دهکده گردشگری ساحلی تنگستان در منطقه دل‌آرام

-1
دهکده گردشگری ساحلی تنگستان در منطقه دل‌آرام

بوشهر

دهکده تنگستان

ساحلی

جاذبه ها: 4 تا

آباد، شهری است از توابع بخش مرکزی شهرستان تنگستان در استان بوشهر که در ۲۸ آذر ۱۳۹۱، ارتقاء یافت.

تاریخچه
در خصوص تاریخچه باستانی آباد بجز چند مکان مدفون اطلاع دیگری در دست نیست. مکانهایی که قدمت آباد در سلسله ساسانیان را تأیید می‌کند. شهری سرسبز که بر اثر سیل مدفون شده و خالی از سکنه می‌گردد. در اواخر سلسله زندیه افرادی از ایل زنگنه که به قصد کمک به لطفعلی خان زند و جمع‌آوری نیرو به دشتی و دشتستان آمدند و در محل شهر کنونی آباد سکنی گزیدند. پس از دستگیری لطفعلی خان توسط محمد خان قاجار و نابینا و کشته شدن او، فرستادگان وی در آباد مانده و نام گزفاق که نام محلی در کرمانشاه می‌باشد را بر آن نهادند.


یرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: دهکده گردشگری دل‌آرام در تنگستان به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار طراحی شده است.
محمدابراهیم فروزانی صبح امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 95 با بیان اینکه طرح دهکده گردشگری دل‌آرام تنگستان تصویب شده است اظهار داشت: از مهم‌ترین محورهای توسعه و پیشرفت استان بوشهر درقالب طرح‌های گردشگری مصوب شده که در این حوزه دهکده و نواحی گردشگری در استان بوشهر تدوین شده است.

وی با اشاره به تدوین دهکده گردشگری دل‌آرام تنگستان بیان کرد: این دهکده در محدوده‌ای به مساحت 3 هزار 500 هکتار طراحی شده است.

 

 
 

 


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از ساحل دل‌آرام یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس دراستان بوشهر نام برد و تصریح کرد: این زیبایی‌ها و قابلیت‌های گردشگری در منطقه ساحلی دل‌آرام این منطقه را می‌تواند به قطب گردشگری در خلیج فارس و جنوب کشور تبدیل کند.

 

 
 

 


وی زیبایی سواحل دل‌آرام را  بی نظیر دانست و گفت: طرح دهکده گردشگری منطقه دل‌آرام تدوین و اکنون مشاور درحال ارائه راهکارهای لازم برای اجرایی شدن طرح‌های زیر بنایی گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه دهکده گردشگری دل‌آرام دارای طرح‌‎های مهم در حوزه تفریحی و توریستی است بیان کرد: با اجرایی شدن دهکده گردشگری دل‌آرام  علاوه بر ایجاد طرح‌های گردشگری ورزش‌های آبی  ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

 

 
 

 


فروزانی با اشاره به اجرای طرح جامع گردشگری منطقه حماد دیلم گفت: این منطقه گردشگری که طرح آن تدوین و زیرساخت‌های آن در حال آماده سازی است دارای 160 هکتار مساحت است که زیبایی و چشم‌انداز ویژه‌ای برای گردشگران فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر در  ایام تعطیلات نوروز شاهد گردشگران بی شماری از نقاط مختلف است گفت: سواحل زیبای خلیج فارس، بازار کالاهای ملوانی و تجاری و وجود طبیعت بکر در همه زمینه امکانات لازم برای حضورگردشگران در استان بوشهر فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر افزود: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی در تمامی نقاط استان بوشهر برای اسکان و رفاه گردشگران فراهم شده است که پیش بینی می‌شود نوروز 95  تعداد گردشگران نسبت به نوروز 94 افزایش داشته باشد.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

1,381 بازدید

0 نظر

درج: 11 شهریور 1400

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir