منطقه قابل سکونت در اطراف یک ستاره

0
منطقه قابل سکونت در اطراف یک ستاره

ماموریت کپلر ناسا اولین سیاره نزدیک به زمین را در "منطقه قابل سکونت" در اطراف یک ستاره خورشید مانند تأیید کرده است. این کشف و معرفی 11 سیاره کاندیدای جدید کوچک دیگر برای منطقه قابل سکونت ، نقطه عطف دیگری در سفر برای یافتن "زمین" دیگری است.

كپلر -452b كه به تازگی كشف شده است ، كوچكترین سیاره ای است كه تاكنون در مدار قابل سكونت كشف شده است - نواحی اطراف ستاره ای كه آب مایع می تواند روی سطح یك سیاره در حال چرخش قرار گیرد - از یك ستاره از نوع G2 ، مانند خورشید ما. تأیید Kepler-452b تعداد کل سیارات تایید شده را به 1030 می رساند.

 

 
 

 

     مفهوم این هنرمند زمین (سمت چپ) را با سیاره جدید موسوم به Kepler-452b مقایسه می کند که قطر آن حدود 60 درصد بزرگتر است.

جان گرونسفلد ، مدیر عضو اداره مأموریت علمی ناسا در دانشگاه ، گفت: "در بیستمین سالگرد کشف سیاره میزبان سایر خورشیدها ، کاوشگر سیاره کپلر یک سیاره و ستاره را کشف کرده است که بیشترین شباهت را به زمین وخورشید دارد." دفتر مرکزی آژانس در واشنگتن. "این نتیجه مهیج ما را یک قدم به یافتن Earth 2.0 نزدیک می کند."

قطر Kepler-452b 60 درصد از زمین بزرگتر است و یک سیاره با اندازه فوق العاده زمین در نظر گرفته می شود. در حالی که هنوز جرم و ترکیب آن مشخص نشده است ، تحقیقات قبلی نشان می دهد که سیارات به اندازه کپلر -452b احتمال سنگلاخی زیادی دارند.

در حالی که کپلر -452b بزرگتر از زمین است ، مدار 385 روزه آن تنها 5 درصد بیشتر است. فاصله این سیاره 5 درصد از ستاره اصلی خود كپلر -452 نسبت به زمین از خورشید است. کپلر -452 6 میلیارد سال قدمت دارد ، 1.5 میلیارد سال از خورشید ما بزرگتر است ، دما یکسان دارد و 20 درصد روشن تر و قطر آن 10 درصد بزرگتر است.

 

 
 

 

این اندازه و مقیاس سیستم کپلر -452 در کنار سیستم کپلر -186 و منظومه شمسی مقایسه شده است. کپلر -186 یک سیستم خورشیدی مینیاتوری است که کاملاً در مدار عطارد قرار می گیرد.

جون جنکینز ، سرپرست تجزیه و تحلیل داده های کپلر در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در موفت فیلد ، کالیفرنیا ، گفت: "ما می توانیم کپلر-452b را به عنوان یک پسر عموی بزرگتر و بزرگتر زمین بدانیم ، و فرصتی را برای درک و تأمل در مورد محیط در حال تکامل زمین فراهم می کنیم."

او تیمی را که کپلر -452b را کشف کردند هدایت کرد. "اگر فکر کنیم این سیاره 6 میلیارد سال در منطقه قابل سکونت ستاره خود سپری کرده است ، هیبت آور است. طولانی تر از زمین اگر همه مواد لازم و شرایط لازم برای زندگی در این کره خاکی وجود داشته باشد ، این فرصت مهمی برای پدید آمدن زندگی است. "

 

 
 

 

مفهوم این هنرمند ، یک شکل ممکن از سیاره کپلر -452b را به تصویر می کشد ، اولین جهانی نزدیک به اندازه کره زمین که در منطقه قابل سکونت یک ستاره یافت می شود که شبیه خورشید ما است.

برای کمک به تأیید یافته و تعیین بهتر خصوصیات سیستم کپلر -452 ، این تیم مشاهدات زمینی را در دانشگاه تگزاس در رصدخانه مک دونالد آستین ، رصدخانه فرد لارنس ویپل در کوهستان انجام دادند. هاپکینز ، آریزونا و رصدخانه دبلیو ام. کک در بالای Mauna Kea در هاوایی. این اندازه گیری ها برای تأیید ماهیت سیاره ای کپلر -452b ، تصحیح اندازه و روشنایی ستاره میزبان آن و مشخص کردن بهتر اندازه سیاره و مدار آن ، برای محققان کلیدی بود.

سیستم کپلر -452 در فاصله 1400 سال نوری در صورت فلکی سیگنوس قرار دارد. مقاله تحقیقاتی که این یافته را گزارش می کند برای چاپ در مجله نجوم پذیرفته شده است.

تیم کپلر علاوه بر تأیید کپلر -452b ، از تجزیه و تحلیل مشاهدات خود از مه 2009 تا مه 2013 تعداد نامزدهای جدید سیاره فراخورشیدی را 521 افزایش داده است و تعداد نامزدهای سیاره ای را که مأموریت کپلر شناسایی کرده است به 4696 رسانده است. داوطلبان برای بررسی صحت سیارات خود به مشاهدات و تجزیه و تحلیل های بعدی نیاز دارند.

 

 
 

 

برجسته شده است 12 نامزد سیاره جدید از هفتمین کاتالوگ نامزد سیاره کپلر که اندازه آنها کمتر از دو برابر زمین است و به دور منطقه قابل سکونت ستاره ها می چرخند.

دوازده کاندیدای جدید سیاره قطری بین یک تا دو برابر کره زمین دارند و در منطقه قابل سکونت ستاره خود می چرخند. از این تعداد ، نه ستاره در مدار هستند که از نظر اندازه و دما شبیه خورشید ما هستند.

جف کاگلین ، دانشمند کپلر در موسسه SETI در مانتین ویو ، کالیفرنیا ، گفت: "ما توانستیم روند شناسایی خود را برای شناسایی نامزدهای سیاره کاملاً خودکار کنیم ، این بدان معناست که سرانجام می توانیم هر سیگنال حمل و نقل را در کل مجموعه داده های کپلر ارزیابی کنیم." ، که تحلیل کاتالوگ نامزدهای جدید را هدایت کرد. "این به ستاره شناسان از نظر آماری جمعیت كمی از نامزدهای این سیاره را می دهد تا تعداد سیاره های كوچك و احتمالاً سنگی مانند زمین را در كهكشان راه شیری دقیق تعیین كنند."

این یافته ها ، ارائه شده در هفتمین کاتالوگ نامزدهای کپلر ، برای چاپ در مجله اخترفیزیک ارائه می شود. این یافته ها از اطلاعات عمومی موجود در بایگانی سیاره فراخورشیدی ناسا گرفته شده است.

 

 
 

 

    اکنون با انتشار هفتمین کاتالوگ نامزد سیاره کپلر 4696 نامزد سیاره شناخته شده اند - 521 افزایش از زمان انتشار فهرست قبلی در ژانویه 2015.

دانشمندان اکنون آخرین کاتالوگ را بر اساس مجموعه داده های چهار ساله اصلی ماموریت کپلر تولید می کنند. تجزیه و تحلیل نهایی با استفاده از نرم افزار پیچیده ای انجام می شود که حساسیت فزاینده ای به امضاهای کوچک سیارات به اندازه زمین دارد.

ایمز ماموریت های کپلر و K2 را برای اداره ماموریت علمی ناسا مدیریت می کند. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا ، کالیفرنیا ، توسعه ماموریت کپلر را مدیریت کرد. شرکت Ball Aerospace & Technologies با پشتیبانی آزمایشگاه فیزیک جوی و فضایی در دانشگاه کلرادو در بولدر سیستم پرواز را اجرا می کند.

اشتراک گذاری:
  • مطالب مرتبط

    

    ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:


    806 بازدید

    0 نظر

    درج: 24 آبان 1399

    توسط: e.timsari
    وضعیت: آفلاین
    گروه کاربری: پشتیبانی سایت

    ارسال دیدگاه (0 مورد)

    در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
    کتاب های لقمه
    سمپادیوم
    کنکوریوم
    مهارت معلمی دین و زندگی واقعا جامع کنکور فرهنگیان

    دسته بندی مطالب

    کتاب های تیزهوشان
    کتاب های تست پایه

    آخرین نظرات ارسالی

    خیلی عالیه خیلی عالیه
    سلام کنکوریوم تجربی کنکور ۱۴۰۳ کی موجود میشه؟ سلام کنکوریوم
    نروژی اولی از راسته یا چپ؟ نروژی اولی از راسته یا چپ؟
    سلام وقت بخیر،بیخشید این کتاب تا اوایل بهمن موجود میشه خواهشا

    آمار سایت

    با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.
    
    عضویت در خبرنامه ایمیلی :
    برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
    رضایت مندی مشتری
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره وب و موبایل ایران
    جشنواره کتاب مجازی
    برند محبوب مصرف کنندگان
    Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir