بالأخره پس از چندماه انتظار، گوگل، سرویس پلی پس (Google Play Pass) را با ۳۵۰ بازی و اپلیکیشن پولی راهاندازی کرد. کاربران دستگاههای اندرویدی از امروز میتوانند با پرداخت ۴/۹۹ دلار در ماه به انبوهی از بازیها و اپلیکیشنهای پولی دسترسی پیدا کنند که افزونبر کیفیت بالاتر نسبتبه نمونههای رایگان، از هیچگونه تبلیغاتی نیز میزبانی نمیکنند.
سرویس جدید گوگل در این هفته برای کاربران آمریکایی و بهزودی برای سایر نقاط دردسترس قرار خواهد گرفت؛ همچنین گوگل بهعنوان هدیه، ۱۰ روز اشتراک رایگان و تا ۱ سال اشتراک را با قیمت ۱/۹۹ دلار بهازای هر ماه به فروش میرساند.
شیوهای که اهالی مانتینویو برای این سرویس در پیش گرفتهاند، اندکی با رویهی اپل آرکید که اهالی کوپرتینو در رویداد معرفی آیفونهای جدید از آن صحبت کردند، متفاوت است. در وهلهی نخست، باید به موجودبودن اپلیکیشنهای پولی در کنار بازیهای غیررایگان اشاره کرد؛ موضوعی که در سرویس اپل آرکید دیده نمیشود؛ ثانیا اینکه گوگل پلی پس برخلاف سرویس رقیب خود، از محتوای اختصاصی بیبهره خواهد بود. بنابراین تمام محتوایی که در سرویس جدید گوگل وجود دارد، بهصورت جداگانه در فروشگاه نرمافزاری پلیاستور قابلخرید است؛ اما این مورد برای اپل آرکید صدق نمیکند.
توجه داشته باشید، محصولات از پیش نصبشده که شامل گوگل پلی پس شوند، بهصورت خودکار پساز فعالسازی سرویس اهالی مانتینویو از تمامی تبلیغات پاک خواهند شد. در دمویی که گوگل نمایش داد، یک بازی را شاهد بودیم که بهصورت پیشفرض دارای پرداخت درونبرنامهای بود؛ اما پساز فعالسازی Google Play Pass تمامی پرداختهای درونبرنامهای بهصورت رایگان دراختیار کاربر قرار گرفتند.
بهزودی درکنار قسمت اپلیکیشنها آیکونی بهشکل یک بلیط رنگی نمایش داده خواهد شد که با انتخاب آن میتوانید راهی سرویس پلی پس شوید.
نکتهی مهم دربارهی گوگل پلی پس آن است که مشترکین میتوانند اشتراک خود را بین ۵ نفر از اعضای خانواده نیز تقسیم کنند؛ همچنین تمامی محصولات این سرویس شامل برنامهی کنترل اولیاء برای مدیریت فرزندان میشود. بااینحال، برخلاف اپل، در سرویس غول دنیای جستوجو شاهد قوانین سختگیرانه امنیتی کوپرتینوییها نیستیم. بهنظر میرسد که گوگل بابت میزان درگیری کاربران با اپلیکیشنها و بازیها میزان پرداختی به توسعهدهندگان را مشخص میکند؛ برای این امر نیز تعداد دفعات و میزان زمان اجرای محتوا در طول هفته رصد میشود.
براساس گفتهی گوگل، توسعهدهندگان برای قرارگیری محصولاتشان در گوگل پلی پس نیازی به انجام کار اضافهای ندارند؛ تنها باید APIها و تبلیغات استاندارد را پشتیبانی کنند؛ همچنین نیازی به عرضهی دو نسخهی مجزا برای پلی پس و فروشگاه پلی استور نیز وجود ندارد.
فعلاً در این سرویس تنها توسعهدهندگان منتخب توسط گوگل قرار میگیرد؛ اما بهزودی صفحهای برای درخواست توسعهدهندگان درجهت قرارگیری در گوگل پس ساخته خواهد شد.
ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون: