری کرده و ترک‌ها مدعی هستند تمام قوای محرکه را خودشان و توسط مهندسین داخلی توسعه داده‌اند. قرار است این خودرو با قیمتی ارزان‌تر از خودروهای گران مونتاژ داخلی به همراه معافیت‌های مالیاتی برای خریداران وارد بازار شود.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    922 بازدید

    0 نظر

    درج: 8 دی 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir