سرو

0
سرو

آذربایجان غربی

سرو

سرد کوهستانی

جاذبه ها: 1 تا

سِرُو یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی ایران است و در ۵۵کیلومتری شمال غرب شهر ارومیه قرار گرفته‌است. سرو شهری مرزی است و حالتی گمرکی و ترانزیتی دارد و دارای بازارچه های متنوع برای خرید پوشاک اصل ترک است.

شهر سرو در سال ۱۳۷۹ با تصویب دولت و با ادغام چهار روستای سرو، کورآباد، بهیک و نوجوان با یکدیگر تشکیل شد و به‌دلیل قرارگرفتن در نزدیکی کوه‌های بلند مرزی، دارای آب‌وهوای سردسیر و کوهستانی است.

بازار مرزی سرو

بازارچه مرزی سرو با هشت هزار متر مربع مساحت در فاصله حدود 45 کیلومتری شهرستان ارومیه، در جوار استان وان ترکیه قرار دارد که در تابستان ۱۳۷۰ تاسیس و راه اندازی شد. در حال حاضر بیش از ۴۰ غرفه و امکانات رفاهی و خدماتی در این بازارچه وجود دارد که محصولات ترکیه را به ایران وارد و محصولات ایرانی را به این کشور صادر می کند.



بازارچه ای که در فاصله یک کیلومتری گمرک شکل گرفته باعث شده هر روزه صدها نفر از این بازار دیدن کرده و اجناس مورد نیازخود را تهیه کنند. بازارچه سرو که از چندین مجتمع تجاری و مغازه های پراکنده زیادی تشکیل شده اجناسش مستقیم ازکشور ترکیه وارد می شود. عمده محصولاتی که در بازارچه مرزی سرو به فروش می رسد پوشاک ترک و کیف و کفش می باشد. محصولات آرایشی بهداشتی با مارک های معروف ترکیه و کشور های دیگر در این بازارچه به صورت مستقیم عرضه می شود.

البته بیشترین مبادلات این بازار شامل محصولات کشاورزی از قبیل بادنجان، خیار، هندوانه، عسل، حبوبات، مصنوعات صنعتی از قبیل ظروف پلاستیکی، پتو، جوراب، سرویس بهداشتی و صنایع دستی است. همچنین عمده ترین کالاهای وارداتی این بازارچه را مواد اولیه و قطعات خط تولید، نخ جوراب و فرش، قطعات خودرو، اتصالات لوله کشی، گونی چتایی، مواد اولیه رنگ سازی، کاغذ فاکس و کپی، دستگاه کپی و کابل آسانسور تشکیل می دهند. قابل ذکر است تمام نهاد های فنی لازم از جمله گمرک و نماینده بازرگانی، در این بازارچه مستقر هستند.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

447 بازدید

0 نظر

درج: 2 خرداد 1401

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir