آیین ملی بدرقه شرکت کنندگان المپیاد های جهانی

0
آیین ملی بدرقه شرکت کنندگان المپیاد های جهانی

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انحرافات در نظام آموزشی به مسیری رفته که خیل عظیمی از دانش آموزان را وادار به شرکت و حضور در آزمون‌ها و برنامه‌های سنگین آموزشی کرده است.‌ این مساله باعث فدا شدن برنامه‌های پرورشی شده و مشکلات زیادی برای نظام آموزشی ایجاد کرده است.

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم بدرقه دانش پژوهان جوان کشور به المپیادهای جهانی 2018 گفت: شما به عنوان نمایندگانی از نخبگان جوان کشور اسلامی ایران با تمدن پیشرفته و غنی راهی المپیادهای علمی هستید و امیدوارم با منش و رفتار خود در این المپیاد الگویی برای سایر کشورها باشید.

بطحایی در ادامه این مراسم که در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان برگزار می‌شد، گفت:‌ تیم دانش آموزی ما در ۳۰سال گذشته بیش از ۶۰۰ مدال به ارمغان آورده که این برای تک تک ایرانیان باعث افتخار است. البته امروز برای ما تلاش شما بیش از نتیجه‌ای که کسب می‌کنید ارزشمند است.

 

 
 

 

او ادامه داد: در فضای امروز که کشور در مورد هجمه عظیم بیگانگان قرار دارد و دشمنان مدعی هستند که نخبگان ایرانی در انزوا هستند، حضور بین المللی دانش آموزان بسیار ارزشمند است.

وزیر آموزش و پرورش به خاطره‌ای از سفر خود به روسیه اشاره کرد و گفت: در مجامع بین المللی ایران به عنوان پرچمدار علم مطرح می شود و این‌اتفاق برای ما بسیار ارزشمند است.

بطحایی در ادامه درباره حذف آزمون‌ها گفت: انحرافات در نظام آموزشی به مسیری رفته که خیل عظیمی از دانش آموزان را وادار به شرکت و حضور در آزمون‌ها و برنامه‌های سنگین آموزشی کرده است.‌ این مساله باعث فدا شدن برنامه‌های پرورشی شده و مشکلات زیادی برای نظام آموزشی ایجاد کرده است.

او ادامه داد: بر همین اساس از چند ماه پیش برای حذف آزمون‌ها برنامه ریزی کردیم. عده ای اجرای این برنامه را به حاشیه راندن نخبگان دانستند اما حرف آنها بر خلاف واقعیت است.

 

 
 

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مجدانه در برابر آزمون هایی که شادی و نشاط دانش آموزان را گرفته ایستاده‌ایم، گفت: اکنون گاهی بچه‌ها را از دوره پیش دبستانی اسیر آزمون های چهار گزینه ای کرده ایم و آنها را در معرض رقابت های سخت قرار داده‌ایم.

او ادامه داد: متاسفانه این مساله در حال افزایش است اما ما از چند ماه پیش علی رغم مقاومت های بسیار در راستای حذف آزمون ها گام برداشتیم.

بطحایی در ادامه به باشگاه دانش پژوهان و نقش آن به عنوان روشی مترقی برای هدایت نخبگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اصلاح روش ها باشگاه دانش پژوهان جوان بتواند رونق پیدا کند و در نظر داریم تا امکانات رفاهی برای نخبگان علمی کشور بهبود یابد. این قول را می دهم که امکانات این باشگاه در دوره های آتی بهبود یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در نظر داریم تا ارتباط مستمر و بی تکلف تر با جامعه نخبگان داشته باشیم همچنین از نخبگان گذشته و اساتید دانشگاهی بهره می گیریم تا از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

در حاشیه این مراسم چندتن از دانش آموزان اعزامی به المپیاد جهانی دقایقی را در خصوص مشکلات‌موجود به سخنرانی پرداختند. همچنین این مراسم وزیر آموزش و پرورش از بخش های مختلف اندیشکده دانش پژوهان از جمله خوابگاه،آزمایشگاه،کتابخانه بازدید کرد.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,908 بازدید

    0 نظر

    درج: 22 خرداد 1397

    توسط: m.hosseini
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir