ساحل درک بهشت پنهان ( تلفیق دریا و بیابان)

0
ساحل درک بهشت پنهان ( تلفیق دریا و بیابان)

سیستان و بلوچستان

روستای درک زرآباد

ساحلی

جاذبه ها: 1 تا

ایران مناطق زیادی دارد که بیشتر آن ها مورد کم لطفی قرار می گیرد و به دلیل کم شناخته شدن،کسی از وجود آن ها خبر ندارد و دست نخورده و بکر باقی می ماند. شهرهای شیراز و اصفهان و تبریز و مشهد، همیشه مورد توجه گردشگران بوده است اما استانی مانند سیستان و بلوچستان، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و کسی نمی داند چه مناظر زیبایی در این استان وجود دارد که ساعت ها می توانید در آن ها به تماشا بنشینید.



اگر از آن دسته افرادی هستید که ماجراجو هستند یا سفر به طبیعت را دوست دارند و علاقه دارند یکی از عجیب ترین مناطق ایران را بشناسند، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله از روستایی در چابهار صحبت خواهیم کرد که تلفیقی از کویر و دریا ست. این روستا پاک ترین ساحل ایران را دارد و دیدن کویر و دریا در یک صحنه، شاید غیر قابل درک باشد.

این روستا در جنوب سیستان و بلوچستان و در سواحل مکران قرار دارد. این روستا به دلیل داشتن مردمی مهمان نواز و مهربان و مناظر زیبا، یکی از روستاهای بکر برای گردشگری است. از عجایب این روستا این است که از چهار نوع ساحل تشکیل شده است. ساحل ماسه ای، شنی، صخره ای و مرجانی در فاصله کمی از هم قرار دارند.

 

 
 

 


روستای درک زرآباد
آن طور که گفته شده، درک که به آن درگ هم گفته می شود، در زبان محلی به معنای سکونت در کنار دره است. روستای درک زرآباد در نزدیکی منطقه آزاد چابهار قرار گرفته است که به روستای درک چابهار  هم شهرت یافته است. در ۱۷۰ کیلومتری جنوب چابهار و در امتداد سواحل دریای مکران ، روستای درک قرار گرفته است که با شناخت این روستا، شگفت زده خواهید شد.

در سال ۱۳۹۶ که استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایرانیان معرفی شد و این فرصت خوبی بود تا منطقه درک مورد استقبال واقع شود و به گردشگران معرفی شود. از آن جهت به این روستا ناشاخته گفته می شود که حتی اهالی چابهار هم محل آن را نمی دانند و زمانی که از آن ها می پرسید روستای درک کجاست؟ به فکر فرو می روند. راننده های محلی هم آدرس دقیق آن را نمی دانند. به همین دلیل اگر قصد سفر به این منطقه دارید، حتما روی نقشه آن را پیدا کنید و در غرب چابهار به دنبال نام درک بگردید. اگر می خواهید روی گوگل مپ آن را پیدا کنید، باید نام آن را به صورت فارسی “درک” بنویسید یا با واژه انگلیسی Darak یا ساحل درک Darak Beach  جستجو کنید.

 

 
 

 


بهترین فصل برای سفر به روستای درک
اوایل بهار تا اواسط این فصل و فصل زمستان ، بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. پاییز و تابستان را برای رفتن به این منطقه انتخاب نکنید چون هنوز گرم است و به دلیل خش بودن هوا، ممکن است اذیت شوید.

جاده رسیدن به درک
جاده رسیدن به درک جاده ای پر از کوه های فرسایش یافته و زیباست که نماهای بکری دارند. از ارتفاع اگر نگاه کنید، رمل های شنی و نخل و دریا را در یک قاب می توانید ببینید. در این جاده می توانید هم توقف کنید و هم کمپ بزنید و از بودن در آن جا لذت ببرید. اما توجه کنید که رفتن به درک از روستای زرآباد کار ساده ای نیست و به دلیل رمل های شنی زیاد، شاید رفتن با ماشین های سواری کمی سخت باشید. پیشنهاد می کنیم اگر این موضوع برای تان مهم است، بعد از رسیدن به روستای زرآباد ، کوله خود را بردارید و به روستای درک بروید.

 

 
 

 


رسیدن به درک
وقتی به درک رسیدید، می توانید روی صخره ها بنشینید و نظاره گر غروب آفتاب باشید. دیدن ساحل آرام درک به همراه نور طلایی آفتاب و صحنه زیبای پیوستن کویر به دریا ، یکی از بهترین چیزهایی ست که یک گردشگر می تواند در زندگی اش تجربه کند.

کشف بهشت پنهان درک
تا چند سال گذشته خبری از نام روستای درک در میان جاذبه های گردشگری نبود و فقط تعداد کمی از طبیعت گردان آن را می شناختند. اما نزدیک نوروز سال ۱۳۹۶ یکی از کاربران توییتر که از اهالی سیستان و بلوچستان بود، با منتشر کردن چند عکس از درک توانست این منطقه را به کاربران زیادی معرفی کند و راه های دسترسی به این منطقه کشف شد. از آن به بعد تورهای زیادی به راه افتادند و حتی هیچهایکر های زیادی هم تلاش کردند به این منطقه برسند و این طبیعت زیبا را با چشم ببینند.

 

 
 

 


اقامت در روستا
از آن جایی که این روستا به تازگی مورد استقبال قرار گرفته است و همچنین یک منطقه کوچک است، مهمانخانه یا هتلی برای اقامت وجود ندارد. ولی از طرفی انقدر این مکان زیباست، که ترجیح می دهید حتما شب را آن جا بگذرانید. پس می توانید در ساحل چادر بزنید یا از آلاچیق هایی که کمی دورتر از ساحل ساخته شده اند استفاده کنید. تعدادی از روستاییان هم خانه روستایی خود را اجاره می دهند. با این حال اگر باز هم مشکلی داشتید، می توانید روی کمک مردم روستا حساب کنید. مردم این روستا به مهمان نوازی و مهربانی شهره هستند.

عجایب این روستا
یکی از عجایب این روستا این است که در فاصله چند متری از دریا، میتوان آب شیرین پیدا کرد. رویش جنگل و پوشش گیاهی این منطقه، باعث شده است مواد غذایی مانند انواع هندوانه،‌ ذرت، نخل ها کشت و برداشت شود.

تفریحات منطقه
آفرود سواری، قایق سواری و موج سواری از تفریحات این منطقه است. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی و پیاده روی است. پس حتما همراه خود دوربین ببرید.

 

 
 

 


چرا روستای درک؟
روستا و ساحل درک از بهترین مکان ها برای کسانی است که طبیعت، ساحل و دریا را دوست دارند.
درک تنها نقطه ایران است که می توانید صحرا و دریا را با هم ببینید.
تماشای غروب آفتاب در ساحل درک یکی از شگفت انگیزترین صحنه هایی است که می توانید تجربه کنید.
سفر به روستای درک کاملا امن است و مشکلی برای تان پیش نخواهد آورد.
این ویژگی های منحصر به فرد باعث شده است که بیش از پیش به این روستا توجه شود و الان به یکی از جاذبه های توریستی تبدیل شود.

ارسال مطلب به ایمیل دوستاتون:

6,608 بازدید

0 نظر

درج: 17 مرداد 1400

افزودن نظر

نظرات کاربران

در حال حاضر نظری در این مطلب ارسال نشده است.
با ما در ارتباط باشید ، منتظر نظرات شما هستیم.

عضویت در خبرنامه ایمیلی :
برای عضویت در خبرنامه پیامکی، عدد 1 را به 02196884 پیامک کنید.
رضایت مندی مشتری
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره وب و موبایل ایران
جشنواره کتاب مجازی
برند محبوب مصرف کنندگان
Copyright © 2010 - 2023 Mehromah.ir