موتوراد از قدرتمندترین پیشرانه باکسر بی ام و رونمایی کرد

0
موتوراد از قدرتمندترین پیشرانه باکسر بی ام و رونمایی کرد

دپارتمان بی‌ام‌و موتورراد (BMW Motorrad) از جدیدترین پیشرانه‌ی باکسر برای موتورسیکلت‌های خود رونمایی کرد. با نگاهی اجمالی به این پیشرانه می‌توان دریافت که قطعا ارزش صبر کردن را داشت. سرانجام آلمانی‌ها آخرین ساخته‌ی خود برای دنیای موتورسیکلت‌ها را معرفی کردند. فقط ظاهر این پیشرانه عالی به‌نظر نمی‌رسد، بلکه دارای مشخصات عملکردی بسیار شگفت‌انگیزی نیز هست. باکسر بزرگ (Big Boxer)، همان‌طور که بی‌ام‌و موتورراد از آن یاد می‌کند، اکنون به‌طور کامل در دسترس است و نگاه کردن به تصاویر اولیه‌ی آن باعث می‌شود که به یاد مجموعه‌ فیلم‌های جنگ ستارگان بیفتیم.

اولین باری که بی‌ام‌و به‌طور اجمالی از پیشرانه‌ی جدید باکسر رونمایی کرد، اوایل امسال در رویداد کونکورسو دلگانزا ویلا دسته (Concorso d’Elganza Villa d’Este) در موتورسیکلت مفهومی R 18 بود. سپس، از همان پیشرانه در دو موتورسیکلت دست‌ساز سفارشی استفاده شد که هر دو در نوع خود بی‌نظیر هستند.

 

 
 

 

حالا ببینیم چه چیزی در زیر این سازه‌ی فلزی پنهان می‌شود. طبق گفته مسئولان بی‌ام‌و، این پیشرانه‌ی باکسر ۲ سیلندر با حجم دقیق ۱،۸۰۲ سی‌سی، درواقع دارای بیشترین میزان حجم در میان تمام پیشرانه‌های موتورسیکلت این برند است.

چنین حجم چشمگیری باعث شد تا باواریایی‌ها نیز آن را به‌عنوان قدرتمندترین پیشرانه‌‌ی تولیدی قرارگرفته روی موتورسیکلت معرفی کنند؛ پیشرانه‌ای که ۹۱ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانه به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی کلاچ خشک تک دیسک کار کند، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که از چنین ترکیبی روی مدل‌های تولیدی استفاده شود. تاکنون جدیدترین پیشرانه‌ی باکسر را روی دو موتورسیکلت سفارشی Departed و American Revival Cycles Revival Birdcage دیده‌ایم. 

 

 
 

 

دو موتورسیکلت سفارشی یادشده هنوز برای آزمایش رانندگی در دسترس نیستند، بنابراین باید کمی بیشتر صبر کنیم تا بتوانیم موتورسیکلت جدید بی‌ام‌و موتورراد R18 را با پیشرانه‌ی باکسر جدید مشاهده کنیم. بی‌ام‌و موتورراد تأیید نکرده است که این پیشرانه چه زمانی وارد مرحله‌ی تولید انبوه می‌شود یا اینکه چه موتورسیکلتی برای اولین‌بار از آن استفاده می‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد که این اتفاق، چندان دور نباشد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,278 بازدید

    0 نظر

    درج: 13 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir