دریافت سیگنال های سیاه چاله ها و رمزگشایی ار انرژی تاریک

0
دریافت سیگنال های سیاه چاله ها و رمزگشایی ار انرژی تاریک
محققان با نقشه­ برداری از سیاه­چاله­ های بسیاردوردست، موفق شدند دید بهتری از کیهان به ما ارائه کنند. بر اساس گفته آنها، این روش برای اولین بار در نقشه ­ برداری از کیهان استفاده شده است.

این نقشه جدید شتاب انبساط اولیه کیهان را آشکار کرد که ستاره­ شناسان عقیده دارند این انبساط متاثر از انرژی تاریک بوده است. ستاره ­شناسان با استفاده از داده­ های جمع ­آوری­ شده در بررسی­ های مختلف اقدام به رسم این نقشه کردند. نقاط اصلی این نقشه را اختروش ­ها تشکیل داده­ اند. اختروش­ ها از نورانی­ ترین اجرام کیهان می­ باشند. قرص­ های برافزایشی اطراف سیاه­چاله ­ها که در مرکز کهکشان­ ها رصد شدند، تشعشعات شدیدی از خود ساتع می­ کردند. تشعشعات بیش از ۱۴۷ هزار اختروش برای رسم این نقش مورد بررسی قرار گرفت. برخی از این تشعشعات در زمان ۳ تا ۷ میلیارد سالگی کیهان ساتع شده بودند.

اختروش­ ها به تنهایی برای نشان­ دادن میزان انبساط کیهان کافی نیستند. به این منظور محققان مجبور به بررسی موج­های صوتی به نام نوسان ­های صوتی باریونی شدند. این موج­ها در زمانی که کیهان چگال­ تر و داغتر بود شروع به گسترش ­یافتن کردند. اما با انبساط و سردشدن کیهان، این موج­ها در جای خود باقی ماندند. بررسی این موج ­های ثابت به محققان کمک می ­کند که ابعاد مختلف کیهان را اندازه ­گیری کنند.

دانشجوی دکترای دانشگاه پاریس، پائولین زاروک در این باره گفت: « ما برای واحدهای کوچک طول، متر را داریم، برای فواصل میان شهری کیلومتر و مایل و در کیهان­ شناسی، برای فواصل میان کهکشانی اختروش ­ها و نوسان ­های صوتی باریونی را داریم.» ستاره­ شناسان امیدوارند این نقشه جدید به آنها در فهم بهتر نیروهای مرموز کیهانی مانند انرژی تاریک کمک کند. محققان با اینکه می­ توانند آثار حاصل از انرژی تاریک را بررسی کنند اما هنوز خود انرژی تاریک بصورت رازی برای همگان باقی مانده است.

"ویلیام پرسیوال” پروفسور رشته کیهان­شناسی دانشگاه پورسموث در انگلستان، اضافه کرد: « حتی با اینکه ما از ساز و کار گرانش اطلاع داریم، هنوز بطور کامل آن را درک نکرده ­ایم. هنوز این سوال بر قوت خود باقی است که انرژی تاریک چیست. ما مایلیم بیشتر در مورد انرژی تاریک اطلاعات کسب کنیم. آن هم نه با کشف­ های فرعی، بلکه با حقایق و بررسی­ های علمی.»
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,596 بازدید

    0 نظر

    درج: 7 خرداد 1396

    توسط: jadda
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir