سمیرم

0
سمیرم

اصفهان

سمیرم

معتدل و مرطوب

جاذبه ها: 3 تا

سمیرم یکی از شهرستان‌های جنوب غربی استان اصفهان است که با مساحت 5224 کیلومتر مربع در حدود 2400 متر از سطح دریا ارتفاع داشته و با شهرستان‌های استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد همسایه است. اگر قصد سفر به شهرهای زیبای استان اصفهان را برای تجربه سفری متفاوت دارید، یکی از شهرستان‌هایی که باید حتما سفری به آن داشته باشید، سمیرم است که با دیدنی‌های طبیعی و آبشارهای پرآبش در دامنه زاگرس شناخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر برای سفر به سمیرم، در ادامه با ما همراه باشید.

سمیرم کجاست؟
سمیرم در جنوب غربی استان اصفهان واقع شده و از شمال به شهرضا منتهی شده و از شرق با شهرهای آباده و اقلید همسایه است. همچنین این شهر از غرب و جنوب غربی به ارتفاعات زاگرس می‌رسد و همین موجب جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده در طبیعت سمیرم شده است. این شهرستان تنها 150 کیلومتر با مرکز استان، شهر اصفهان فاصله داشته و مسیرش تا تهران نیز 534 کیلومتر است.


آب و هوا و موقعیت جغرافیایی سمیرم زیبا
سمیرم با توجه به موقعیت جغرافیایی و مجاورتش با رشته کوه دنا دارای آب و هوایی معتدل و مطبوع است. این شهر که به عنوان بام ایران و سرزمین هزار چشمه کشور شناخته می‌شود، پر آب ترین شهر ایران با میزان بارندگی بالا است. بر همین اساس زمستان‌های سمیرم سرد و تابستان‌هایش خشک و معتدل است. این شهر با آب و هوای سردش در نیمه دوم سال در حدود 140 روز بسیار سرد و یخبندان دارد. در نتیجه بهترین زمان سفر به سمیرم اواخر بهار و تابستان است تا بدون سرمای خشک زمستانی، بتوانید از هوایی خنک و مطبوع برخوردار شده و لذت ببرید.



سوغاتی سمیرم
شهرستان سمیرم برترین شهر تولید کنندۀ سیب صادراتی در سراسر کشور است، در نتیجه سیب سمیرم به عنوان بهترین سوغاتی این شهر شناخته می‌شود. از سوی دیگر جاجیم، انواع گلیم، کشک و خوراکی سنتی قارا سوغاتی‌هایی هستند که باید در سفر به سمیرم خریداری کنید.


هتل‌های سمیرم
شهرستان سمیرم با توجه به اینکه در سال‌های اخیر میزبان طبیعتگردان و گردشگران بسیاری بوده برای توسعه زیرساخت‌های توریستی‌اش اقدام به تاسیس چندین خانه بومگردی با حال و هوای سنتی کرده است. این خانه‌های بومگردی در اصل خانه‌هایی قدیمی بوده که بعد از بازسازی و مرمت مطابق با استانداردهای روز دنیا به اقامتگاه تبدیل شده است. در ادامه با سه خانه سنتی و اقامتگاه توریستی سمیرم بیشتر آشنا خواهیم شد.
اقامتگاه بومگردی آشینه در شهر ونک سمیرم در زمینی به مساحت 700 متر مربع واقع شده و قدمتی صد و پنجاه ساله دارد. اقامتگاه آشینه در یک طبقه با 8 اتاق و البته مبتنی بر معماری اصیل ایرانی ساخته شده و بعد از مرمت به خوبی مقاوم سازی شده است. در ضمن رستوران این اقامتگاه منویی با غذاهای سنتی اصفهانی و انواع غذاهای ایرانی دارد که در بین گردشگران و کاربران بیشترین امتیاز را کسب کرده است. در نتیجه در سفر به سمیرم، آشینه می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما برای اقامت باشد.
اقامتگاه بومگردی چشمه ناز دیگر اقامتگاه سنتی این شهرستان است که در شهر ونک واقع شده و به آبشار معروف سمیرم و ترمینال سمیرم نیز بسیار نزدیک است. این اقامتگاه کاملا با شیوه سنتی طراحی شده و سرویس بهداشتی مشترکی برای تمام اتاق‌ها دارد. اقامت در این اقامتگاه برای گردشگرانی که علاقمند تجربه فضای سنتی و فضاب خانه‌های قدیمی ایرانی هستند، توصیه می‌شود.
اقامتگاه بومگردی هما تاج سومین اقامتگاه سمیرم است، که در روستای ولدخانی و نزدیک به شهر واقع شده و حال و هوایی کاملا سنتی و ایرانی، با درهای چوبی و حیاط حوض دار دارد. اقامت در این خانه می‌تواند برای گردشگران بسیار نوستالژیک و یادآور خانه‌های قدیمی ایرانی باشد. این اقامتگاه سیصد متر زیربنا و تنها یک واحد اقامتی دارد که به دیدنی‌ها و جاذبه‌های طبیعی سمیرم از جمله آبشار آب ملخ و چشمه خونیار بسیار نزدیک است.


رستوران‌های سمیرم
در سفر به سمیرم و دیگر شهرهای استان اصفهان، همیشه به گردشگران توصیه می‌شود تا غذاهای سنتی و بومی این ناحیه را در رستوران‌های مشهور امتحان کنید. بر همین اساس می‌خواهیم چند رستوران مطرح سمیرم را به شما معرفی کنیم که با بهترین موارد اولیه، منویی بسیار با کیفیت دارند.
رستوران برگ سبز سمیرم در خیابان میرزا رضای کرمانی بنا شده و البته در نزدیکی مرکز خریدی به نام مجتمع میلاد قرار دارد. در نتیجه گردشگران در صورت تمایل برای خرید، بعد از گشت و گذار در بازار می‌توانند برای صرف شام و یا نهار سری هم به رستوران برگ سبز بزنند. این رستوران منوی غذاهای سنتی دارد و با انواع کباب از مهمانان پذیرایی می‌کند.
رستوران جعفری سمیرم در بلوار دنا واقع شده ودیگر رستوران طراز اول شهرستان سمیرم است. این رستوران منوی غذاهای سنتی ایرانی، انواع کباب، سوپ و برخی غذاهای سنتی و بومی اصفهان را دارد.
سومین رستوران طراز اول سمیرم، رستوران چلوکبابی کورش سمیرم است. این رستوران همانطور که از نامش پیداست، انواع کباب را به مهمانان ارائه داده و در نزدیکی مرکز خریدی به نام مجتمع میلاد واقع شده است. چلو کبابی کورش در خیابان آیت الله غفاری، بین خیابان 22 بهمن و میدان شهدای سمیرم قرار گرفته و برای صرف انواع کباب خوش طعم و لذیذ پیشنهاد می‌شود.



دیدنی‌های سمیرم
همانطور که پیشتر هم گفتیم، سمیرم از شهرهای زیبا و دیدنی ایران با جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده است. آبشار آب ملخ سمیرم، سد حنا و پارک دریاچه همگی از دیدنی‌های این شهر هستند که همچون دیگر قسمت‌های زاگرس زیبا، دیدنی و شگفت آور هستند.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

507 بازدید

0 نظر

درج: 18 اسفند 1400

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir