فضا پیمای ناسا قطعاتی از سنگ فضایی سیارک بنو را به زمین می

0
فضا پیمای ناسا قطعاتی از سنگ فضایی سیارک بنو را به زمین می آورد
فضاپیمای OSIRIS-REx ناسا این تصویر از سیارک بنو را در 29 آوریل 2020 ثبت کرده است. کاوشگر سفر طولانی به زمین را در 10 مه 2021 آغاز کرد. (اعتبار تصویر: NASA / Goddard / دانشگاه آریزونا)

اولین مأموریت نمونه برداری از سیارک ناسا حمل و نقل خانه فضل سنگ فضایی آن است.

کاوشگر OSIRIS-REx امروز (10 مه) با عزیمت به یک سفر 1.4 میلیارد مایل (2.3 میلیارد کیلومتر) که با لمس کپسول نمونه آن در بیابان یوتا در سپتامبر 2023 به اوج خود می رسد ، به سمت زمین حرکت می کند.

این کپسول پر از مواد بکر است که OSIRIS-REx در سیارک نزدیک زمین  بنو در اکتبر سال 2020 جمع آوری کرد. این فضاپیما تا حوالی ساعت 4 بعد از ظهر در نزدیکی تکه فضایی بنو ماندگار بود. امروز EDT (2000 به وقت گرینویچ) ، هنگامی که راننده های اصلی خود را به مدت هفت دقیقه شلیک کرد.
این مانور سرعت OSIRIS-REx را با سرعت 595 مایل در ساعت (958 کیلومتر در ساعت) تغییر داد - برای تنظیم آن در مسیر جدید متقاطع زمین که شامل دو حلقه دیگر به دور خورشید است ، کافی است.

جودی زارسکی ، سرپرست سیستم های Lockheed Martin Space ، امروز پس از دریافت تأیید مبنی بر شروع سوختن موتور ، گفت: "من بسیار هیجان زده هستم." (لاکهید مارتین OSIRIS-REx را ساخت و آن را برای ناسا اداره می کند.) "من آرزو می کنم کاش Motley Crue اینجا بود تا بتوانیم به" Home Sweet Home "سر بزنیم ، زیرا ما این نمونه را بازگردانیم."

 

 
 

 


این کاوشگر برای مدتی از نزدیک سنگ فضایی غنی از کربن را مورد بررسی قرار داد و اندازه آن را اندازه گرفت و بهترین مکان را برای مارپیچ کردن و گرفتن نمونه ها جستجو کرد. OSIRIS-REx این غواصی محوری را در 20 اکتبر سال 2020 انجام داد و مقدار زیادی خاک و شن و ماسه سیارک را جمع کرد - در واقع ، آنقدر که مکانیسم نمونه برداری پروب به درستی بسته نشد.
اعضای تیم ماموریت قصد داشتند تا اندکی پس از جمع آوری نمونه ، با انجام یک مانور چرخشی با فضاپیما ، جرم مواد را تخمین بزنند. اما احتمالاً مانور باعث فرار بیت های بیشتری از Bennu می شود ، بنابراین OSIRIS-REx بدون انجام حرکت چرخشی ، مواد را در کپسول بازگشت خود انبار کرد.

در نتیجه ، ما دقیقاً نمی دانیم که چه مقدار آوار سیارک به خانه می آید. اعضای تیم OSIRIS-REx گفتند اما به راحتی می توان گفت که به راحتی از 2.1 اونس (60 گرم) حداقل هدف قرار گرفته توسط ماموریت فراتر می رود. از این رو که فضانوردان آپولو 842 پوند را به خانه آورده اند ، این بزرگترین نمونه کیهانی است که توسط ناسا به زمین منتقل شده است. (382 کیلوگرم) سنگ ماه از سال 1969 تا 1972.

بنو یک سیارک ابتدایی و غنی از کربن است - نوعی که به عقیده بسیاری از دانشمندان ، از طریق تأثیرات بیشمار ، مقدار زیادی آب و مواد آلی به زمین اولیه منتقل شده است. پس از آمدن نمونه های OSIRIS-REx ، محققان در سراسر جهان با مطالعه عمیق آنها ، به دنبال سرنخ هایی برای کمک به پاسخ به برخی از سوالات بسیار بزرگ هستند.

ما می خواهیم درک کنیم ، چگونه زمین به یک سیاره قابل سکونت تبدیل شد؟
"چگونه دانه های زندگی ، آن مواد آلی پری بیوتیک ، به زمین تحویل داده شده اند که باعث ایجاد منشا زندگی و تکامل می شوند ، همانطور که ما می شناسیم؟" Dante Lauretta ، محقق اصلی OSIRIS-REx ، از دانشگاه آریزونا ، در جریان پخش امروز وب سایت ناسا گفت.

بنو همچنین یک سنگ فضایی بالقوه خطرناک است ، بنابراین ماموریت OSIRIS-REx همچنین دارای برنامه های دفاع سیاره ای است. به عنوان مثال ، اندازه گیری های انجام شده توسط این کاوشگر باید به محققان کمک کند تا درک کنند که چگونه سیارک ها در فضا حرکت می کنند و مسیرهای تخمینی سنگ های بالقوه تهدید کننده زمین را تصفیه می کنند.

علاوه بر این ، این مأموریت می تواند به معدنچیان فضایی آینده کمک کند و به آنها اطلاع دهد که سیارک ها مانند بندر بنو چه مقدار آب و منابع دیگر دارند.
(اهداف متنوع ماموریت با نام کامل آن عنوان شده است: "مبدا ، تفسیر طیفی ، شناسایی منابع ، کاوشگر امنیتی-رگولیت".)

 

 
 

 


یک دوره طلایی بازگشت-نمونه
OSIRIS-REx فقط یکی از چندین ماموریت بازگشت نمونه است که در سالهای اخیر آغاز شده است.

به عنوان مثال ، فضاپیمای هایا بوسا2 ژاپن در تاریخ 5 دسامبر سال 2020 قطعاتی از ریوگو - مانند بننو ، یک سیارک نزدیک به زمین غنی از کربن - را به زمین بازگرداند. و تنها 11 روز بعد ، نمونه کپسول ماموریت ماه چانگ 5 چین در مغولستان داخلی پایین آمد.

هایا بوسا2 اکنون ماموریت گسترده ای را آغاز کرده است که هدف آن مطالعه (اما نه نمونه برداری) سایر سیارک ها است و سرنوشت مشابهی ممکن است در انتظار OSIRIS-REx باشد. کاوشگر ناسا پس از آزاد شدن کپسول برگشتی خود در 24 سپتامبر 2023 ، برای جلوگیری از برخورد به زمین ، سوخت موتور را انجام می دهد. سپس ممکن است آن را به سفر دیگری در اعماق فضا ارسال کنیم - شاید یکی از آن ها قرار ملاقات 2029 با سیارک بالقوه خطرناک آپوفیس باشد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    457 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 اردیبهشت 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    نام:*
    ایمیل:*
    سوال: نام خلیج جنوبی ایران؟
    پاسخ:*
    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    در پاسخ به فردین: اگه خود کلمه تصویر ذهنی نداره اصلاً مشکلی
    سلام خسته نباشید این محصول کی دوباره موجود میشه؟ خیلی تایم کمی
    سلام و دورد یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید مهندسی شیمی امیر
    سلام من برنامه رو نصب کردم بازش ک میکنم میزنه خطای سرور . میشه
    سلام این بسته برای پایه یازدهم هم چاپ میشع ؟ سلام این بسته برای
    سلام آیا برای نهایی۴۰۳ مناسب هست؟

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir