انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی 2021: امروز طولانی ترین روز

0
انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی 2021: امروز طولانی ترین روز سال
غرب در حال جوشیدن است ، و شرق نیز گرم است ، با زمان مناسب برای انقلاب تابستانی 2021. یکشنبه طولانی ترین روز و محدودترین عصر ما در سال و اولین روز "رسمی" تابستان در نیمکره شمالی را نشان می دهد.

معنی انقلاب
"Solstice" (لاتین: "solstitium") به معنای توقف آفتاب است. نقطه ای در افق که به نظر می رسد خورشید طلوع و غروب می کند ، متوقف شده و جهت خود را پس از این روز معکوس می کند. در روز انقلاب ، خورشید دقیقاً در شرق طلوع نمی کند ، بلکه در شمال شرق طلوع می کند و در شمال غرب غروب می کند ، به این معنی که مدت طولانی تری در آسمان قابل مشاهده است.
انقلاب سال جاری دو روز برنامه دارد و در ساعت 11:32 بعد از ظهر نشان داده می شود. زمان شرقی در 20 ژوئن. در آمریکای شمالی ، یکشنبه بیشترین نور را به نمایش می گذارد ، در حالی که در اروپا و آسیا ، دوشنبه در واقع طولانی ترین روز سال است ، البته با چند لحظه. غرب در حال جوشیدن است ، و شرق نیز گرم است ، با زمان مناسب برای انقلاب تابستانی 2021. یکشنبه طولانی ترین روز و محدودترین عصر ما در سال و اولین روز "رسمی" تابستان در نیمکره شمالی را نشان می دهد.

انقلاب سال جاری دو روز برنامه دارد و در ساعت 11:32 بعد از ظهر نشان داده می شود. زمان شرقی در 20 ژوئن. در آمریکای شمالی ، یکشنبه بیشترین نور را به نمایش می گذارد ، در حالی که در اروپا و آسیا ، دوشنبه در واقع طولانی ترین روز سال است ، البته با چند لحظه.

چه چیزی در انقلاب رخ می دهد؟
مردم از ابتدای زمان با تشریفاتی مانند آتش سوزی های بزرگ و حرکات باشکوه برای بررسی ورود فصول ، انقلاب تابستانی را ستوده اند.

در انقلاب ژوئن ، پرتوهای خورشید به سمت Tropic of Cancer برخورد می کنند ، یک خط از 23.5 درجه شمالی خط استوا. از نظر توپوگرافی ، شمالی ترین نقطه ای است که خورشید در کل سال (90 درجه بالاتر از خط افق) خود را نشان می دهد. در نیمکره شمالی ، آفتاب به اوج سالانه خود می رسد و خورشید طولانی ترین و بلندترین راه خود را از طریق آسمان طی می کند.

اگرچه انقلاب خرداد اولین روز تابستان نجومی است ، اما معمولاً استفاده از تعاریف هواشناسی در فصول معمولاً باعث ایجاد تابستان یا اواسط زمستان می شود.

آفتاب نیمه شب یا شب قطبی؟
در انقلاب دسامبر ژوئن ، خورشید نیمه شب در تمام شب ، در تمام مناطق از جنوب دایره قطب شمال تا قطب شمال ، قابل مشاهده است (هوا اجازه می دهد).

طلوع و غروب خورشید بار
در آن سوی سیاره ، در جنوب دایره قطب جنوب ، در انقلاب عظیم ژوئن ، شب قطبی وجود دارد که به معنای عدم نور خورشید است.

تاریخ انقلاب متفاوت است
حتی اگر بیشتر مردم 21 ژوئن را به عنوان تاریخ انقلاب ژوئن در نظر بگیرند ، این ممکن است در هر زمان بین 20 ژوئن و 22 ژوئن اتفاق بیفتد ، بسته به اینکه در کدام منطقه زمانی قرار دارید. انقلابهای 22 ژوئن نادر هستند - آخرین انقلاب 22 ژوئن به وقت UTC در سال 1975 اتفاق افتاد و تا سال 2203 مورد دیگری وجود نخواهد داشت.

تاریخ های متغیر انقلاب به طور عمده به سیستم تقویم مربوط می شود - بیشتر کشورهای غربی از تقویم میلادی استفاده می کنند که دارای 365 روز در یک سال عادی و 366 روز در یک سال کبیسه است.

یک سال گرمسیری زمانی است که زمین برای چرخش یکبار به دور خورشید طول می کشد. طول آن حدود 365.242199 روز است ، اما به دلیل تأثیر سایر سیارات از سال به سال کمی متفاوت است. حرکت چرخشی دقیق مداری و روزانه زمین ، مانند "لرزش" در محور زمین (پیش دستی اعتدالین) ، نیز در تغییر تاریخ انقلاب است.

انتقال به فصول دیگر
پس از انقلاب خرداد ، خورشید هر روز در نیمکره شمالی مسیری کم و پایین را از طریق آسمان دنبال می کند تا جایی که به جایی برسد که طول نور روز حدود 12 ساعت و هشت تا نه دقیقه در مناطقی که حدود 30 درجه شمالی یا جنوب خط استوا.

نواحی 60 درجه شمالی یا جنوبی خط استوا حدود 12 ساعت و 16 دقیقه دارای نور روز هستند. این اعتدال ماه سپتامبر است ، اعتدال پاییزی در نیمکره شمالی.

زمین در مدار بیضوی خود با سرعت ثابت حرکت نمی کند. بنابراین فصول از طول مساوی برخوردار نیستند: زمانهایی که برای خورشید از حرکت اعتدالی مارس به انقلاب دسامبر ژوئن ، به اعتدال شهریور ، به انقلاب دسامبر منتقل می شود و به اعتدال ماه مارس بر می گردد تقریباً 92.8 ، 93.6 ، 89.8 و 89.0 روز به ترتیب

تسلیت در نیمکره شمالی این است که بهار و تابستان بیش از پاییز و زمستان دوام می آورند.

چه چیزی در انقلاب رخ می دهد؟
مردم از ابتدای زمان با تشریفاتی مانند آتش سوزی های بزرگ و حرکات باشکوه برای بررسی ورود فصول ، انقلاب تابستانی را ستوده اند.

در انقلاب ژوئن ، پرتوهای خورشید به سمت Tropic of Cancer برخورد می کنند ، یک خط از 23.5 درجه شمالی خط استوا. از نظر توپوگرافی ، شمالی ترین نقطه ای است که خورشید در کل سال (90 درجه بالاتر از خط افق) خود را نشان می دهد. در نیمکره شمالی ، آفتاب به اوج سالانه خود می رسد و خورشید طولانی ترین و بلندترین راه خود را از طریق آسمان طی می کند.

توضیحی که درباره انقلاب و فصول داریم ، بر این اساس است که زمین کاملاً خورشید را دور نمی زند. تمام مواردی که در نظر گرفته شده است ، سیاره ما حدود 23.5 درجه به مرکز خود منتقل شده است ، این بدان معناست که نیمی از کره زمین در فصول مختلف مقدار بیشتری از نور روز و انرژی دریافت می کند.

در انقلاب دسامبر ژوئن ، نیمکره شمالی بیشترین تمایل را به سمت خورشید دارد و روزهای طولانی تر و نور روز فوق العاده تری به ما می دهد. این وارونگی در نیمکره جنوبی است ، جایی که 21 ژوئن شروع زمستان و کوتاه ترین روز سال را نشان می دهد.

ساعتهای نور در انقلاب
در نیمکره شمالی ، طول روز به میزان فاصله شما از خط استوا متکی است. در واشنگتن ، خورشید 20 ژوئن به مدت 14 ساعت و 54 دقیقه بیدار است و در ساعت 5:42 صبح نیز طلوع می کند و در ساعت 8:36 غروب می کند.

مناطقی که در شمال ما قرار دارند بطور قابل توجهی آفتاب بیشتری می بینند. نیویورک ، بوستون و شیکاگو همگی بیش از 15 ساعت نور در انقلاب می بینند ، در حالی که در سیاتل ، خورشید به سختی 16 ساعت طلوع می کند.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    804 بازدید

    0 نظر

    درج: 31 خرداد 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir