اسکن چهره برای استفاده از سرویس‌های تلفن همراه اجباری شد

0
اسکن چهره برای استفاده از سرویس‌های تلفن همراه اجباری شد

ظاهرا چینی‌ها بسیار مصمم هستند تا استفاده از فناوری‌های مختلف در دنیای دیجیتال را به هویت کاربران پیوند بزنند و همه‌چیز را در فضای مجازی زیرنظر بگیرند؛ به‌‌طوری‌که هویت کاربرانی که از فناوری‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند، تشخیص‌دادنی باشد.

از نخستین روز ماه دسامبر‌ (۱۰ آذر)، تمامی کاربران چینی که قصد داشته باشند گوشی هوشمند جدید بخرند یا بخواهند از سرویس‌های دیتا استفاده کنند، نه‌تنها موظف به ارائه‌ی کارت ملی‌ هستند؛ بلکه باید ابتدا چهره‌شان اسکن و هویتشان تأیید شود.

 

 
 

 

چین گفته است این روال را به‌منظور کاهش احتمال کلاه‌برداری راه‌اندازی کرده تا هویت تمامی کاربران خدمات تلفن همراه و ردیاب‌کردنی باشد و هیچ کاربری نتواند به‌صورت ناشناس از خدمات و سرویس‌های اتصال به شبکه‌ی تلفن همراه استفاده کند.

یکی از موضوعات مهمی که در چنین تصمیم‌گیری‌هایی مطرح می‌شود، حفظ حریم خصوصی کاربران است. چین معمولا از فناوری‌های تشخیص چهره برای ردیابی و شناسایی اقلیت‌های قومی و سرکوب‌ آن‌ها و مسافران و خودروهای حاضر در فهرست سیاه دولت استفاده می‌کند. هنوز مشخص نیست چین قصد دارند چه فرایندی پس از اسکن چهره‌ در پیش بگیرند و آیا داده‌های حساس کاربران نیز به بانک اطلاعات اسکن چهره اضافه خواهد شد یا خیر؟

صرف‌نظر از مفید بودن یا نبودن اسکن چهره برای جلوگیری از کلاه‌برداری، چنین بانک اطلاعاتی اگر به‌دست هکرها بیفتد، می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به‌همراه داشته باشد و هکرها می‌توانند از این داده‌ها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند.

شواهد و قراین نشان می‌دهد مخالفت‌های گسترده‌ی برخی شرکت‌ها و کاربران دربرابر چنین رویکری مطرح شده است. اسکن اجباری چهره برای حضور در شبکه‌های اجتماعی یا برای استفاده از تلفن همراه، موضوعی است که بسیاری با آن مخالف هستند و چنین روالی را نمی پذیرند.

دولت چین وعده داده از فناوری تشخیص چهره برای نظارت بر حضور دانشجویان در دانشگاه نیز استفاده خواهد کرد. باوجوداین، دغدغه‌ی اصلی مخالفان این طرح آن است که چین بخواهد از این فناوری فقط برای خنثی‌کردن مخالفان سیاسی استفاده کند و طرح موضوع کلاه‌برداری بهانه‌ای بیش برای فعال‌کردن این سیستم نیست.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    693 بازدید

    0 نظر

    درج: 11 آذر 1398

    توسط: mahini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir