یاسوکند

0
یاسوکند

کردستان

یاسوکند

سرد کوهستانی

جاذبه ها: 1 تا

یاسوکَند شهری است در استان کردستان در غرب ایران. این شهر در بخش کرانی شهرستان بیجار قرار گرفته است. از نظر آب و هوای اقلیمی شهر یاسوکند منطقه ای سرد و کوهستانی است. با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه کشاورزی در جهت گسترش کشت دیم توسعه یافته است .

در بخش های مختلف سطح شهر و نیز اطراف آن تاکستانهای وسیعی به چشم می خورد که علاوه بر تامین مصرف محلی بخش عظیمی نیز به شهرستانهای همجوار فرستاده می شود و در واقع یاسوکند را می توان از باغهای وسیع انگورش شناخت که این امر در وضعیت اقتصادی ساکنین نیز حائز اهمیت است .زبان مردم یاسوکَند زبان ترکی آذربایجانی است.

انواع انگور تولید شده در شهر یاسوکند از لحاظ کیفیت در رتبه های ممتاز نمونه های داخلی قرار دارد بگونه ای که طعم انگور این منطقه در مقایسه با مناطق دیگر در مقامی بالاتر است . باغهای زیبای تاک به منزله کمر بندی در اطراف شهر پراکنده اند که در فصول برداشت انگور چهره زیبایی به شهر می بخشد .

حمام یاسوکند

حمام یاسوکند مربوط به دوره ایلخانی است و در شهرستان بیجار، داخل شهر یاسوکند، مجاور خانه ارباب واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

451 بازدید

0 نظر

درج: 31 مرداد 1401

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir