فریدون‌کنار

0
فریدون‌کنار

مازندران

فریدون‌کنار

ساحلی

جاذبه ها: 9 تا

فریدونکنار یا فریدون کنار یکی از شهرستانهای همجوار بابلسر بوده که بدلیل برخورداری از آب و هوای معتدل و زمینهای حاصلخیز از شهرت زیادی برخوردار است. فریدونکنار در سال ۱۳۶۸ به شهرستان تبدیل شد. از ویژگی های بارز آن شهرکهای ساحلی قدیمی و زیبای آن بوده که از دوران قدیم به عنوان بهشت ساحل مازندران شهرت داشته است. تالاب و بازار ماهی فروشان از جاذبه های شهر هستند.

فریدونکنار یکی از بندرهای واقع در مرکز نوار ساحلی استان مازندران است. این شهر از شمال با دریای خزر، از شرق با بابلسر، از غرب با محمودآباد و از جنوب با آمل و مازندران همجوار است. بندر فریدونکنار بدلیل بارندگیهای فراوان و زمینهای حاصلخیز محل مناسبی برای کشت برنج و انواع حبوبات است. وجود آب و هوای معتدل، منطقه جنگلی و تالاب و آبگیرهای مختلف موجب انتخاب آن به عنوان زیستگاه زمستانی پرندگان مهاجر شده است. همه ساله هزاران پرنده از مناطق سردسیر سیبری برای گذران فصل زمستان به تالاب فریدون کنار مراجعه می کنند و در پایان زمستان به زیستگاه خود بر می گردند. در فریدونکنار شهرکهای ساحلی زیبایی وجود دارد که در میان مناطق ساحلی دریای خزر منحصر بفرد هستند، سواحل زیبای ماسه ای و وجود شهرکهای ساحلی شهر در استان مازندران و کشور بی همتاست. فریدون کنار بدلیل همجواری با بابلسر که یکی از بهترین و زیباترین شهرهای شمال است از سواحل زیبا، شهرکهای مدرن و مناطق سرسبز و زیبا بهره مند است. با توجه به وجود زمینهای حاصلخیز و شهرکهای توریستی زیبا و مدرن خرید ویلا در فریدونکنار و خرید زمین در فریدونکنار از محبوبیت زیادی برخوردار است.



 فریدونکنار دارای ساحل اختصاصی است و به همین دلیل بعد از چالوس دومین شهر توریست پذیر شمالی محسوب می شود. بهترین زمان  سفر به فریدونکنار فصل بهار و فصل پاییز است. برنج طارم، ماهی، خاویار و میوه های مانند پرتقال، نارنگی، لیمو(البته اگر در فصلش باشید) از سوغاتی های فریدونکنار به شمار می آیند.



تاریخچه فریدونکنار

تاریخچه فریدونکنار به ۹۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. گفته می شود زمانی که فریدون جم از نواده های جمشید جم بر ضحاک پیروز می شود و وی را به قتل می رساند، سپاهی بزرگ جمع آوری نموده و در ساحل دریای مازندران و فریدون کنار فعلی محلی را برای استراحت خود و سپاهیان انتخاب می نماید. فریدون کنار به معنی کنار گرفتن فریدون یا اطراق کردن فریدون بوده و بدین ترتیب نام فریدونکنار بر این محل انتخاب می شود. فریدون کنار تا سال ۱۳۶۸ از توابع بابلسر بود، با اینحال پس از تبدیل شدن بابلسر به شهرستان در سال ۱۳۶۸ به عنوان یکی از بخش های بابلسر شناخته شد. در سال ۱۳۸۶ بخش فریدون کنار به شهرستان فریدونکنار تبدیل شد. فریدونکنار دارای دو بخش مرکزی و دهفری و ۲۳ روستا است. بخش مرکزی شامل دو دهستان باریکرود شمالی و جنوبی و بخش دهفری شامل دو دهستان امام زاده عبدالله شمالی و جنوبی است. نخستین بندر خصوصی ایران در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ در فریدونکنار گشایش یافت. شهرکهای خزر شهر شمالی، خزر شهر جنوبی دریاسر، خزرکنار و فرزادشهر از شهرکهای قدیمی، توریستی و زیبای فریدون کنار محسوب می شوند که شهرت زیادی در مازندران و ایران دارند. خرید ملک در فریدونکنار و خرید خانه در فریدونکنار بدلیل موقعیت عالی این شهر از رونق زیادی برخوردار است و افراد زیادی به دنبال یافتن محل مناسب در این منطقه جهت خرید ملک هستند.


جاذبه های گردشگری فریدونکنار

از جمله جاذبه های گردشگری فریدونکنار می توان به تالاب فریدونکنار که همه ساله میزبان هزاران پرنده کمیاب و نادر از سایر نقاط دنیا است اشاره نمود. این تالاب تنها زیستگاه ایرانی درنای سیبری که گفته می شود تنها یک عدد از آن باقی مانده است، محسوب می شود. پل تاریخی شهرستان با قدمت ۸۰ ساله، بازار بزرگ ماهی فروشان که یک مرکز خرید و فروش ماهی در استان شناخته می شود، جنگل اوجاکله در ۲ کیلومتری روستای سوته به مساحت ۱۴ هکتار واقع و مکان زیبا و خوش آب و هوایی است، باغ پرندگان، بازار پرندگان وحشی، سقاخانه کریم کلا، امامزاده قاسم، تپه تاریخی طلاکتی، امامزاده ادریس سوته و سواحل ماسه ای به طول حدود ۱۰ کیلومتر جزو آثار دیدنی و گردشگری فریدون کنار محسوب می شود. در کنار تمام موارد فوق برنج معروف و خوش عطر طارم فریدونکنار، ماهی های کفال، سفید، کپور و … این منطقه جزو معروفترین سوغات این شهر بشمار می رود که برخی از آن شهرت جهانی دارد. خاویار ماهی ازون برون فریدون کنار بدلیل کیفیت بالا و طعم عالی خود آوازه جهانی داشته و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. با توجه به ویژگیهای منحصر بفرد شهر و مردمان خونگرم و میهمان نواز آن افراد زیادی تمایل به خرید ملک در فریدونکنار دارند. همچنین خرید زمین در فریدونکنار برای ساخت ویلا و یا کارهای کشاورزی نیز رونق خوبی دارد.


خرید ویلا در فریدونکنار

خرید ویلا در فریدونکنار و یا خرید خانه در فریدونکنار با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه و آب و هوای خوش آن و وجود شهرک های ساحلی قدیمی، زیبا و شیک از دیرباز مورد توجه بوده است. چنانچه می خواهید نسبت به خرید ملک در فریدونکنار اقدام نمائید و یا در فکر خرید زمین جهت مقاصد تفریحی و یا درآمدزایی هستید بهترین زمینهای منطقه و با موقعیتهای استثنایی را از ما بخواهید. بندر فریدون کنار با حدود ۶۹ هکتار مساحت، دارای ۲ اسکله و کاربری چند منظوره به عنوان بندر مهمی در مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر بشمار رفته و موقعیت ممتازی برای مبادلات بازرگانی دارد. این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه با مرکز کشور در ارتباط بوده و جایگاه خاصی در حمل و نقل کالاها دارد. زمینهای مرغوب کشاورزی مناسب برای کشت برنج، باغات حاصلخیز مرکبات مانند نارنج، پرتقال، نارنگی و کیوی به همراه زمینهای ساحلی و جنگلی با موقعیت عالی و بهره مندی از آب و هوای خوش و معتدل منطقه، این شهر را به یک بهشت سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

529 بازدید

0 نظر

درج: 16 فروردین 1401

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir