حنا

0
حنا

اصفهان

حنا

سرد کوهستانی

جاذبه ها: 8 تا

حنای سمیرم یک شهر از مجموع 4 شهر شهرسستان سمیرم است که در فاصله 28 کیلومتری مرکز شهرستان سمیرم واقع شده است. 

آب و هوا

شهر حنا با قرار گرفتن در ارتفاع 2290 متر از سطح دریا و برخورداری از آب و هوای سرد و خشک کوهستانی مقرگاه پرورش گیاهان متنوع داروئی، سیب گلگونه درختی، محصولات زراعی و محصولات دامی است. 

چگونگی تشکیل شهر

مردم حنا از قدیم الایام در 5 کیلومتری جنوب غربی حنای کنونی که سهران نامیده میشد زندگی می کردند ولی بر اثر حمله دشمنان به کهکیلویه و بویراحمد و مرودشت متواری شدند اما پس از مدتی با رشد جمعیت حنا، ساکنین این منطقه اقدام به احداث ساختمانهای جدید در حنا می کنند و به این ترتیب شهر حنا را توسعه میدهند. مساحت کل شهر حنا بر طبق بررسی های سال 1385 حدود هفت ممیز صد و سی و یک هکتار با جمعیت تقریبیی 5720 نفر می باشد.

جاذبه گردشگری

 از جمله جاذبه های گردشگری تفریحی مذهبی شهر حنا میتوان به امامزاده بی بی نازبانو ع، قدمگاه حضرت ابولفضل ع، اشاره کرد. همچنان که واضح است قلعه سنگی، تل فرج اله، قلعه تگی، قلعه نو، و قلعه گنده در زمره آثار باستانی شهر حنا است. 

 از جاذبه های گردشگری شهر حنا سد حنا است که با مساحت 520 تا 890 هکتار در فاصله 30 کیلومتری مرکز سمیرم قرار دارد. این سد با ظرفیت 50 میلیون متر مکعب و توان پرورش هفت گونه ماهی استخوانی بومی و 2 گونه ماهی پرورشی هر ساله سهمی از تولید شیلات شهرستان سمیرم را به خود اختصاص داده است. از دیگر جاذبه های گردشگری شهر حنا منطقه شکار ممنوع شهر حنا است که با قرار داشتن در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی سمیرم و بهره گیری از دو گونه اکوسیستم آبی و کوهستانی توان پرورش و نگهداری حیوانات و پروندگان را دارد .

مردم

روحیه بیشتر مردم شهر حنا با کشاورزی و دامداری عجین است و بیست درصد مردم شهر حنا نیز در بخش صنعت، خدمات و ساختمان سازی مشغول اند. 

صنایع دستی

ره آورد صنایع دستی این منطقه قالی بافی است که با فعال بودن 200 دستگاه قالی توانسته است به طور متوسط با تولید 1400 مترمربع قالی در هر سال نقشی موثر در اقتصاد شهر حنا و اطراف حنا داشته باشد.

روستاها

 از روستاهای شهر حنا میتوان به گرموک، قلعه مختارخان، روستای قلعه سنگی، روستای گل افشان، روستای قبرکیخا، مزرعه شیخ علی، ضرغام آباد، هست، و چشمه خونی اشاره کرد. روستاهای شهر حنا بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ و هنر شهر حنا را تشکیل میدهند و همگی به شغل کشاورزی و دامداری و شغل های دیگر مشغول اند.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

1,176 بازدید

0 نظر

درج: 8 اردیبهشت 1401

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir