۴.۵ میلیون دانش‌آموز زیر پوشش المپیادهای ورزشی هستند

-1
۴.۵ میلیون دانش‌آموز زیر پوشش المپیادهای ورزشی هستند
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، المپیاد ورزشی دانش آموزان سراسر کشور را پشتوانه مهمی برای استعدادیابی ورزش ایران دانست و گفت:چهار و نیم میلیون دانش‌آموز در این طرح شرکت داشتند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهرزاد حمیدی در نشست ستاد عالی تشکیلاتی مدیریت استعداد ورزشی دانش‌آموزان کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از رییسان فدراسیون‌ها و مدیران کل تربیت بدنی دانش آموزی یازده استان میزبان رقابت‌های ورزشی دانش‌آموزی برگزار شد، اظهار کرد: در چهار سال گذشته که مسولیت ورزش دانش‌آموزی را بر عهده گرفتم قدم‌های بسیار خوبی در جهت توسعه و فراگیرکردن ورزش در بین چهار و نیم میلیون دانش‌آموز سراسر کشور با راه‌اندازی المپیاد ورزشی دانش‌آموزان برداشتیم و خوشبختانه شاهد مشارکت گسترده دانش‌آموزان سراسر کشور در این طرح بودیم.

او با تاکید بر توجه ویژه‌ به توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی برای کمک به ورزش حرفه‌یی، گفت‌: در حوزه سند جامع ورزش قهرمانی کشور یکی از ضعف‌ها فعال نبودن آموزش و پرورش و نقش آن در این زمینه بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مسابقات تابستانی دانش‌آموزان در یازده استان کشور برگزار می‌شود، گفت‌: بیش از ١٨ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات ورزش تابستانی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه‌ افزود: سال ٩٢ که کار را در آموزش و پرورش آغاز کردیم، فقط مسابقات ابتدایی در رشته‌های ژیمناستیک، شنا و دوومیدانی در مشهد برگزار می‌شد  و تمام مسابقات تعطیل شده بود، اما  در این دوره مسابقات مقاطع اول و دوم متوسطه را احیا کردیم.

مهرزاد حمیدی با بیان این که غربالگری ١٣ میلیون دانش‌آموز را در فعالیت‌های ورزشی برای حمایت از تیم‌های ملی و هیات‌های ورزشی داشته‌ایم اظهار کرد: ورزش همگانی، فرصت ورزش برای تمام دانش‌آموزان و مسیر تسهیل ورزش دانش‌آموزی از ماموریت‌های تربیت‌بدنی است، خاطرنشان کرد: در این خصوص استراتژی ٩ گانه را تهیه کردیم که یکی از آن‌ها نظام استعدادیابی دانش‌آموزان است.

 معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که مدرسه محور تمام فعالیت‌ها است، گفت‌: ساعت درس تربیت بدنی پیش دانشگاهی و پایه یازدهم حذف شده بود که سه ساعت اضافه کردیم و اکنون ٣٣ هزار معلم ورزش مشغول فعالیت هستند و ۱۴۸۲۶ کانون ورزشی مدارس نیز فعال هستند که زمینه فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان را حتی خارج از نوبت مدرسه فراهم کرده‌اند. المپیاد ورزشی مدارس نیز راه‌اندازی شد که چهار و نیم میلیون دانش‌آموز  را زیر پوشش قرار داده است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,490 بازدید

    0 نظر

    درج: 27 خرداد 1396

    توسط: goljah
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir