کوشک

0
کوشک

اصفهان

کوشک

کلان شهر

جاذبه ها: 2 تا

شهر کوشک شهری است در بخش مرکزی شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان ایران واقع است .شهر کوشک در ۵۱ درجه و ۳۰ دقیقه جغرافیایی و عرض جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳۹ دقیقه و در ارتفاع ۱۶۰۸ متری از سطح دریال قراردارد این شهر از توابع شهرستان خمینی شهر محسوب می گردد بر اساس تقسیمات کشوری شهرستان خمینی شهر از سه شهر و سه دهستان تشکیل شده است شهر کوشک در ۱۷ کیلومتری غرب اصفهانو در جاده ای مابین نجف آباد اصفهان قراردارد فاصله این شهر تا شهر خمینی شهر ۱۶ کیلومتر می باشد.

از گذشته شهر کوشک سندی در دست نمی باشد ولی بنا به اظهارات محلی ها شهر کوشک قدمتی ۷۰۰ ساله دارد و نام قدیم آن قصر بوده است علت این نامگذاری در زمان سابق توسط یکی از خوانین مغول این محل جهت تفریح و خوشگذرانی انتخاب گردیده که نام همین محل را قصر مغول خواندند و بعدها به نام کوشک معروف شد که همان معنی قصر را دارد

پیشینه تاریخی

کوشک از لحاظ قدمت تاریخی به سده های قبل از اسلام بر می گردد که این مطلب از قبرستان تاریخی و برج های داخل آن که از زمان گبریان در آن باقی مانده است قابل تشخیص می باشد همچنین از ابنیه تاریخی می توان به ارگ باستانی و حمام تاریخی اشاره کرد. در این مورد نمونه سنگ قبر کشف شده و افراد به جا مانده از اعصار کهن در محله ای موسوم به شیخی ها گواه بر این موضوع می باشد.



وجه تسمیه

نام قبلی کوشک ماربین بوده که به علت وجود منطقه ای به همین نام در شهرستان خمینی شهر به نظر می رسد در دهه های اخیر به دلیل وجود باغهای سرسبز و باصفا در این منطقه به نام کوشک(باغ یا امارتی در داخل باغ)معروف گردیده است.



آب و هوا

از لحاظ شرایط آب و هوایی دارای آب و هوای مشابه اصفهان می باشد و به دلیل نزدیکی به مرکز شهر اصفهان (۱۳ کیلومتر) و وجود باغات خوش منظره وهوای پاک در چند سال گذشته مورد استقبال مردم اصفهان گردیده است.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

421 بازدید

0 نظر

درج: 24 خرداد 1401

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir