ارواح پنهان در فضا!

0
ارواح پنهان در فضا!
آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصاویری جذاب از فضا منتشر کرد: می‌توانید مجموعه تصاویر ما از رویدادی کیهانی ترسناک را مشاهده کنید.

تصویر اول


آیا این تصویر یک جمجمه در خوشه کهکشانی برساووش است؟ این تصویر اشعه ایکس توسط رصدخانه چاندرا ثبت شده است. خوشه برساووش نام یک خوشه کهکشانی در صورت فلکی برساووش است. خوشه برساووش از بزرگترین اجرام شناخته شده در جهان است که شامل هزاران کهکشان است.

تصویر دوم


چشمی که در تصویر مشاهده می‌کنید تصویری از یک سحابی سیاره نما جوان موسوم به "MyCn۱۸" است که ستاره‌ای در حال مرگ را احاطه کرده است. این سحابی در فاصله هشت هزار سال نوری از ما قرار دارد و این تصویر نیز توسط تلسکوپ فضایی هابل ناسا ثبت شده است. یک سحابی سیاره‌نما نوعی سحابی گسیلشی است که از گاز و پلاسما تشکیل شده‌ است. سحابی ساعت‌شنی یا  MyCn۱۸ سحابی سیاره‌نمایی است که در صورت فلکی مگس جنوبی قرار دارد. ساختار ساعت‌شنی آن به دلیل انبساط بادهای ستاره‌ای بسیار پرسرعت درون ابری با سرعت گسترش کمتر ایجاد شده است.

تصویر سوم


 این غول کهکشانی دارای چشمانی بزرگ و نافذ در واقع دو کهکشان در حال برخورد هستند که تصویر آنها توسط تلکسوپ فضایی هابل ثبت شده است.

تصویر چهارم


 رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید ناسا از مناطق فعال خورشید تصویری را ثبت کرده است که این تصویر شبیه چهره "کدوی هالووین" شده است. رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید از سال ۲۰۱۰ میلادی توسط ناسا مموریت رصد خورشید را بر عهده دارد.
این تصاویر توسط رصدخانه آرسیبو بنیاد ملی علوم در پورتوریکو ثبت شده است. سیارکی به شکل جمجمه با نام علمی "۲۰۱۵ TB۱۴۵" که در هالووین ۲۰۱۵ از کنار زمین عبور کرد، به سیارک هالووین نیز مشهور است. اخترشناسان در هاوایی برای اولین بار در اکتبر ۲۰۱۵ سیارک هالووین را دیدند. خبر پیدایش این سیارک نه به دلیل نزدیکی به زمین، بلکه به خاطر شباهت نامطلوب آن به جمجمه انسان فراگیر شد. این سیارک در آن زمان در فاصله ۴۸۶ هزار کیلومتری از زمین قرار داشت که تقریبا ۱.۳ برابر فاصله از ماه است. اندازه آن بین ۶۲۵ تا ۷۰۰ متر و شکل آن بیضوی کمی مسطح است.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    323 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 آبان 1400

    توسط: u-120852
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir