باکتری ناشناخته کشف شده در ایستگاه فضایی بین المللی

0
باکتری ناشناخته کشف شده در ایستگاه فضایی بین المللی
دانشمندان سویه های جدیدی از باکتری های ساکن ایستگاه فضایی بین المللی را کشف کردند ، تاکنون کاملا ناشناخته بودند ، اما می توانند به رشد گیاهان در مریخ کمک کنند.

آنها چهار سویه باکتری را کشف کردند که در قسمتهای مختلف ایستگاه فضایی بین المللی زندگی می کنند ، که تاکنون 3 مورد از آنها کاملاً ناشناخته بودند.

کار علمی منتشر شده در مجله Frontiers in Microbiology ، توسط گروهی از محققان ایالات متحده و هند ، با همکاری ناسا ، چهار سویه باکتری را کشف کرد که در مناطق مختلف ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) زندگی می کنند ، سه مورد از آنها تا به حال ، کاملاً ناشناخته برای علم.

فضانوردانی که در ISS زندگی می کنند سالهاست که مقدار کمی غذا پرورش می دهند ، بنابراین منطقی به نظر می رسد که برخی میکروب های مربوط به این موجودات زنده در ISS ظاهر شده اند.

نکته عجیب این است که ، از این چهار سویه یافت شده ، سه مورد تاکنون کاملاً ناشناخته بودند.

کشف سویه
در طی آزمایش های پرواز از سال 2015 تا 2016 ، چندین نمونه سطح از ISS جمع آوری شده است. جمع آوری ، پردازش و جداسازی میکروارگانیسم های قابل کشت ، در این کار از Checinska Sielaff و همکاران ، 2019 منتشر شده است. دستمال مرطوب پلی استر برای جمع آوری نمونه ها و ذرات مرتبط با دستگاه های نمونه برداری قبل از تجزیه در محلول بافر فسفات استریل به زمین منتقل شدند.

 

 
 

 


چهار سویه متعلق به خانواده Methylobacteriaceae در مکان های مختلف ISS جدا شد ، سه گونه باکتریهای متحرک گرم منفی ، میله ای ، کاتالاز مثبت ، اکسیداز مثبت شناسایی شدند که به عنوان IF7SW-B2 T ، IIF1SW-B5 و IIF4SW تعیین شده اند -B5 ، در حالی که چهارم به عنوان Methylorubrum rhodesianum شناخته شد.


چهار سویه متعلق به خانواده Methylobacteriaceae در مناطق مختلف ISS جدا شد.
اولین سویه جدا شده در طول پرواز 1 در مارس 2015 ، در سطح یک صفحه تحقیقاتی مواد اولیه در محیط ریز جاذبه ISS پیدا شد. فشار دوم ، جدا شده در هنگام پرواز 2 در ماه مه 2015 ، در پانل بندر گنبد یافت شد ، یک ماژول کوچک اختصاص داده شده به مشاهده عملیات خارج از ISS ، مانند فعالیت های رباتیک ، رویکردهای فضاپیما و فعالیت های خارج از منشأ. سویه سوم در همان پرواز جدا شد ، اما در سطح میز ناهار خوری ، اگرچه عملکرد اصلی میز غذا خوردن بود ، اما توسط اعضای خدمه برای کارهای آزمایشی نیز استفاده شد. سویه چهارم در فیلتر هوای HEPA قدیمی یافت شد که در سال 2011 به زمین بازگشت.

عملکردهای این میکروارگانیسم ها

 

 
 

 


تیم تحقیق دریافت که سه سویه اول ناشناخته بوده و در دمای بین 25 تا 30 درجه سانتیگراد ، pH 6.0 تا 8.0 و نمک طعام 0 تا 1 درصد رشد بهینه داشته است. به طور معمول شبیه آنها به M. aquaticum و M. terrae است ، زیرا قندهای مشابه را به عنوان تنها بستر کربن در مقایسه با سایر گونه های متیلوباکتریوم جذب می کنند. به افتخار دانشمند مشهور تنوع زیستی هند ، دکتر اجمل خان ، این تیم پیشنهاد نامگذاری گونه های جدید را Methylobacterium ajmalii داده است.

بنابراین ، چهار سویه متعلق به خانواده باکتری های متیلوباكتریوم هستند ، جایی كه نمونه هایی در خاک و آب شیرین یافت می شوند ، در تثبیت نیتروژن ، رشد گیاه دخالت می كنند و می توانند به جلوگیری از عوامل بیماری زا در پوشش گیاهی كمك كنند.

اعضای این کار تحقیقاتی توضیح می دهند که "برای پرورش گیاهان در مکان های شدید که منابع آنها حداقل است ، جدا کردن میکروب های جدید که به رشد گیاه در شرایط سخت کمک می کنند ضروری است." ناگفته نماند که ISS یک محیط فوق العاده با نگهداری تمیز است و ایمنی خدمه اولویت شماره یک است و بنابراین شناخت عوامل بیماری زای انسانی و گیاهی نیز مهم است. محققان می گویند ، اما میکروب های مفیدی مانند این Methylobacterium ajmalii نیز مورد نیاز است.


 

 
 

 


به عنوان مثال ، گیاهان خردل آمارا در داخل گیاه Veggie در داخل ISS نشان داده می شوند ، برای تحقیقات Veg-03 ، که همچنان به کاوش نحوه رشد مواد غذایی در فضا ادامه می دهد. اعتبارات: ناسا

از آنجا که این میکروارگانیسم ها می توانند از شرایط سخت ISS جان سالم به در ببرند ، دانشمندان چهار سویه را تحت تجزیه و تحلیل ژنتیکی قرار دادند تا به دنبال ویژگی هایی بروند که می توانند به توسعه محصولات گیاهی خودپایدار برای مأموریت های فضایی طولانی مدت کمک کنند.
پتانسیل ماموریت به مریخ

با توجه به اینکه ناسا می خواهد روزی انسان را به سطح مریخ و بالقوه فراتر از آن برساند ، نظرسنجی Decadal شورای تحقیقات ملی ایالات متحده توصیه می کند که آژانس فضایی از ISS به عنوان بستر آزمایش برای بررسی میکروارگانیسم ها استفاده کند.

دکتر Kasthuri Venkateswaran (Venkat) و دکتر Nitin Kumar Singh از آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) در مورد این کشف اظهار داشتند که این سویه ها می توانند "تعیین کننده های ژنتیکی مفید بیوتکنولوژی" برای رشد محصولات در فضا داشته باشند. با این حال ، زیست شناسی تجربی بیشتری لازم است تا نشان دهد که در حقیقت ، یک بازی تعویض کننده بالقوه برای کشاورزی در فضا است.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    1,161 بازدید

    0 نظر

    درج: 21 فروردین 1400

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir