فضانوردان ناسا 234 راهپیمایی فضایی را انجام دادند.

0
فضانوردان ناسا 234 راهپیمایی فضایی را انجام دادند.
دو فضانورد یک پیاده روی فضایی را انجام دادند ، این مقاله سعی دارد توضیح دهد که چرا نام های جایگزین (پلیادها) Pleiades اغلب از عدد هفت استفاده می کنند و یک نمونه اولیه SpaceX در یک انفجار عظیم منفجر می شود.

فضانوردان ناسا 234 راهپیمایی فضایی را انجام دادند. 

 

 
 



فضانوردان ناسا ویکتور گلاور و مایک هاپکینز دومین سری از دو پیاده روی فضایی را امروز 1 فوریه 2021 تکمیل کردند. (اعتبار تصویر: ناسا)
دو نفر از فضانوردان ناسا که هم اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) هستند ، روز دوشنبه (1 فوریه) پیاده روی فضایی را انجام دادند. هدف از این فعالیت خارج برانی (EVA) نصب یک سکوی علمی اروپایی و پایان یافتن یک سری تعویض باتری در خارج از آزمایشگاه مدار بود. به گفته ناسا ، این تلاش که توسط فضانوردان ویکتور گلاور و مایک هاپکینز انجام شده است ، 234مین پیاده روی فضایی بود که تاکنون در حمایت از نگهداری و مونتاژ ایستگاه فضایی انجام شده است.

 

 
 

 


تصویری از مسیه 45 ، معروف به خوشه ستاره ای پلایادها یا هفت خواهر. (اعتبار تصویر: LazyPixel / Brunner Sébastien از طریق گتی ایماژ)
یک مطالعه جدید توضیحی را در مورد دلیل نامیده شدن Pleiades "هفت خواهر" پیشنهاد می کند. Pleiades بخشی از یک خوشه ستاره ای باز است که پر از صدها ستاره است ، اما چشم انسان می تواند فقط چند ستاره از آنها را به وضوح مشخص کند شب بسیاری از فرهنگها در سراسر جهان به Pleiades با شماره هفت اشاره می کنند و این ممکن است به دلیل داستانی باشد که اجداد آفریقایی 100000 سال پیش گفته اند.

 

 
 

 


تصویری ماهواره بررسی سیاره فراخورشیدی (TESS) را نشان می دهد. داده های TESS نشان داده است که یک سیستم ستاره ای هفت گانه در فاصله کمتر از 2000 سال نوری از زمین قرار دارد.
دو دانش آموز دبیرستانی - كارتیك پینگله 16 ساله و یاسمین رایت 18 ساله - به كشف چهار سیاره خارجی در اطراف ستاره ای كه 200 سال نوری از زمین فاصله دارد كمك كردند. آنها کار خود را به عنوان بخشی از برنامه راهنمایی تحقیقات دانشجویی (SRMP) در مرکز اخترفیزیک هاروارد-اسمیتسونیان (CfA) و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) انجام دادند ، که دانش آموزان دبیرستان را برای پروژه های یک ساله به دانشمندان متصل می کند.

 

 
 

 


نمونه اولیه موشک SpaceX's Starship SN9 هنگام آزمایش آزمایشی از جنوب تگزاس در حوالی دهکده Boca Chica در تاریخ 2 فوریه 2021 اقدام به فرود می کند.
نمونه اولیه SN9 Starship از SpaceX روز سه شنبه (2 فوریه) در یک پرواز آزمایشی به فضا پرتاب شد ، اما هنگام بازگشت به زمین برای فرود برنامه ریزی شده ، در یک گلوله آتشین منفجر شد. در طی آزمایش روز سه شنبه از تاسیسات اسپیس ایکس در تگزاس جنوبی ، SN9 با قد 165 فوت (50 متر) موفق شد به ارتفاع 6.2 مایل (10 کیلومتر) برسد. با این حال ، SN9 در مانور تاچ داون خود سقوط کرد.

Northrop Grumman و ULA تقویت کننده جدیدی را آزمایش می کنند.

 

 
 

 


Northrop Grumman آزمایش تأیید موتور موشکی GEM 63XL خود را در 21 ژانویه 2021 در تاسیسات خود در Promontory ، یوتا انجام داد. GEM 63XL از خودروی پرتاب United Launch Alliance’s Vulcan Centaur پشتیبانی خواهد کرد.

شرکت های پرواز فضایی Northrop Grumman و United Launch Alliance (ULA) آزمایش 90 ثانیه ای تقویت کننده موشک نسل بعدی Vulcan Centaur را انجام دادند. این آزمایش که در Promontory ، یوتا اتفاق افتاد ، بر روی موتور Graphite Epoxy Motor 63XL متغیر بود ، نوعی تقویت کننده GEM 63 Northrop Grumman. آزمایش ایستا در 21 ژانویه تقریباً 450،000 پوند رانش ایجاد کرد.
به علاوه: SpaceX ، ناسا 20 آوریل را برای پرتاب بعدی Crew Dragon به ایستگاه فضایی هدف قرار دادند.


جف بزوس از سمت خود به عنوان مدیر عامل آمازون کناره گیری کرد.

 

 
 

 


اگرچه جف بزوس و شرکت موشکی Blue Origin هنوز قیمت را اعلام نکرده اند و یا رزرو رزرو نکرده اند ، آنها نیز به دنبال خدمات suborbital در سال 2020 هستند.

جف بزوس ، بنیانگذار آمازون و Blue Origin ، از سمت مدیرعاملی آمازون کنار می رود. طبق اعلام روز سه شنبه (2 فوریه) بزو ، وی این نقش را ترک می کند تا روی پروژه های دیگر تمرکز کند. آنها شامل صندوق Day 1 ، صندوق Bezos Earth ، Blue Origin و واشنگتن پست هستند. Blue Origin اولین شرکت پرواز فضایی در جهان بود که با موفقیت یک موشک قابل استفاده مجدد را روی بالشتک فرود آورد.

چین سه ماهواره را از صحرای گوبی پرتاب می کند.

 

 
 

 


Liftoff از Long March 4C حامل ماهواره های Yaogan-31 (02) از Jiuquan. (اعتبار تصویر: CASC)


چین یک موشک Long March 4C را در تاریخ 29 ژانویه با سه ماهواره روی آن پرتاب کرد. این موشک که از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در صحرای گوبی بلند شد ، سه ماهواره پیمایشی را به مدارهایی با ارتفاع حدود 680 مایل (1100 کیلومتر) فرستاد. رسانه های دولتی شین هوا کاربرد این ماهواره ها را به عنوان بررسی محیط الکترومغناطیسی توصیف کردند ، اما تحلیلگران غربی فکر می کنند آنها ماهواره های شناسایی نظامی هستند.

ناسا مشاور جدید اقلیمی را منصوب کرد.

 

 
 

 


تصویر یک هنرمند از سیستم TOI-178. (اعتبار تصویر: ناسا)
ناسا نقش جدیدی را برای کمک به دولت بایدن برای نظارت بر تغییرات آب و هوایی ایجاد کرده است. نقش مشاور ارشد آب و هوا مستقیماً به مدیر ناسا گزارش می شود و با دیگر آژانس ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی همکاری می کند. گاوین اشمیت ، که به مدت 14 سال م forسسه مطالعات فضایی گودارد ناسا را در نیویورک هدایت کرده است ، تا زمان پر شدن دائمی در نقش جدید خدمت خواهد کرد.

ناسا مسابقه فرود ماه خود را متوقف می کند.

 

 
 

 


ناسا در تاریخ 27 ژانویه 2021 اعلام کرد که انتخاب شرکتهایی را که به رقابت در ماه فرود خود ادامه می دهند به تأخیر می اندازد. (اعتبار تصویر: ناسا)

ناسا طرح انتخاب شرکت فرودگر ماه خود را به حالت تعلیق درآورده است. این تأخیر در انتخاب شرکتهای خصوصی که به عنوان بخشی از برنامه ماه آرتمیس به توسعه ناوها ادامه می دهند ، توسط آژانس فضایی در تاریخ 27 ژانویه اعلام شد. برنامه آرتمیس ابتکار ناسا برای بازگشت حضور انسان به ماهواره طبیعی زمین در این دهه است.

 

 
 

 


عکس کوههای قطب جنوب در نزدیکی یک قسمت آب (اعتبار تصویر: Shutterstock)

دانشمندان یک ماده معدنی نادر در یخ قطب جنوب پیدا کردند که به وفور در مریخ یافت می شود. این ماده معدنی که jarosite نام دارد ، به رنگ قهوه ای مایل به زرد است و اولین بار در مریخ در سال 2004 توسط مریخ نورد فرصت ناسا کشف شد.
اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    704 بازدید

    0 نظر

    درج: 20 بهمن 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir