عکس های فضایی: شگفت انگیزترین تصاویر این هفته!

0
عکس های فضایی: شگفت انگیزترین تصاویر این هفته!
آتش سوزی در سیبری و کالیفرنیا شدت گرفته است ، ستاره شناسان از تلسکوپ رادیویی برای مشاهده دقیق جت سیاهچاله استفاده می کنند و ناسا از خاک جعلی ماه برای ماموریت های فرود آینده در ماه استفاده می کند. اینها برخی از عکس های برتر این هفته از Space.com هستند.
طوفان و آتش سوزی

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: NOAA)

روز چهارشنبه (18 اوت) ، ماهواره GOES-16 ناظر زمینی اداره ملی اقیانوسیه و جوی آمریکا (NOAA) این تصویر از طوفان های گریس و لیندا ، همراه با طوفان های گرمسیری فرد و هنری و ابرهای دودزا از آتش سوزی کالیفرنیا را ثبت کرد.

طوفان گریس که در پایین سمت راست تصویر ماهواره ای ظاهر می شود ، بارندگی و سیل سنگینی را در این هفته به هائیتی وارد کرد. طوفان گرمسیری هنری در اینجا در نزدیکی برمودا واقع شده است و انتظار می رود این آخر هفته در امتداد سواحل شرقی ایالات متحده حرکت کند. به گفته مقامات ناسا ، در سال 2021 فعالیت طوفان در اوایل سال بیش از حد معمول اتفاق افتاد.


آتش سوزی های سیبری

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: EUMETSAT)

در اوایل ماه جاری (8 آگوست) ، ماهواره Aqua ناسا این تصویر را از دود آتش سوزی سیبری که به آسمان سرازیر می شود ، ثبت کرد. این منطقه معروف به جمهوری ساخا در شمال شرقی روسیه واقع شده است.

فدریکو فیرلی ، کارشناس ترکیب جوی در سازمان اروپایی بهره برداری از ماهواره های هواشناسی (EUMETSAT) ، در بیانیه ای در مورد تصویر گفت: "آتش سوزی در سیبری ، مانند بسیاری از نقاط دیگر در سراسر جهان ، از نظر اندازه و شدت در حال افزایش است." به اگرچه آتش سوزی های جنگلی در این زمان از سال به طور مرتب در سیبری مشاهده می شود ، اما مشخص می شود که مقیاس افزایش آنها در حال حاضر عادی است و نه استثنا - این روند بسیار نگران کننده است. "

داستان کامل: رکورد انتشار گازهای گلخانه ای در آتش سوزی های سیبری دو برابر است: این از فضا به نظر می رسد.

 هرکول سیاه چاله

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: R. Timmerman ؛ LOFAR & Hubble Space Telescope)

شبکه تلسکوپ رادیویی آرایه فرکانس پایین (LOFAR) این تصویر با وضوح بالا از یک سیاهچاله و جت آن را ثبت کرد. تیمی از ستاره شناسان به مدت 10 سال برای تولید مجموعه ای از تصویر که شامل سیاهچاله Hercules A است ، کار کردند.


مشاهدات رادیویی به ستاره شناسان اجازه می دهد تا پدیده هایی مانند جت های سیاهچاله را با جزئیات مشاهده کنند. به لطف این تصویر ، محققان دریافتند که ساختار جت در اثر نوسانات در قدرت آن ایجاد می شود: این جت هر چند صد هزار سال یکبار ضعیف تر و قوی تر می شود.

داستان کامل: تصاویر رادیویی حماسی ، جزئیات بیشتری از کهکشان های دور را ارائه می دهد


چراغ های طوفان هنری در منظره ای از فضا سوسو می زنند

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: NOAA)

سوسو زدن روشنایی تولید شده توسط طوفان گرمسیری هنری را می توانید در این ویدئو که توسط ماهواره GOES 16 در حال تقویت طوفان در بالای اقیانوس اطلس گرفته شده است ، مشاهده کنید.

GOES 16 یا ماهواره عملیاتی زیست محیطی Geostationary ، که توسط سازمان ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) اداره می شود ، در ارتفاع 22000 مایل (36000 کیلومتر) از سطح زمین قرار دارد. از این منظر ، ماهواره دید ثابتی به قاره آمریکا دارد زیرا سرعت مداری آن با چرخش سیاره مطابقت دارد. - ترزا پولتاروا

شبکه آنتن اروپایی دقیق ترین تصاویر از کهکشان های دور را ثبت می کند

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: L.K. Morabito ؛ LOFAR Surveys KSP)

ستاره شناسان اروپایی با استفاده از شبکه ای از 70 هزار آنتن رادیویی که در 9 کشور اروپایی پخش شده است ، دقیق ترین تصاویر رادیویی کهکشان های دور را بدست آورده اند.

GIF بالا تفاوت بین تصاویر با وضوح استاندارد کهکشان ها را که توسط شبکه به نام آرایه فرکانس پایین (LOFAR) نامیده می شوند و تصاویر جدید با وضوح بالا نشان می دهد. این تصاویر که در نسخه ویژه مجله Astronomy & Astrophysics منتشر شده ، محصول تقریباً یک دهه کار است. آنها جهان را برای چشم انسان نامرئی نشان می دهند. آنها با تمرکز بر انتشارات رادیویی اجرام آسمانی ، ابرهای گرد و غبار و گاز را که دید تلسکوپ های نوری را مبهم می کند دور می زنند. - ترزا پولتاروا


سنگ قمر جعلی به ناسا کمک می کند تا برای فرود روی ماه آماده شود

 

 
 

 


(اعتبار تصویر: ناسا)

مهندسان مرکز فضایی کندی ناسا در حال آماده سازی سنگ سنگ شبیه سازی شده برای آزمایش هایی هستند که به پیش بینی رفتار موتورهای موشک در هنگام فرود روی ماه کمک می کند.

موتورهای موشکی به زمین نزدیک می شود که با نزدیک شدن به سطح ماه سرعت خود را کاهش دهد. با این حال ، جریان مواد از موتور ، مقدار زیادی گرد و غبار را برمی انگیزد ، که ممکن است مشکلات مختلفی ایجاد کند ، به عنوان مثال به دلیل کاهش دید. بنابراین مهندسان ناسا می خواهند دقیقاً بفهمند که در هنگام فرود آینده در ماه چه چیزی برای ایمن سازی این فرایند انتظار می رود. - ترزا پولتاروا
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    790 بازدید

    0 نظر

    درج: 1 شهریور 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir