آئودی مدل تک دیفرانسیل R8 را با نام R8 V10 RWD معرفی کرد که نسخهای ارزانقیمتتر از مدل کواترو این خودرو است.
در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ بود که آئودی شروع به عرضهی نسخههایی از خودروهای اسپرت خود بدون سیستم چهار چرخ محرک کواترو کرد و حالا نسخهای از پرچمدار خودروهای اسپرت این شرکت یعنی R8 محرک عقب رونمایی شده است. برخلاف مدل قبلی که تنها ۹۹۹ دستگاه از آن تولید شد، مدل جدید بهصورت تولید انبوه خواهد بود. آئودی نام خودرو را نیز از RWS به RWD تغییر داده است.
آئودی R8 RWD براساس نسخهی فیس لیفت جدید این خودرو ساخته شده و از پیشرانهی تنفس طبیعی مشابه با نسخههای کوپه و اسپایدر بهرهمند است.
از امکانات استاندارد این مدل از آئودی R8 میتوان به اسپویلر جلو، رکاب جانبی و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق اشاره کرد ولی بهصورت سفارشی امکان خرید قطعات فیرکربن نیز وجود دارد. نسخهی اسپایدر این خودرو با پکیج تزیینات مشکی قابل سفارش است و یک رنگ جدید برای بدنه نیز به رنگهای قابل سفارش اضافه شده است. امکان شخصیسازی ظاهری نیز برای خریداران مدل RWD فراهم است و برای مثال میتوان لوگوی آئودی را به رنگ مشکی تغییر داد.
آئودی R8 RWD از پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی استفاده میکند که با کد FSI شناخته میشود. این پیشرانه میتواند ۵۳۲ اسببخار قدرت و ۵۴۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند و با استفاده از جعبهدنده ۷ دندهی S ترونیک و دیفرانسیل قفلشوندهی مکانیکی تمام این قدرت را به محور عقب انتقال دهد. مدل RWD ضعیفتر از نسخهی دودیفرانسیل R8 است، چون در مدل چهار چرخ محرک قدرت موتور ۵۶۲ اسببخار و گشتاور آن ۵۶۰ نیوتنمتر است.
با این مشخصات، R8 V10 RWD میتواند در ۳.۷ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی بالغ بر ۳۲۰ کیلومتربرساعت دارد. در مدل اسپایدر نیز سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر یک دهم ثانیه کندتر و حداکثر سرعت نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا کرده است.
نبود سیستم چهار چرخ محرک کواترو در این نسخه بهمعنای کاهش وزن ۶۵ کیلوگرمی است؛ در مدل اسپایدر نیز وزن خودرو با ۵۵ کیلوگرم کاهش نسبت به مدل کواترو اسپایدر به ۱۶۹۵ کیلوگرم رسیده است. یکی از مهمترین برگ برندههای آئودی R8 V10 RWD قیمت پایینتر آن در مقایسه با نسخهی کواترو است است. در بازار آلمان، قیمت مدل کوپه از ۱۴۴ هزار یورو (حدود ۱۶۰ هزار دلار) و قیمت مدل اسپایدر ۱۵۷ هزار یورو (حدود ۱۷۳ هزار دلار) بوده که تقریبا ۲۲ هزار یورو (۲۴ هزار دلار) ارزانتر از مدل دو دیفرانسیل است. آئودی R8 V10 RWD اوایل سال آینده وارد بازار اروپا خواهد شد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: